Το υβριδικό Honda CR-V και το ηλεκτρικό Skoda Enyaq είναι δύο «θηρία» 180 ίππων, με μικρό κόστος κατανάλωσης και παραπλήσια τιμή. Τι είναι σημαντικότερο όμως, το hi-tech προφίλ και η ακόμα μεγαλύτερη οικονομία του Enyaq ή τα διπλάσια χιλιόμετρα και η πιο ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά του CR-V;
Διπλάσια αυτονομία το Honda CR-V, στο 1/3 το κόστος καυσίμου για το Enyaq
Πιο απολαυστικό στο δρόμο το CR-V, πιο hi-tech το Enyaq
Στα ίδια λεφτά
Το Skoda Enyaq μας εντυπωσίασε από την πρώτη στιγμή που το είδαμε, χάρη στην εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, την γενικότερη αίσθηση απτής πολυτέλειας που θυμίζει premium κατασκευή, και φυσικά την πολύ καλή τιμή του με τη μεσαία έκδοση των 180 ίππων να κοστίζει από 36.216 ευρώ (με το όφελος της κρατικής επιδότησης). Σε παραπλήσια τιμή, από 37.700 ευρώ υπάρχει όμως στα μεγάλα SUV και η επιλογή του Honda CR-V, με σχεδόν ίδια απόδοση, στα 184 άλογα, το οποίο επίσης διακρίνεται για την ποιότητά της κατασκευής του και διαθέτει υβριδική τεχνολογία. Πάμε λοιπόν να δούμε που υπερτερεί το καθένα.
Σχεδίαση: Παρουσίες που γεμίζουν το μάτι
Τα Honda CR-V και Skoda Enyaq είναι από τα μοντέλα που ξεχωρίζουν στο δρόμο λόγω της πληθωρικής τους παρουσίας. Τα 4,6 μ. του CR-V και τα 4,65 μ. του Skoda Enyaq δεν γίνεται να περάσουν απαρατήρητα. Πιο αναλυτικά, το ιαπωνικό μοντέλο προτάσσει ένα καμπυλόσχημο παρουσιαστικό με φουσκωμένους θόλους που δίνουν ένα πιο δυναμικό τόνο, με κομψά χαρακτηριστικά, όπως η γρίλια που ενώνεται με τα φώτα μπροστά. Από την άλλη το Enyaq «φωνάζει» με την εμφάνισή του πως δεν υπάρχει συµβατικό σύστηµα κίνησης. Η συνολική εικόνα δεν έχει ακρότητες, ούσα ξεκάθαρη, αλλά και αεροδυναµική, με τις ακμές και τις νευρώσεις να προσδίδουν δυναμικά χαρακτηριστικά. Στο δικό μας μάτι πάντως, το ιαπωνικό μοντέλο μοιάζει πιο SUV και δυναμικό…
Στιβαρό, με πολύ καλής ποιότητας υλικά και μπόλικους χώρους είναι το εσωτερικό του Honda CR-V.
Απόλυτα ικανοποιημένα θα μείνετε από το επίπεδο κατασκευής και των δύο μοντέλων τα οποία, χωρίς υπερβολή, κινούνται στα επίπεδα του premium με μαλακά ποιοτικά υλικά, στιβαρή συναρμογή και αψεγάδιαστο φινίρισμα. Η διάταξη και στις δύο περιπτώσεις θα διευκολύνει την εργονομία των επιβατών, με το CR-V να έχει ένα μικρό προβάδισμα στην πιο εύκολη πρόσβαση στις θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ το Enyaq διαθέτει πιο σύγχρονο infotainment. Θέλει βέβαια και αυτό χρόνο εξοικείωσης, όπως και το αντίστοιχο του CR-V, ωστόσο είναι σαφώς πιο εύχρηστο. Γενικότερα ,το Enyaq έχει ανώτερο τεχνολογικό υπόβαθρο, με τεράστια οθόνη 13 ιντσών υψηλής ευκρίνειας και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Όσον αφορά τώρα τους χώρους, μην προβληματιστείτε δευτερόλεπτο. ¶φθονοι για 5 ενήλικους, με το μοντέλο της Honda να προσφέρει φαρδύτερο πίσω κάθισμα και αυτό της Skoda οριακά περισσότερο αέρα για τα γόνατα και σημαντικά καλύτερο χώρο αποσκευών (585 έναντι 497 λτ.).
Εντυπωσιακό σε ποιότητα, φινίρισμα, αλλά και συνολική εικόνα το ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό του Skoda Enyaq.
Με αυτονομία που ξεπερνάει τα 800 χλμ. και μέση κατανάλωση 7,1 λτ./100 χλμ., το CR-V είναι από τα πιο οικονομικά μοντέλα αυτού του όγκου.
Από τη στιγμή που μιλάμε από τη μία για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο και από την άλλη για ένα υβριδικό, καταλαβαίνετε πως η σύγκριση μπορεί να γενικευτεί στα οφέλη που προσφέρει η κάθε μορφής κίνηση.
