Έχοντας πάνω από 11,5 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1996 μέχρι και σήμερα, δικαίως θεωρείται παγκόσμιο best-seller για την ιαπωνική μάρκα. Το ανανεωμένο Honda CR-V με την εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία e:HEV προτάσσει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που δεν πρέπει να περάσουν απαρατήρητα.
Το ξέρετε πως στις ΗΠΑ πιάνει βάθρο στις SUV πωλήσεις; Με πέντε γενιές στο παλμαρέ του, το Honda CR-V αποτελεί μία διαχρονική επιλογή και στην ευρωπαϊκή αγορά, απευθυνόμενη σε οικογενειάρχες που αναζητούν ένα ευρύχωρο SUV με ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Μπαίνοντας στην «οικογένεια» e:HEV των υβριδικών μοντέλων της Honda (Jazz & HR-V), το ανανεωμένο CR-V έχει και super κατανάλωση που θυμίζει μοντέλο άλλης κλάσης. Πάμε να δούμε τα 5 βασικά «όπλα» του.
Παρά τον μεγάλο όγκο του, το 4κίνητο Honda CR-V e:HEV εντυπωσιάζει σε οικονομία καυσίμου, έχοντας κατανάλωση 7,1 λτ./100 χλμ.
Οι διαστάσεις και ο όγκος του δεν σε προϊδεάζουν αλλά... Το Honda CR-V e:HEV έχει μία εξαιρετική τιμή κατανάλωσης, καθώς στο Test Center του AutoΤρίτη μετρήσαμε 7,1 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες κίνησης (Honda CR-V 2,0 i-MMD E-CVT AWD). Ένα νούμερο που ακόμη και δύο κλάσεις κάτω, στην κατηγορία των B-SUV, θα θεωρούσε κανείς αξιοπρόσεκτο, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για αυτοκίνητο με βάρος που ξεπερνά τα 1.600 κιλά.
Για πετύχει τέτοια οικονομία καυσίμου, το Honda CR-V ενσωμάτωσε την full υβριδική τεχνολογία e:HEV. Εδώ έχουμε το γνώριμο σύστημα Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) της Honda, στο οποίο συνεργάζονται ο 2λιτρος i-VTEC βενζινοκινητήρας που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και ένας ηλεκτροκινητήρας, αποδίδοντας συνδυαστικά 184 ίππους και 315 Nm ροπής. Παράλληλα, υπάρχει ένα σοφιστικέ σύστημα μετάδοσης, χωρίς κιβώτιο με γρανάζια, για την πιο ομαλή μεταφορά της ροπής. Διαθέτει τρία modes οδήγησης (EV, Hybrid, Energy), με το πρώτο να επιτρέπει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση έως 2 χιλιόμετρα περίπου χάρη στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Αρκετά καλές και οι επιδόσεις του, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται στον αξιοσημείωτο χρόνο των 8,9``.
Στο οδηγικό κομμάτι, το Honda CR-V e:HEV εμπνέει σιγουριά και άνεση. Το πάτημά του «βγάζει» αρχοντιά, αντίστοιχα και η ποιότητα κύλισης, ενώ η ανάρτησή του είναι κυριολεκτικά «αφρός», καθώς αποσβήνει υποδειγματικά λακκούβες και λοιπές ανωμαλίες του εδάφους. Ακόμα και υπό πίεση, θα επιτρέψει στον οδηγό να ανεβάσει ρυθμούς σε μια στροφοδιαδρομή, καθώς αντιδρά προβλέψιμα και χωρίς πολλές περιττές κλίσεις, χάρη στην καλή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης.
Με την συνδρομή της μόνιμης ηλεκτρικής τετρακίνησης και της μεγάλης απόστασης από το έδαφος (200 χλστ.) το ιαπωνικό SUV δεν «μασάει» ανεξαρτήτως τερέν.
Το μεγάλο του ατού, ωστόσο, είναι πως ανταποκρίνεται περίφημα ανεξαρτήτως τερέν, διότι προσφέρεται τόσο σε 2κίνητες όσο και σε 4κίνητες εκδόσεις. Έτσι, με την συνδρομή της μόνιμης ηλεκτρικής τετρακίνησης και πιστό αρωγό την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.) το Honda CR-V e:HEV νιώθει «σαν στο σπίτι του» και σε off-road διαδρομές. Όπως υποστηρίζει η εταιρεία, άλλωστε, οι εκδόσεις AWD διαθέτουν ένα αναβαθμισμένο, έξυπνο σύστημα ελέγχου, που σχεδιάστηκε για να προσφέρει κορυφαία πρόσφυση σε όλα τα εδάφη.
Δεν θα ήταν υπερβολή να παραδεχτούμε πως κινείται στα όρια του premium, με ποιοτικά μαλακά υλικά και στιβαρή συναρμογή.
