ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πράσινα αυτοκίνητα ή πράσσειν άλογα;

Πράσινα αυτοκίνητα ή πράσσειν άλογα;

Ηλεκτρικά ή μούφα;

4.009 Επισκέψεις στο άρθρο (11/1/2017)

Πόσο οικολογικά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Και πόσο θα μειώσουν τον αντίκτυπο της αυτοκίνησης στο περιβάλλον; Μπορούν να καθαρίσουν τις πόλεις μας από τους δηλητηριώδεις ρύπους, ή απλά θα μεταφέρουν την μόλυνση αλλού;

Ένα αυτοκίνητο χωρίς εξάτμιση, ένα αυτοκίνητο που δεν «καίει» τίποτα και άρα δεν εκπέμπει κανέναν ρύπο, δεν μπορεί παρά να είναι ότι πιο οικολογικό, ότι πιο «πράσινο» μπορεί να κυκλοφορήσει στους δρόμους. ¶ρα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σίγουρα ρυπαίνει λιγότερο από ένα συμβατικό με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ή όχι;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ότι η ενέργεια που μετατρέπουν σε κίνηση παράγεται πάλι με την καύση καυσίμων. Απλά αντί αυτή η δουλειά να γίνεται στο αυτοκίνητο γίνεται στις μονάδες παραγωγής ηλεκτρισμού. Και αντί η ρύπανση να γίνεται εκεί που κυκλοφορεί το αυτοκίνητο, γίνεται εκεί που είναι η μονάδα που παράγει το ρεύμα.

Αν όλη η ενέργεια που καταναλώνουν τα αυτοκίνητα μεταφερθεί στο ηλεκτρικό δίκτυο, μιλάμε για μία τεράστια ποσότητα ηλεκτρισμού που θα πρέπει να παραχθεί στις μονάδες αυτές, με κατακόρυφη αύξηση της επί τόπου ρύπανσης. Αρα πως μιλάμε για «πράσινα» αυτοκίνητα, αν απλά μεταφέρουμε την ρύπανση από την Αθήνα στην Πτολεμαΐδα;

Όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Από τη μία όταν όλοι οι ρύποι βγαίνουν από ένα φουγάρο αντί για εκατομμύρια εξατμίσεις, μπορείς να τους ελέγξεις και να τους εξουδετερώσεις. ¶ρα η ρύπανση αυτή ελέγχεται, ενώ στα αυτοκίνητα όχι. Από την άλλη, όταν συγκρίνουμε τους ρύπους από την παραγωγή ενέργειας για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, δεν μπορούμε απλά να σταματάμε στους ρύπους της εξάτμισης ενός συμβατικού αυτοκινήτου.

Γιατί απλά το καύσιμο που καίνε τα αυτοκίνητα σήμερα δεν παράγει μόνο ρύπους κατά την καύση του. Παράγει πολλούς ρύπους και κατά την παραγωγή του. Η άντλησή του από το έδαφος, η μεταφορά του στα διυλιστήρια, η διύλιση και η διανομή αφήνουν ένα τεράστιο αποτύπωμα στο περιβάλλον, πολύ μεγαλύτερο από την ίδια την καύση του καυσίμου.

Με αυτό το δεδομένο υπόψιν, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι απείρως πιο καθαρά. Ακόμη και σε χώρες όπου η παραγωγή ηλεκτρισμού βασίζεται στο πιο «βρώμικο» καύσιμο που υπάρχει διαθέσιμο, στο λιγνίτη. Αν και αυτό το ελληνικό πρόβλημα είναι από μόνο του ένα άλλο μεγάλο ζήτημα.

Οπότε τι λέτε; Είναι τα ηλεκτροκίνητα πραγματικά πράσινα; Μπορεί η Ελλάδα να εφαρμόσει πολιτικές ώστε η ρύπανση στις περιοχές των μονάδων παραγωγής να μην αυξηθεί και επιβαρύνει τους κατοίκους; Και τελικά θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στη χώρα ή μόνο στις μεγάλες πόλεις; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

fiat
Moto