Ήθελε να εντυπωσιάσει τους επενδυτές & ήπιε από τα υγρά της μπαταρίας
3.899 Επισκέψεις στο άρθρο (18/10/2023)
- Το έκανε ιδρυτής διάσημης αυτοκινητοβιομηχανίας
- Ήθελε να τους πείσει για την καθαρή τεχνολογία των μπαταριών του
- Τελικά επένδυσαν 232 εκατομμύρια & σήμερα ξεπερνά την Tesla
- Φαίνεται πως δεν ρίσκαρε ιδιαίτερα γιατί απλά ήπιε... νερό
Μην το δοκιμάσετε είναι θανατηφόρο!
Η BYD, η κινεζική φίρμα ηλεκτρικών που σύντομα θα γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο ξεπερνώντας την Tesla, πούλησε σχεδόν μισό εκατομμύρια οχήματα μόνο στο προηγούμενο τρίμηνο. Η εξέλιξη της φίρμας θα έλεγε κανείς πως είναι το απόλυτο success story, καθώς από μια μικρή startup κατασκευής μπαταριών που είχε ανάγκη οποιονδήποτε επενδυτή για να επιβιώσει, βρίσκεται σήμερα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα.
Όμως όπως λένε, για να πετύχεις χρειάζεται να κάνεις θυσίες, κάτι που φαίνεται πως έκανε στην κυριολεξία ο ιδρυτής της πριν από 15 χρόνια. Ποια είναι όμως η «περίεργη» ιστορία του Wang Chuanfu, που την κράτησε ζωντανή;
Πίνοντας υγρά από τις μπαταρίες για τη σωτηρία της εταιρείας
Ο Wang Chuanfu, χημικός στην ιδιότητα, ίδρυσε την BYD το 1995, ως μια ακόμα startup εταιρεία κατασκευής μπαταριών. 13 χρόνια μετά και πιο συγκεκριμένα το 2008, βρέθηκαν στις εγκαταστάσεις της BYD στην Shenzen της Κίνας, στελέχη μιας αμερικανικής πολυεθνικής, από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, αναζητώντας ευκαιρίες για επενδύσεις.
Ο Wang ανέλαβε να δείξει στους υποψήφιους επενδυτές τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της BYD, τις βλέψεις για επέκταση στην παγκόσμια αγορά και την καθαρή τεχνολογία μπαταριών, που είχαν πατεντάρει. Τότε ήταν που σύμφωνα με την Wall Street Journal, ο Wang, για να δείξει την δέσμευση στην εταιρεία του, αλλά και την εμπιστοσύνη στην τεχνολογία του, ήπιε μια γουλιά από υγρό μπαταρίας, που βρισκόταν δίπλα του.
Λίγους μήνες αργότερα, η αμερικανική πολυεθνική αγόρασε το 10% των μετοχών της BYD, έναντι 232 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτή η επένδυση εκτόξευσε την πορεία της BYD, επιτρέποντάς της στροφή προς την κατασκευή αυτοκινήτων που εξοπλίζονταν με τις μπαταρίες της.
Πόσο επικίνδυνα είναι τα υγρά μπαταρίας;
Ανάμεσα στις συστοιχίες των μπαταριών, υπάρχει νερό για να τις διατηρεί δροσερές, μιας και η θερμότητα είναι εχθρός του ηλεκτρισμού. Όλο αυτό το πακέτο είναι τελείως στεγανό ώστε να μην υπάρχει διαρροή του νερού. Αντίστοιχα και στις μεγάλες μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, το νερό κυκλοφορεί μέσω μιας αντλίας στη μπαταρία και ένα σχετικό ψυγείο, ενώ ανάλογα τη θερμοκρασία, επηρεάζει την ταχύτητα της ροής του.
Από τη στιγμή που μιλάμε για ένα σφραγισμένο σύστημα, δεν εισέρχονται ρύποι στο νερό. Έτσι, αυτό παραμένει σχετικά καθαρό και αν εξαιρέσουμε την κάπως «μεταλλική» γεύση του, δεν θα έχει μεγάλη διαφορά από το νερό της βρύσης. Παρόλα αυτά σε καμία περίπτωση δεν θα το συνιστούσαμε! Το γιατί θα το δείτε παρακάτω.
Δουλεύουν όλα τα συστήματα με νερό;
Αν και η BYD χρησιμοποιούσε τότε νερό για την ψύξη των μπαταριών της, οι περισσότεροι κατασκευαστές ηλεκτρικών σήμερα χρησιμοποιούν αιθυλενογλυκόλη ή άλλα ψυκτικά υγρά. Η αιθυλενογλυκόλη είναι τοξική, προκαλώντας προβλήματα στα νεύρα και καρκίνο. Επομένως, είναι ξεκάθαρο πως μια τέτοια κίνηση είναι απαγορευτική.