ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Πώς μεγιστοποιώ την αυτονομία του;

1.127 Επισκέψεις στο άρθρο
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Πώς μεγιστοποιώ την αυτονομία του;

Επιλέξτε προσεκτικά το μοντέλο και την έκδοση που καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησής σας.
Το «βαρύ» πόδι αυξάνει την κατανάλωση και στα ηλεκτρικά.
Το regenerative braking (ανάκτηση από το φρενάρισμα) σύμμαχος σας στην αύξηση της αυτονομίας.
Αποφύγετε την αλόγιστη χρήση του κλιματισμού ή φροντίστε για την θέρμανση/ψύξη της καμπίνας όσο το αυτοκίνητο είναι στην πρίζα.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Επιλέξτε προσεκτικά το μοντέλο και την έκδοση που καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησής σας.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να προσφέρουν πολύ χαμηλότερο λειτουργικό κόστος σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης ή diesel. Όμως, τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται αύξηση στο κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος, ένα κίνητρο για να κάνετε κάθε kWh να «κρατάει» όσο το δυνατόν περισσότερο. Ενώ η δυνητική αυτονομία που προσφέρουν τα ηλεκτρικά οχήματα βελτιώνεται συνεχώς, η επίτευξη των θεωρητικών αριθμών κατανάλωσης ρεύματος στον πραγματικό κόσμο απαιτεί προσεκτική οδήγηση και συγκεκριμένες μεθόδους. Παράλληλα, η μεγιστοποίηση της αυτονομίας μπορεί επίσης να μειώσει την ανάγκη εξάρτησης από το δημόσιο δίκτυο φόρτισης, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα. Τι μπορεί να κάνει, λοιπόν, κανείς για να επιτύχει την μέγιστη αυτονομία με το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο;

Αρχικά, θα πρέπει να αναφερθούμε στην επιλογή του ηλεκτρικού μοντέλου για τις ανάγκες κάθε οδηγού. Ενώ τα μικρότερα και φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα τείνουν να είναι πιο αποδοτικά (σε χλμ. ανά kWh), τα ακριβότερα μοντέλα διαθέτουν μεγαλύτερες μπαταρίες και συνήθως σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία. Όποιο κι αν είναι το budget σας, συγκρίνετε την αυτονομία του μοντέλου που σας ενδιαφέρει με αυτή των ανταγωνιστών του. Μπορεί να υπάρχουν μεγάλες διαφορές. Επίσης, θα πρέπει όλοι όσοι ενδιαφέρονται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να γνωρίζουν ότι πολλά ηλεκτρικά μοντέλα προσφέρνται με διάφορα μεγέθη μπαταρίας. Μπορεί να αξίζει να πληρώσετε επιπλέον εκ των προτέρων αν η μεγάλη αυτονομία είναι σημαντική για εσάς. Ωστόσο, να θυμάστε ότι μια μεγαλύτερη μπαταρία είναι βαρύτερη, μειώνοντας την συνολική αποδοτικότητα του αυτοκινήτου, αυξάνοντας παράλληλα την κατανάλωση.

Το «βαρύ» πόδι αυξάνει την κατανάλωση και στα ηλεκτρικά.

Έχοντας πλέον αποκτήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην έκδοση που καλύπτει τις ανάγκες του, κάθε οδηγός μπορεί να εφαρμόσει συγκεκριμένους τρόπους οδήγησης για να πάρει τα μέγιστα από την μπαταρία του, αυξάνοντας στο καλύτερο δυνατό την αυτονομία. Αρχικά, ο κανόνας του «ελαφριού» δεξιού ποδιού ισχύει και στα ηλεκτρικά, όπως και στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Απότομες επιταχύνσεις και νευρική οδήγηση θα αυξήσουν σημαντικά την κατανάλωση ρεύματος. Αντιθέτως, χρησιμοποιώντας το αυτοκίνητο στην ρύθμιση eco και οδηγώντας ήπια με σταθερές κινήσεις στο δεξί πεντάλ, γρήγορα θα δει κανείς πως η εκτιμώμενη αυτονομία στον πίνακα οργάνων θα ανέβει αρκετά. Αντίστοιχα, Η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων τείνει να μειώνεται πιο δραστικά σε υψηλότερες ταχύτητες. Αυτό συμβαίνει εν μέρει επειδή τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν ταχύτητες. Επομένως, όσο πιο γρήγορα οδηγείτε, τόσο πιο γρήγορα πρέπει να περιστρέφεται ο κινητήρας. Ενώ δεν θα πρέπει να ξεπερνάτε τα 130 χλμ./ώρα την ώρα ούτως ή άλλως, όσο πιο κοντά φτάνετε σε αυτή την ταχύτητα, τόσο πιο «λαίμαργος» θα είναι ο ηλεκτρικός κινητήρας σας.