Εξαιρετικές εντυπώσεις αποκομίζει κανείς από την καμπίνα του Honda CR-V e:HEV. Δεν θα ήταν υπερβολή να παραδεχτούμε πως κινείται στα όρια του premium, με ποιοτικά μαλακά υλικά και στιβαρή συναρμογή που θα αντέξει στον χρόνο. Σε υψηλά επίπεδα και η εργονομία με την κεντρικά και ψηλά τοποθετημένη οθόνη αφής (που ωστόσο αυτή θέλει εξοικείωση). Ειδική αναφορά αξίζει το οριζόντιας διάταξης ταμπλό που αποπνέει μία αίσθηση δύναμης και αντοχής, με τις μεταλλικές λεπτομέρειες να δίνουν ξεχωριστή σχεδιαστική νότα.
Οι χώροι είναι «βασιλικοί» με τρεις ενήλικες επιβάτες να κάθονται στα πίσω καθίσματα άνετα εκμεταλλευόμενοι και τα 6,5 «αέρα» για το κεφάλι.
Την ίδια στιγμή, καμπίνα και χώρος αποσκευών δεν φείδονται ευρυχωρίας, κάτι αναμενόμενο γιατί το μοντέλο κινείται στα όρια των μικρομεσαίων και μεσαίων SUV (C-SUV και D-SUV αντίστοιχα), έχοντας μήκος 4.600 χλστ.. Οι χώροι είναι μεγάλοι με τρεις ενήλικες επιβάτες να κάθονται στα πίσω καθίσματα άνετα εκμεταλλευόμενοι και τα 6,5 cm. «αέρα» για το κεφάλι. Πιο συγκεκριμένα, έχει πίσω πλάτος 141 εκατοστών, την ώρα που ένας μέσος άνθρωπος (1,75 ύψος, 75 κιλά) θέλει 45 εκατοστά για να κάτσει στο πίσω κάθισμα, άρα τρεις τουλάχιστον 135 εκ.. Κορυφαία τιμή, τέλος, είναι τα 19,5 εκατοστά για τα πόδια των πίσω επιβατών.
Η απουσία κλασικού λεβιέ ταχυτήτων αντικαθίσταται από μία κεντρική κονσόλα τριών διατάξεων, που προσφέρει άπλετο χώρο για μικροαντικείμενα.
Μεγάλο boostάρισμα στην ευρυχωρία δίνει και η πληθώρα επιλογών στο κομμάτι της πρακτικότητας. Πρώτα από όλα, η απουσία κλασικού λεβιέ ταχυτήτων αντικαθίσταται από μία κεντρική κονσόλα τριών διατάξεων, που προσφέρει αρκετό χώρο για μικροαντικείμενα. Για παράδειγμα, στην πρώτη βάζεις το κινητό σου τηλέφωνο, στην δεύτερη μέχρι και δύο μπουκαλάκια νερό, ενώ η τρίτη φέρνει το γραφείο στο... αυτοκίνητο. Κάτω από το συρόμενο πορτάζει υπάρχει έξτρα κρυφός χώρος που επικοινωνεί με το υποβραχιόνιο, ράφι το οποίο μπορεί να αφαιρεθεί και να χωρέσει μέχρι και ένα laptop!
Συν τοις άλλοις και ο χώρος αποσκευών των 497 λίτρων μπορεί να αναδιαμορφωθεί.
Συν τοις άλλοις και ο χώρος αποσκευών των 497 λίτρων μπορεί να αναδιαμορφωθεί. Πατώντας ένα κουμπί αυξάνεται η χωρητικότητα, καθώς «πέφτουν» οι διαιρούμενες (60:40) και αναδιπλούμενες πλάτες των καθισμάτων. Στην top εξοπλιστική έκδοση Executive, δε, προσφέρεται hands-free ηλεκτρική πίσω πόρτα, που περιλαμβάνει λειτουργία ρύθμισης ύψους, την ώρα που και το χαμηλό εξωτερικό κατώφλι φόρτωσης είναι εξαιρετικά βολικό.
Όσον αφορά την ασφάλεια, το Honda SENSING, μία από τις πιο προηγμένες σουίτες τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, περιλαβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του CR-V.
Last but not least, το ανανεωμένο Honda CR-V e:HEV είναι πλήρως προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις τεχνολογίας σε infotainment και ασφάλεια. Από την δεύτερη έκδοση εξοπλισμού Elegance προσφέρεται μία πλήρως έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών (5" στην βασική) που συνδυάζεται με υπηρεσίες πλοήγησης «Garmin Navigation». Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων που εμφανίζει πληροφορίες σχετικά με το υβριδικό σύστημα, ενώ προαιρετικά υπάρχει και Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας
Όσον αφορά την ασφάλεια, το Honda SENSING, μία από τις πιο προηγμένες σουίτες τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του CR-V. Ενδεικτικά, το ιαπωνικό SUV θωρακίζεται με adaptive cruise control, ενεργό lane keeping assist system, καθώς και με σύστημα προειδοποίησης πρόσκρουσης με ανίσχευση πεζών και άλλων οχημάτων.