ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Πώς θα αυξήσω την αυτονομία του

 Σχολιάστε 
1.403 Επισκέψεις στο άρθρο
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Πώς θα αυξήσω την αυτονομία του

Όσο πιο σταθερή ταχύτητα κρατάς τόσο λιγότερο καις.
Φρέναρε αφήνοντας το γκάζι και όχι πατώντας φρένο.
Μην φορτίζεις τη μπαταρία πάνω από 80% και απέφυγε τους ταχυφοριστές για να μεγαλώσεις τη ζωή της.
Χρησιμοποίησε το πρόγραμμα ECO και στην οδήγηση και στον κλιματισμό

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να προσφέρουν πολύ χαμηλότερο λειτουργικό κόστος σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης ή diesel και μάλιστα πλέον τα ηλεκτρικά είναι και φθηνότερα. Βέβαια μπορούν να γίνουν ακόμα πιο οικονομικά μειώνοντας την κατανάλωση τους, με παράπλευρό όφελος μάλιστα την αύξηση της αυτονομίας, το οποίο είναι βασικό ζητούμενο στους οδηγούς ηλεκτρικών. Ας δούμε λοιπόν μερικά Tips για να μειώσετε την κατανάλωση και να αυξήσετε την αυτονομία του.

Όσο πιο σταθερή ταχύτητα κρατάς τόσο λιγότερο καις

Το βασικότερο όλων είναι ο τρόπος οδήγησης. Ο κανόνας του «ελαφριού» δεξιού ποδιού ισχύει και στα ηλεκτρικά και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό συγκριτικά με τα βενζινοκίνητα. Απότομες επιταχύνσεις και νευρική οδήγηση θα αυξήσουν σημαντικά την κατανάλωση ρεύματος. Αντίθετα όταν κρατάς σταθερό το γκάζι, βλέπουμε πως η κατανάλωση πέφτει αισθητά. Για παράδειγμα είναι προτιμότερο να πηγαίνεις σταθερά με 80 χλμ./ώρα, παρά να επιταχύνεις από τα 20 στα 60.

Μετά τα 130 χλμ./ώρα η κατανάλωση αυξάνεται αρκετά

Στον αυτοκινητόδρομο, αλλάζουν τα δεδομένα αφού εδώ η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων τείνει να μειώνεται πιο δραστικά σε υψηλότερες ταχύτητες. Αυτό συμβαίνει εν μέρει επειδή τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν ταχύτητες. Επομένως, όσο πιο γρήγορα οδηγείτε, τόσο πιο γρήγορα πρέπει να περιστρέφεται ο ηλεκτροκινητήρας. Ενώ δεν θα πρέπει να ξεπερνάτε τα 130 χλμ./ώρα την ώρα ούτως ή άλλως, όσο πιο κοντά φτάνετε σε αυτή την ταχύτητα, τόσο πιο «λαίμαργος» θα είναι ο ηλεκτρικός κινητήρας σας, για να «υπερκεράσει» την αεροδυναμική αντίσταση.

Τα ηλεκτρικά φρενάρουν μόνα τους όταν σηκώσεις το πόδι από το γκάζι. Όσο περισσότερο το χρησιμοποιείς κερδίζεις έξτρα χλμ.

Συνεχίζοντας, κάτι άλλο που απαιτείται για την οικονομική οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η προνοητικότητα. Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλέον είναι εξοπλισμένα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας (regenerative braking) κατά την επιβράδυνση του οχήματος. Δηλαδή φρενάρουν μόνα τους όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι, φορτίζοντας έτσι την μπαταρία τους. Πολλά από αυτά μάλιστα διαθέτουν λειτουργία one-pedal, όπου το αυτοκίνητο φρενάρει προοδευτικά μέχρι να σταματήσει τελείως. Προνοώντας, λοιπόν, όταν για παράδειγμα το φανάρι γίνεται κόκκινο ή η κίνηση αυξάνεται, μπορείς απλά να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι και να αφήσεις το αυτοκίνητο σου να επιβραδύνει μέχρι τη ταχύτητα που θες και μετά να τη διατηρήσεις σταθερή. Με αυτή την τεχνική αφενός δεν καταναλώνεις ενέργεια για να ξαναεπιταχύνεις (εξηγήσαμε πιο πάνω ότι η επιτάχυνση «σκοτώνει την αυτονομία), αφετέρου φορτίζεις έστω και ελάχιστα την μπαταρία σου. Επιπλέον, σε δρόμο με έντονη κλίση, μπορείτε επίσης να κάνετε «coasting», χωρίς να απαιτείται φορτίο από το γκάζι. Έτσι, το αυτοκίνητο φορτίζει όσο εσείς κινείστε σε κανονικές ταχύτητες. Μάλιστα, σε μεγάλη κατηφορική διαδρομή μπορεί ακόμα και να δείτε την αυτονομία του αυτοκινήτου να αυξάνεται.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>
Autotriti.gr
Autotriti.gr