Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ηλεκτροκίνηση: Η δικαίωση της πισωκούνας!

Ηλεκτροκίνηση: Η δικαίωση της πισωκούνας!

2.672 Επισκέψεις στο άρθρο (7/10/2022)

Γιατί είναι πλέον ξεκάθαρο πως η πίσω κίνηση ήταν πάντοτε καλύτερη από την κίνηση εμπρός; Τα ηλεκτρικά μοντέλα επιβεβαιώνουν αυτό που όλοι πάντοτε υποψιαζόμασταν!

Και όμως η εμπρός κίνηση ήταν μόνο μια λύση ανάγκης

Γιατί είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πισωκίνητα; Και γιατί τόσες δεκαετίες ήταν τα συμβατικά αυτοκίνητα με την κίνηση εμπρός; Μήπως η απότομη αλλαγή άξονα κίνησης δείχνει κάτι που όλοι υποψιαζόμασταν τόσα χρόνια; Πως η κίνηση εμπρός δεν ήταν καλύτερη, ήταν φτηνότερη. Ή όχι;
 
Η κίνηση στον εμπρός άξονα ήταν η μεγαλύτερη επανάσταση στην αυτοκίνηση. Θα νομίζει κανείς πως με μια τόση βαρύγδουπη δήλωση, αυτό σημαίνει πως ήταν καλύτερη από την κίνηση πίσω. Όμως η αλήθεια είναι πως η προσθιοκίνηση δεν έκανε το αυτοκίνητο καλύτερο. Το έκανε φθηνό.
 
Βλέπεις η κίνηση εμπρός μείωσε το κόστος παραγωγής σημαντικά. Για δύο λόγους. Πρώτα, η εφεύρεση του συνδέσμου μετάδοσης σταθερής ταχύτητας, το CV-Joint, επέτρεψε στον τροχό και να παίρνει κίνηση μέσω του συνδέσμου, αλλά και να στρίβει. Και έτσι οι κατασκευαστές μπόρεσαν να αφαιρέσουν τον κεντρικό άξονα, το διαφορικό, τα πίσω ημιαξόνια, και να σχεδιάσουν πατώματα χωρίς τούνελ. Κάτι που μείωσε ριζικά το κόστος.
 
Και δεύτερον, γιατί τώρα το μοτέρ μπορούσε να μπει στον εγκάρσιο άξονα αντί για τον διαμήκη, και στα ίδια μέτρα αυτοκινήτου, οι κατασκευαστές μπόρεσαν να δώσουν χώρους μιας κατηγορίας πάνω. Δες για παράδειγμα το πρώτο Mini και ειδικότερα τα μικρά Fiat, που έκαναν τη μικρή κατηγορία αυτή που είναι σήμερα, αφού πλέον χωρούσαν μια οικογένεια και τις αποσκευές της σε αμάξι κάτω από 4 μέτρα. Τι λέμε τώρα.
 
Και η οδική συμπεριφορά; Εντάξει, με την εξέλιξη της ανάρτησης, και αργότερα των ηλεκτρονικών, τα προσθιοκίνητα έγιναν αρχικά ασφαλή, και πλέον και ευχάριστα στην οδήγηση. Ποια έμειναν πισωκίνητα; Οι ακριβές μάρκες, που δεν είχαν λόγο να αλλάξουν άξονα κίνησης και να θυσιάσουν όλα τα θετικά της πίσω κίνησης. Και φυσικά τα σπορ αυτοκίνητα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Και αυτά θα ήταν αρκετά για να ξέρουμε ότι η πίσω κίνηση είναι βασικά καλύτερη σε κάθε τομέα οδικής συμπεριφοράς από την κίνηση εμπρός. Όμως το μάρκετινγκ τόσων ετών, και η σημαντική βελτίωση των προσιοκίνητων, έριξαν μια ομίχλη αμφιβολίας. Τώρα;
 
Τώρα που ξαφνικά ολόκληρη η ηλεκτρική γκάμα της VW, της μάρκας που το τελευταίο της μοντέλο που είχε την κίνηση πίσω ήταν το πρώτο της μοντέλο, ο σκαραβαίος, είναι πισωκίνητη, τι συμβαίνει; Ξαφνικά η πίσω κίνηση έγινε φθηνότερη; Ναι! Είναι καλύτερη; Πάλι ναι!
 
Βλέπεις το ρεύμα δεν θέλει άξονα μετάδοσης, και έτσι με την μπαταρία σε όλο το αμάξωμα, και το μοτέρ πίσω, οι κατασκευαστές μπορούν να κόψουν ακόμη περισσότερα κινούμενα μέρη. Οι κινητήριοι τροχοί τώρα δεν χρειάζεται να στρίβουν. Δεν χρειάζονται πολύπλοκες αναρτήσεις. Και έτσι με την κίνηση πίσω, τα ηλεκτρικά έχουν χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Και φυσικά έχουν ακόμη ένα πλεονέκτημα. Έχουν τρόπο να περάσουν στην άσφαλτο την τεράστια ροπή και πολύ μεγάλη ιπποδύναμη. Με ένα σμπάρο, δυό τριγόνια.
 
Τι λες λοιπόν; Δίνει η ηλεκτροκίνηση την απάντηση στο ποιός άξονας δίνει την καλύτερη μετάδοση; Και τελικά, πόση σημασία έχει σε μία αγορά που είναι ή προσθιοκίνητη, ως συμβατική, είτε πισωκίνητη ως ηλεκτρική; Τι λες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
NISSAN