Το regenerative braking σύμμαχος σας στην αύξηση της αυτονομίας.

Συνεχίζοντας, κάτι άλλο που απαιτείται για την οικονομική οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η προνοητικότητα. Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλέον είναι εξοπλισμένα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας (regenerative braking) κατά την επιβράδυνση του οχήματος. Πολλά από αυτά μάλιστα διαθέτουν λειτουργία one-pedal, όπου το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το πεντάλ γκαζιού, ενώ την επιβράδυνση και ακινητοποίησή του αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου το ηλεκτρικό μηχανικό σύνολο φορτίζοντας την μπαταρία. Προνοώντας, λοιπόν, για οικονομική οδήγηση, ο οδηγός συμβουλεύεται να αποφεύγει όσο είναι δυνατόν να χρησιμοποιεί τα φρένα. Αντιθέτως, αφήνοντας το πόδι από το γκάζι, για παράδειγμα όταν προσεγγίζει ένα κόκκινο φανάρι, θα παρατηρήσει ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα επιβραδύνει έντονα, δημιουργώντας ενέργεια για την φόρτιση της μπαταρίας. Ακόμη, σε κατηφόρες ή στον αυτοκινητόδρομο με έντονη κλίση που ευνοεί την εμπρόσθια κίνηση του οχήματος, μπορείτε επίσης να κάνετε «coasting». Σε αυτήν την συνθήκη, το αυτοκίνητο κινείται με την βοήθεια του βάρους του, χωρίς να απαιτείται φορτίο από το γκάζι. Έτσι, το αυτοκίνητο φορτίζει όσο εσείς κινείστε σε κανονικές ταχύτητες. Μάλιστα, σε μεγάλη κατηφορική διαδρομή μπορεί ακόμα και να δείτε την αυτονομία του αυτοκινήτου να αυξάνεται.

Αποφύγετε την αλόγιστη χρήση του κλιματισμού ή φροντίστε για την θέρμανση/ψύξη της καμπίνας όσο το αυτοκίνητο είναι στην πρίζα.

Τέλος, πρέπει να αναφερθεί ότι πολλές από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου καταναλώνουν ρεύμα, αφαιρώντας πολλά χιλιόμετρα από την αυτονομία του αυτοκινήτου σας. Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι ο κλιματισμός, σύστημα που χρησιμοποιεί αρκετή πολύτιμη ενέργεια. Αποφύγετε την χρήση του όταν δεν είναι απαραίτητη, ή αλλιώς επιλέξτε την «driver only» λειτουργία, αν είναι διαθέσιμη στο ηλεκτρικό σας. Αξίζει να ελέγξετε αν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα επιλέξετε διαθέτει αντλία θερμότητας ως στάνταρ εξοπλισμό. Αυτή είναι μια πιο αποδοτική μέθοδος θέρμανσης της καμπίνας του αυτοκινήτου σε σχέση με το παραδοσιακό σύστημα, μειώνοντας την επίδραση του κρύου καιρού στην αυτονομία και την αποδοτικότητα. Τέλος, κάτι που πολλοί δεν γνωρίζουν είναι η λειτουργία προθέρμανσης/προψύξης (pre-conditioning), η οποία βοηθά στη διατήρηση της αυτονομίας, καθώς και στη βελτίωση της άνεσης. Αυτό σημαίνει ότι το εσωτερικό του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου μπορεί να προθερμανθεί ή να προψυχθεί ενώ είναι συνδεδεμένο στο ρεύμα, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο για να φτάσει στη θερμοκρασία που προτιμάτε πριν ξεκινήσετε την οδήγηση. Όχι μόνο θα αισθάνεστε πιο άνετα, αλλά η αυτονομία του αυτοκινήτου σας θα μεγιστοποιηθεί και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας του θα παραταθεί. Η λειτουργία προθέρμανσης/προψύξης ενεργοποιείται συνήθως μέσω μιας εφαρμογής smartphone που συνδέεται με το αυτοκίνητο ή μέσω του συστήματος πολυμέσων.

ford
FIRESTONE FIREHAWK SPORT1