Eντός πόλης το Enyaq μπορεί να διανύσει πάνω από 400 χλμ. με μία φόρτιση.
To Enyaq με 180 ίππους και 310 Nm επιταχύνει ζωηρά µέχρι και την περιορισμένη τελική ταχύτητα των 160 χλµ./ώρα, παρουσιάζοντας και αναμενόμενα -για ηλεκτρικό- εξαιρετικές ρεπρίζ. Με φανταστείτε βέβαια, ότι υστερεί ιδιαίτερα το CR-V στον τομέα, αφού το υβριδικό του σύνολο, των 184 αλόγων με 315 Nm ροπής, δεν είναι παραπάνω από 1 με 1,5 δλ. πιο αργό.
Η διαφορά είναι εντός πόλης, όπου το τσέχικο μοντέλο μπορεί να διανύσει πάνω από 400 χλμ. με μία φόρτιση (σ.σ. έχει ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο), το οποίο σημαίνει πως έχει κοντά στο ¼ το κόστος καυσίμου, συγκριτικά με το ιαπωνικό SUV. Βέβαια για να είμαστε δίκαιοι το CR-V είναι πολύ οικονομικό, ειδικά αν αναλογιστούμε το μέγεθός του, χάρη στην ικανότητα του υβριδικού συστήματος να κάνει καλή ανάκτηση ενέργειας και να κινείται για μικρές αποστάσεις αμιγώς ηλεκτρικά.
Εκεί που αλλάζει το σκηνικό είναι σε ένα ταξίδι, όπου το Enyaq με φυσιολογικούς ρυθμούς θα δει την αυτονομία του να μειώνεται στο μισό και καθώς το κόστος φόρτισης σε ταχυφορτιστές είναι ακόμα υψηλό, χάνει το πλεονέκτημά του. Εν αντιθέσει με το CR-V που έχει αυτονομία 800 χιλιομέτρων, συνεπώς σε ένα μεγάλο ταξίδι θα αποδειχτεί πιο οικονομικό και εσείς δεν θα έχετε το άγχος της φόρτισης.
Χάρη στην στιβαρότητά του στον αυτοκινητόδρομο και την ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου, το CR-V θα «κερδίσει» τον οδηγό.
Διαβάζοντας τα χαρακτηριστικά των δύο μοντέλων, αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ο κύκλος στροφής του Enyaq. Μόλις 9,3 μ., νούμερο δηλαδή μικρότερο και αυτό της Fabia! Πέρα από τις εντυπώσεις, αυτό αποδεικνύεται εξαιρετικά χρήσιμο και στην καθημερινότητα εντός πόλης. Σε συνδυασμό μάλιστα με την απουσία θορύβου από τον κινητήρα και την πολύ απορροφητική του ανάρτηση, που χαρίζει υψηλά επίπεδα άνεσης, θα κάνει την καθημερινότητα σας πολύ πιο ευχάριστη. Όχι πως υστερεί στον αυτοκινητόδρομο, εκεί όπου η σταθερότητα είναι συγκλονιστική σε συνδυασµό πάντα µε το χαµηλό αεροδυναµικό θόρυβο.
H ευελιξία του στην καθημερινότητα, με κύκλο στροφής (9,3 μ.) και η εξαιρετικά ήσυχη καμπίνα, καθιστούν το Enyaq ένα άκρως φιλικό προς τον χρήστη αυτοκίνητο.
Αντίστοιχα και το CR-V στον ανοιχτό δρόμο είναι πειστικότατο, προσφέροντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης και στιβαρό πάτημα, διατηρώντας απομονωμένη την καμπίνα από εξωτερικούς θορύβους. Παράλληλα και σε μια επαρχιακή διαδρομή θα επιτρέψει στον οδηγό να ανεβάσει ρυθμούς μην αφήνοντας περιττές κλίσεις να δημιουργηθούν και προσφέροντας καλή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης. Θα λέγαμε πιο αποτελεσματικά από το Enyaq, το οποίο ναι μεν έχει συγκρατημένη κλίση και χαρακτηριστική ουδετερότητα, ωστόσο σε πιο κλειστά κομμάτια το βάρος θα γίνει αντιληπτό λόγω αδράνειας.
Κοιτάζοντας τη γενική εικόνα το Skoda Enyaq δείχνει πιο συμφέρουσα επιλογή στα ίδια χρήματα, καθώς προσφέρει εξαιρετική οικονομία και πιο εύκολη χρήση στην καθημερινότητα. Υπάρχει ωστόσο και ο αντίλογος που λέει πως αν κάνετε συχνά ταξίδια, τότε το Honda CR-V κλείνει την ψαλίδα του κόστους καυσίμου και με την πολύ μεγαλύτερη αυτονομία αποτελεί πιο λογική επιλογή. Στο κομμάτι των χώρων σημειώνουμε ισοπαλία, αφού το CR-V είναι πιο ευρύχωρο για επιβάτες και το Enyaq έχει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ.