Ήπια υβριδικό, υβριδικό ή Plug-in; Ποιες είναι οι διαφορές τους;
59.178 Επισκέψεις στο άρθρο (26/4/2022)
Τα υβριδικά αυτοκίνητα μπορούν και «παντρεύουν» τα καλά των κινητήρων εσωτερικής καύσης με κάποια από τα προτερήματα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ποιες διαφορές έχουν όμως τα ήπια υβριδικά με τα υβριδικά και τα Plug-in;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Ήπια υβριδικά (mild Hybrid-mHEV)
Στα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα, τον «πρωταγωνιστικό» ρόλο συνεχίζει να έχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, με το ηλεκτρικό σύστημα να τροφοδοτεί διάφορα περιφερειακά συστήματα με αποτέλεσμα να μειώνεται η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων, ενώ ταυτόχρονα είναι εφικτή η αύξηση της ιπποδύναμης για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια. Αυτό σημαίνει πως ένα ήπια υβριδικό αυτοκίνητο δε μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, μιας και το ηλεκτρικό σύστημα δε συνδέεται άμεσα με το σύστημα μετάδοσης.Η αρχιτεκτονική ενός ήπιου υβριδικού συστήματος είναι παρόμοια στα περισσότερα μοντέλα, με την ύπαρξη μίας μονάδας που συνδέεται με τον στροφαλοφόρο άξονα του θερμικού κινητήρα. Βασικό της χαρακτηριστικό είναι ότι μπορεί να λειτουργεί σε ρόλο ηλεκτροκινητήρα τη στιγμή που παράγει έργο και σε ρόλο γεννήτριας όταν φορτίζει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου 48V, οι οποίες συνήθως βρίσκονται κάτω από τον χώρο αποσκευών.
Τα ήπια υβριδικά έχουν μικρότερο κόστος αγοράς τόσο από τα υβριδικά όσο και από τα Plug-in και βοηθούν λίγο στην μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Υβριδικά (Ηybrid-HEV)
Τα «παραδοσιακά» υβριδικά, για να κινηθούν, χρησιμοποιούν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά και μια μικρή μπαταρία, η οποία φορτίζεται αυτόματα μέσω ενός συστήματος που ανακτά ενέργεια όταν το αυτοκίνητο φρενάρει ή όταν ρολάρει, δηλαδή ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το γκάζι. Η μπαταρία δηλαδή φορτίζεται κατά την διάρκεια της οδήγησης, χωρίς να χρειάζεται φόρτιση από πρίζα. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί επικουρικά ή για τις εκκινήσεις από στάση και για λίγα χιλιόμετρα ή όταν στο άφημα του γκαζιού σβήνει ο θερμικός κινητήρας. Σαν αποτέλεσμα προσφέρεται καλύτερη οικονομία καυσίμου από τα αντίστοιχα μη υβριδικά οχήματα, ειδικά στην οδήγηση μέσα στην πόλη.Ωστόσο, στη διάρκεια των ταξιδιών τα οφέλη στην κατανάλωση δεν είναι ανάλογα μεγάλα, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία ισχύει κατά βάση στο ρολάρισμα ή για πολύ μικρή απόσταση. Βέβαια μπορούν να οδηγηθούν οπουδήποτε και οποτεδήποτε, δεν υπάρχει άγχος ηλεκτρικής αυτονομίας και δεν υπάρχει σκέψη για το που θα το φορτίσεις.
Το κόστος τέτοιων υβριδικών είναι αρκετά προσιτό και μπορεί να τοποθετηθεί ακόμα και σε μικρά μοντέλα, όπως το Toyota Yaris ή τα νεότερα Renault Clio και Honda Jazz. Συνέχεια του άρθρου >>>