Το 100% ηλεκτρικό VW ID.4 είναι ένα high-tech οικογενειακό SUV, το οποίο σύμφωνα με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη ξεχώρισε σε όλους τους νευραλγικούς τομείς που έχουν σημασία για τον υποψήφιο αγοραστή.
Ακολουθώντας την παγκόσμια τάση για SUV και ηλεκτρικά οχήματα, η VW έφερε το ID.4 ως μια ξεχωριστή ηλεκτρική πρόταση στα οικογενειακά crossover/SUV με όπλα τη μεγάλη αυτονομία, την πρακτικότητα και το high-tech χαρακτήρα. Ισχύουν όλα αυτά στην πράξη; Πως είναι στο δρόμο; Φρενάρει καλά; Σε αυτά και ακόμη περισσότερα ερωτήματα θα απαντήσουμε μέσα από τις αναλυτικές μετρήσεις του AutoΤρίτη TEST CENTER. Νούμερα που κάποιος δεν θα βρει αλλού και έχουν απόλυτη σημασία για τον υποψήφιο αγοραστή.
Στις μετρήσεις μας, το ID.4 κατάφερε επιδόσεις GTi με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 8,4 δλ.
Το ID.4 διαθέτει ξεκάθαρες SUV αναλογίες και macho εμφάνιση, η οποία χαρακτηρίζεται από το μεγάλο και έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ, τους κοντούς προβόλους και φυσικά τα 163 χλστ. απόστασης από το έδαφος. Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά είναι τα λεπτά LED φώτα IQ.Light μπροστά, η ενιαία και χωρίς αεραγωγούς μάσκα, οι τονισμένοι «ώμοι», καθώς επίσης και τα πίσω φώτα που ενώνονται μέσω μιας φάσας που «τρέχει» σε όλο το πλάτος του αμαξώματος. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αεροδυναμική με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να περιορίζεται στο εντυπωσιακό -για SUV μοντέλο- 0,28.
Το ID.4 δείχνει εξωτικό «φωνάζοντας» πως δεν διαθέτει συμβατικό σύστημα κίνησης: Το μοντέλο της δοκιμής χρησιμοποιεί ένα ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω άξονα και μια σεβαστή μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh. Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται φυσικά από τον τρόπο. Ο on-board φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να υποστηρίξει Wallbox μέχρι και 11 kW, κάτι που σημαίνει πλήρη φόρτιση σε λιγότερες από 8 ώρες. Φυσικά υπάρχει και συμβατότητα με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 120 kW, κάτι που ισοδυναμεί με πλήρωση από το 10% στο 80% σε μόλις 38 λεπτά της ώρας.
Το VW ID.4 με τα 204 άλογα που δοκιμάσαμε (διαθέσιμο επίσης με 149 ή 170 ίππους με μπαταρία 52 kwh, καθώς και 4Χ4 με 299 άλογα και μπαταρία 77 kwh) προσφέρεται στην έκδοση εξοπλισμού Pro. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και η τιμή ανέρχεται στα 46.100 ευρώ, που με την κρατική επιδότηση μειώνεται στα 40.523 ευρώ (39.523 με απόσυρση).
Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το VW ID.4 καταφέρνει 460+ χλμ. αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση.
Με 204 ίππους και 310 Nm από το… μηδέν, η επιτάχυνση είναι άμεση, γραμμική και δυναμική. Στις μετρήσεις μας, το ID.4 κατάφερε επιδόσεις GTi με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 8,4 δλ.! Γενικά, η αίσθηση τραβήγματος και η απόκριση σε κάθε μικρή πίεση του γκαζιού είναι ευχάριστη, ενώ όλα φυσικά εξελίσσονται… αθόρυβα. Ο θόρυβος στον αυτοκινητόδρομο είναι μόλις 66,5 ντεσιμπέλ, δηλαδή 2 ντεσιμπέλ κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας! Πάντως μόλις η ταχύτητα ανέλθει στα 160 χλμ./ώρα επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης, για να συγκρατήσει τον ρυθμό πτώσης της αυτονομίας της σε τέτοιες συνθήκες. Μιλώντας για αυτήν, οι μετρήσεις μας έδειξαν 460+ χλμ. αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση, χάρη και στην πολύ καλή ανάκτηση ενέργειας. Αυτή μέσα στην πόλη είναι ακόμα πιο αποδοτική βοηθώντας ακόμα περισσότερο την αυτονομία που ξεπερνά τα 500 χλμ.!
Το πλήρως ψηφιοποιημένο ταμπλό του VW ID.4 διαμορφώνεται κατά κύριο λόγο από ποιοτικά υλικά και εκπέμπει μια ξεχωριστή feel good και high tech αύρα.
Συνολικά το πλήρως ψηφιοποιημένο ταμπλό του VW ID.4 διαμορφώνεται κατά κύριο λόγο από ποιοτικά υλικά και εκπέμπει μια ξεχωριστή feel good και high tech αύρα, που τονίζεται από στοιχεία, όπως οι 2 ψηφιακές οθόνες, ο έξυπνος φωνητικός έλεγχος «hello ID», το εξελιγμένο Head-Up Display, το App-Connect μέσω του οποίου η σύνδεση με smartphone γίνεται μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, την επικοινωνία Car2X και το ID. Light. Το τελευταίο αφορά σε μια λεπτή λωρίδα κάτω από το παρμπρίζ, που υποστηρίζει τον οδηγό σε πολλές καταστάσεις, με διαφορετικού χρωματισμού εφέ φωτισμού (πχ. παρέχει οπτική προειδοποίηση φρεναρίσματος και σήμα για εισερχόμενες τηλεφωνικές κλήσεις, ενώ μπορεί επίσης να προειδοποιήσει τον οδηγό εάν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε λάθος λωρίδα).
