Πόσο αλλάζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μία μόνο αλλαγή. Ή καλύτερα με πολλές και συχνές αλλαγές. Γιατί αν από το πλάνο βγάλεις το άγχος που δημιουργεί η μπαταρία, τότε η ηλεκτροκίνηση ακούγεται διαφορετική. Όπως και η μπαταρία που έχεις κάθε μέρα. Γίνεται;
Να μη σε νοιάζει ούτε η αυτονομία, ούτε η διάρκεια ζωής & η υγεία της μπαταρίας
Η μπαταρία είναι ο πρώτος λόγος που βρίσκει η αγορά για να απορρίψει τα ηλεκτρικά. Από τη μία η αυτονομία είναι περιορισμένη, από την άλλη το δίκτυο αραιό, και το χειρότερο, η φόρτιση κρατάει ώρα. Ή μάλλον ώρες. Και δεν είναι μόνο αυτό. Η μπαταρία είναι και ο λόγος που η αγορά φοβάται τα ηλεκτρικά. Παρά την μεγάλη εγγύηση, παρά τους καθησυχασμούς, αν η μπαταρία δεν χάσει την χωρητικότητά της όπως προβλέπεται, και ειδικά αν «πέσει» εκτός εγγύησης, το πρόβλημα είναι μεγάλο και ακριβό.
Πώς αφαιρείς όλα αυτά τα άγχη; Αφαιρείς τις μπαταρίες. Γίνεται; Γίνεται. Η κινεζική Nio είναι η πρώτη μάρκα με μοντέλα με αποσπώμενη μπαταρία. Στην Κίνα έχει ήδη δίκτυο αντικατάστασης με 1300 σταθμούς και έχει «γράψει» ήδη 20 εκατομμύρια αντικαταστάσεις. Όχι γιατί χαλάνε οι μπαταρίες. Η Nio κάνει αντικατάσταση εκεί που οι άλλοι κάνουν φόρτιση.
Μπαίνεις στον σταθμό, και σε πέντε λεπτά βγαίνεις με μία φορτισμένη μπαταρία. Ολόκληρη η μπαταρία αποσπάται από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, αντικαθίσταται, και φεύγεις. Φυσικά μπορείς να φορτίσεις όπως όλα τα ηλεκτρικά, όσο όμως το δίκτυο μεγαλώνει, η φόρτιση λιγοστεύει.
Η λογική της Nio έχει πολλές πτυχές. Από τη μία αγοράζεις το αυτοκίνητο, και χωριστά την μπαταρία ως υπηρεσία (BaaS). Αυτό σου επιτρέπει να αλλάζεις μπαταρία όποτε θες, και να μην ανησυχείς ποτέ ούτε για αυτονομία, ούτε για χρόνο φόρτισης, και ούτε για την υγεία της μπαταρίας.
Η Nio στο δίκτυό της φορτίζει τις μπαταρίες το βράδυ, οικονομικά, ενώ ότι υπόλοιπο έχουν οι μπαταρίες που παίρνει όταν τις αλλάζει με φρέσκιες, το ρίχνει στο δίκτυο, στη διάρκεια της μέρας, που το κόστος είναι υψηλό. Σε κάθε πτυχή της λογικής αυτής, όλοι κερδίζουν. Ακόμη μπορεί να κλείσεις στην αγορά ένα πιο οικονομικό πρόγραμμα μπαταρίας, με μικρότερη χωρητικότητα, και να αλλάζεις σε μεγαλύτερη μόνο όταν έχεις ταξίδι ή θες επιδόσεις.
Τι λες; Πως σου ακούγεται το πρόγραμμα της Nio; Ακόμη και χωρίς να έχεις δει τα αυτοκίνητα της μάρκας, αυτό το «μοντέλο» φόρτισης, δεν είναι καλύτερο από το να ψωνίζεις το αυτοκίνητο με τη μπαταρία, και ότι σου κάτσει; Τι λες; Είναι καλύτερα;