Το πρωτότυπο ID.2 θα δείξει το δρόμο για ένα ηλεκτρικό σε νορμάλ τιμή, όμως κάποιες περικοπές είναι απαραίτητες. Ποιές γωνίες θα κόψει η VW για να το πετύχει;
Ένα μικρό SUV, στα μέτρα του T-Cross, με το σήμα της VW και ηλεκτροκινητήρα. Με τα σημερινά δεδομένα αυτό το αυτοκίνητο θα κοστίζει πάνω από 25.000 ευρώ. Όμως η VW έχει τον τρόπο να το κάνει φθηνότερο. Πως;
Το ηλεκτρικό των 20 χιλιάδων! Το ID.2 είναι ίσως το σημαντικότερο μοντέλο της VW τα τελευταία αλλά και τα επόμενα χρόνια της ιστορία της μάρκας. Όχι μόνο γιατί θα φέρει τη μάρκα σε ένα πιο οικονομικό, για τα ηλεκτρικά δεδομένα, επίπεδο, αλλά γιατί θα ανοίξει τον χορό των (πιο) προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων.
Η ατυχία είναι πως το μοντέλο θα ερχόταν φέτος, όμως οι καθυστερήσεις από την πανδημία, τις ελλείψεις επεξεργαστών, την στασιμότητα στην τεχνολογία μπαταρίας, και άλλοι λόγοι οικονομοτεχνικοί, το έσπρωξαν στο 2023. Πρώτη γεύση θα πάρουμε πάντως σύντομα.
Για να μπορέσει η VW να πιάσει τα 20.000 ευρώ, έχει ετοιμάσει δύο σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το ID.3 και την υπόλοιπη γκάμα της μάρκας, και του ομίλου, όπου γίνεται χρήση της πλατφόρμας αυτής.
Με την οικονομική MEB-Entry πλατφόρμα Το ID.2 θα χρησιμοποιήσει την οικονομική MEB-Entry πλατφόρμα ηλεκτρικών, που είναι σημαντικά διαφοροποιημένη στις μηχανολογικές επιλογές, από τα υλικά μέχρι τη γεωμετρία και την ανάρτηση, αλλά και τη μπαταρία. Ειδικά στο τελευταίο κομμάτι η VW βρίσκει σύμμαχο την καθυστέρηση, αφού η τεχνολογία αυτή είναι ολοκαίνουργια.
Με φθηνότερες μπαταρίες Έτσι το ID.2 θα κάνει χρήση μπαταριών LFP (φωσφορικό σίδηρο λιθίου) που είναι σημαντικά φθηνότερες στην παραγωγή, ενώ διευκολύνουν στη χρήση αφού δεν χρειάζονται ειδική σχεδίαση για προσασία από υπερθέρμανση και φωτιά. Έχουν όμως και μειωμένη χωρητικότητα, κάτι που όπως λέει η VW δεν θα είναι σοβαρό πρόβλημα λόγω της κυρίως αστικής χρήσης των μοντέλων που θα παραχθούν σε αυτή την πλατφόρμα με αυτές τις μπαταρίες.
Με μια μόνο έκδοση εξοπλισμού & κατασκευή στην Ισπανία Ακόμη μία ιδέα που έχει η VW για να ρίξει το κόστος, είναι η απόλυτη οικονομία κλίμακας με μία μόνο έκδοση εξοπλισμού. Ήδη στα ID.3 και ID.4 η VW δοκίμασε αυτή την τεχνική, με τρεις μόνο εκδόσεις (για αρχή) για κάθε μοντέλο. Στο ID.2 θα προστεθούν μοντέλα της Seat, Cupra και Skoda, ίσως και της Audi, και όλα θα παράγονται στην Ισπανία, κάτι που επίσης έχει χαμηλότερο κόστος.
Για τη διαφοροποίηση στις εκδόσεις, η VW θα προσφέρει αναβαθμίσεις μέσω λογισμικού για την ενεργοποίηση κάποιων συστημάτων, των οποίων τα μηχανικά και ηλεκτρονικά μέρη θα είναι ήδη εγκατεστημένα. Ποιά θα είναι αυτά θα το δούμε στην πράξη.
Με 20.000 για ένα μικρό SUV, η VW ποντάρει πως η ηλεκτροκίνηση θα γίνει πιο προσιτή. Είναι όμως αυτό αρκετό για να σας πείσει; Αν αγοράζατε ποτέ ένα T-Cross, γιατί στα ίδια λεφτά να μην πάρετε ένα ID.2; και πόση αυτονομία θα του «συγχωρούσατε» για τόσο χαμηλή τιμή;