Η ευρυχωρία είναι ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του VW ID.4. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, ο αέρας για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι στα 21 εκατοστά, δηλαδή το μεγαλύτερο νούμερο στην κατηγορία του.
Επίσης η ευρυχωρία είναι ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του VW ID.4. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, ο αέρας για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι στα 21 εκατοστά, δηλαδή το μεγαλύτερο νούμερο στην κατηγορία του! Κάθεσαι σταυροπόδι και πάλι έχεις τεράστιο χώρο να «απλώσεις»… Από την άλλη, το 140,5 εκατ. πλάτους πίσω μέρος (145,8 εκ. μπροστά) εξασφαλίζει άνετη μεταφορά και 3 ενηλίκων που έχουν 6,5 εκατ. για το κεφάλι. Ακόμα και με ύψος 1,85 δηλαδή, το κεφάλι των πίσω επιβατών δε θα βρει στην οροφή.
Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών με τα 543 λίτρα του εργοστασίου να επιβεβαιώνονται και από τις μετρήσεις μας με την μέθοδο «Ταμερλάνος». Το σχήμα του είναι κανονικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο, με λογικό κατώφλι φόρτωσης, ενώ υπάρχει διπλός πάτος για την αποθήκευση του φορτιστή και των καλωδίων. Η ευρυχωρία είναι από τα δυνατά σημεία του VW ID.4 και θα ικανοποιήσει απόλυτα τις ανάγκες μιας δραστήριας οικογένειας.
Ο θόρυβος στον αυτοκινητόδρομο είναι μόλις 66,5 ντεσιμπέλ, δηλαδή 2 ντεσιμπέλ κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας!
Για να οδηγήσεις το VW ID.4 δε χρειάζεται να έχεις προϋπηρεσία στη NASA. Απλά γυρίζεις τον μοχλοδιακόπτη δεξιά από το τιμόνι στη θέση D και πατάς το δεξί πεντάλ. Το VW ID.4 είναι εξαιρετικά εύχρηστο, αλλά και ευέλικτο στην καθημερινότητα, χάρη στο αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης και στον μικρό κύκλο στροφής (10,2 μ.): Oι μπροστινοί τροχοί δεν είναι κινητήριοι και έτσι μπορούν να στρίβουν σε μεγάλη γωνία.
Το VW ID.4 είναι εξαιρετικά εύχρηστο, αλλά και ευέλικτο στην καθημερινότητα. Εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ουδέτερα κρατήματα συμπληρώνουν την οδική εικόνα του ηλεκτρικού SUV.
Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς και η ανάλογη τοποθέτηση του κινητήρα βοηθούν και την πολύ καλή εικόνα του ID.4 σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Σε συνδυασμό με την ακρίβεια του τιμονιού, την ακαμψία του πλαισίου και τους μεγάλους τροχούς, τοποθετείς το εμπρός μέρος αυτοκινήτου σε οποιαδήποτε οδηγική γραμμή χαράξεις με μικρή κλίση και εκνευριστική πρόσφυση, που θυμίζει τετρακίνητο όχημα. Στον ανοιχτό δρόμο η σταθερότητα είναι συγκλονιστική σε συνδυασμό πάντα με το χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο και την ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα.
Ο θόρυβος στην καμπίνα είναι αντίστοιχα χαμηλός με εκείνον προεδρικών λιμουζινών και σε κάθε περίπτωση μέσα στο top 10 των μοντέλων που έχουμε μετρήσει. Εξαιρετική ποιότητα κύλισης, που τονίζεται από την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ουδέτερα κρατήματα και απόλυτη ασφάλεια. Η τελευταία στοιχειοθετείται από τη στάνταρ πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων και τα εντυπωσιακά φρένα. Το VW ID.4 φρενάρει σαν supercar με το «κοκκαλώμα» από τα 100 χλμ./ώρα να απαιτεί μόλις 35,8 μέτρα, νούμερο εξαιρετικό αν σκεφτείς πως πρόκειται για μοντέλο που ζυγίζει 2,1 τόνους. Ως οικογενειακός μεταφορέας, το ID.4 παίρνει άριστα και με 163 χλστ. από το έδαφος μπορεί να τα βγάλει εύκολα πέρα με τις κακοτοπιές της καθημερινότητας.
Το ID.4, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της VW, είναι ένα μοντέλο που σε κάνει με θετικό μάτι την ηλεκτροκίνηση. Μοντέρνο και ξεχωριστό, τεχνολογικά προηγμένο, ευρύχωρο και πρακτικό, ευχάριστο και ασφαλές, αλλά κυρίως με μεγάλη πραγματική αυτονομία για τα λεφτά του, το ID.4 είναι μια σοβαρή πρόταση του σήμερα για ηλεκτρικές οικογενειακές μετακινήσεις, αλλά και αποδράσεις. Δεν είναι τυχαίο που ανακηρύχθηκε «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021».