Τα μοντέλα της Honda «δεν καίνε»!
Η ευρωπαϊκή παρουσίαση του 11ης γενιάς Honda Civic επιβεβαίωσε την... στροφή των Ιαπώνων. Λανσάροντας μία αποκλειστικά εξηλεκτρισμένη γκάμα, με υβριδικά αυτοκίνητα και την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική τους πρόταση, η Honda είναι η μάρκα που... απεχθάνεται ο βενζινάς σου!
Για να μην χαμπαριάζεις από την τιμή της βενζίνης
Όταν πολλές εταιρείες, η μία μετά την άλλη, «ασπάζονται» την υβριδική τεχνολογία, υπάρχουν κατασκευαστές που μετρούν 20 και πλέον χρόνια δοκιμών. Ενδεικτική περίπτωση είναι και αυτή της Honda, η οποία με το Insight λάνσαρε σε παγκόσμιο επίπεδο το 1999 ένα μοντέλο υβριδικής τεχνολογίας (σ.σ. υπενθυμίζουμε ότι την ίδια χρονιά ξεκίνησε την παγκόσμια εμπορική του πορεία και το Toyota Prius, το οποίο παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία το 1997). Επιστρέφοντας στο Honda Insight, το ιαπωνικό μοντέλο εξοπλιζόταν με ένα πρωτοποριακό για την εποχή του σύστημα, στο οποίο ένας βενζινοκινητήρας συνεργαζόταν με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, επιτυγχάνοντας μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές αέριων ρύπων CO2.
Εξελίσσοντας την συγκεκριμένη τεχνολογία συνεχώς η Honda προσφέρει στο σήμερα μία αποκλειστικά εξηλεκτρισμένη γκάμα μοντέλων. Η συγκεκριμένη γκάμα μάλιστα συνδέεται με την ονομασία «e:HEV» που υποδηλώνει την υβριδική προέλευση των αυτοκινήτων, τα οποία στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι νέας γενιάς. Δυνατές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και λιγοστοί ρύποι χαρακτηρίζουν τα Honda Jazz, Civic, HR-V και CR-V, αυτοφορτιζόμενα υβριδικά που μαζί με το πρώτο ηλεκτρικό της εταιρείας, Honda e, συγκροτούν εναλλακτικές αγοραστικές επιλογές που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη οικονομία μετακινήσεων. Πάμε να δούμε αν έχουν κάτι το ξεχωριστό.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο που δεν χρειάζεται πρίζα φόρτισης
Πώς λειτουργεί, όμως, η προηγμένη τεχνολογία e:HEV; H Honda την ονομάζει «intelligent Multi Mode Drive», ένα σύστημα που συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα, δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Το παρών δίνει, επίσης, ένα αυτόματο κιβώτιο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, παρέχει τη βέλτιστη ισχύ αλλάζοντας αυτόματα μεταξύ τριών λειτουργιών: Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Ανά μοντέλο αλλάζει το θερμικό μοτέρ, κοινός παρονομαστής, ωστόσο, παραμένει η «ανεξαρτησία» φόρτισης. Δεν υπάρχει δηλαδή ανάγκη εξωτερικής τροφοδοσίας από σταθμό φόρτισης ή πρίζα. Το συγκεκριμένο σύνολο έχει δυνατότητα αυτοφόρτισης που επιτυγχάνεται είτε μέσω ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα (η χαμένη ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται στην μπαταρία μέσω αναγεννητικής πέδησης), είτε μέσω απευθείας φόρτισης από την ισχύ του κινητήρα μέσω της γεννήτριας.
Τρεις επιλογές κίνησης και αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία
Όπως αναφέραμε, τα e:HEV μοντέλα της Honda έχουν τρεις επιλογές κίνησης: Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Ανά περίπτωση, ισχύουν τα ακόλουθα:- Electric Drive: το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά (σε ποσοστό 100%). Για να συμβεί αυτό απαιτείται είτε επιτάχυνση από στάση είτε κίνηση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Η ηλεκτρική αυτονομία είναι γύρω στα 2 χλμ..
- Hybrid Drive: στην υβριδική λειτουργία, ο κινητήρας βενζίνης και το ηλεκτρικό μοτέρ συνεργάζονται. Ο πρώτος τροφοδοτεί την ηλεκτρική γεννήτρια η οποία από την πλευρά της δίνει έξτρα ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κατά την διάρκεια μίας πιθανής επιτάχυνσης.
- Engine Drive: η κίνηση των τροχών γίνεται αποκλειστικά από τον βενζινοκινητήρα. Αυτός ο τρόπος κίνησης υπάρχει όταν το όχημα διατηρεί υψηλές ταχύτητες, ενώ σε ενδεχόμενη ανάγκη προσπεράσματος υπάρχει πάντοτε το πλεονέκτημα της επιπλέον ηλεκτρικής ώθησης.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »