- Είναι 1ο σε αξιολόγηση ανάμεσα σε όλα τα diesel που έχουν αξιολογηθεί και πωλούνται (17 μοντέλα)
- Με τιμή από 34.200 ευρώ, είναι και το πιο value for money diesel της αγοράς
- Πίσω κάθεσαι σταυροπόδι, το πορτ-μπαγκάζ (600 λτ.) χωράει 6 μεγάλες βαλίτσες
- Έχει δυνατά φρένα (36,2 μ. το 100-0 χλμ./ώρα) και προσπερνάει με ασφάλεια λόγω καλών ρεπρίζ
Είναι νο. 1 σε αξιολόγηση ανάμεσα σε όλα τα diesel (17 μοντέλα) που έχουμε αξιολογήσει
Είναι πραγματικότητα πως οι diesel επιλογές όσο πάει και «στερεύουν» από την αγορά. Ήδη στις μικρές κατηγορίες έχουν εξαφανιστεί, ενώ και στα οικογενειακά, σε πολλά νέα ή ανανεωμένα μοντέλα βλέπουμε ότι «κόβονται» οι diesel εκδόσεις (λ.χ. νέο Peugeot 3008 και ανανεωμένο Citroen C4).
Βέβαια το diesel έχει ακόμα τους θιασώτες του, ωστόσο ποιο είναι αυτήν τη στιγμή το καλύτερο diesel μοντέλο που κυκλοφορεί στην αγορά και έχουμε δοκιμάσει; Η απάντηση είναι η δίλιτρη Skoda Octavia, καθώς στην αξιολόγηση από το Test Center μας συνδυάζει καλύτερα ασφάλεια, χώρους και οικονομία (οι βασικοί τομείς από τους οποίους προκύπτει η αξιολόγηση) ανάμεσα σε 17 diesel μοντέλα.
Με τιμή από 34.200, είναι και το πιο value for money diesel της αγοράς
Μάλιστα η Octavia εκτός από το γεγονός ότι συνδυάζει καλύτερα ασφάλεια, χώρους και οικονομία, με κόστος από 34.200 ευρώ είναι συγχρόνως και το πιο best value for money diesel. Αν τυχόν το έχετε απορία, ο best value χαρακτήρας προκύπτει από την αναλογία της τελικής αξιολόγησης με την τιμή αγοράς.
Χάρη και στο εξαιρετικό DSG7 κιβώτιο, ο 2,0 TDI κινεί με άνεση και επιδόσεις… GTi τη μεσαία μπερλίνα της Skoda, με τις πολύ καλές ρεπρίζ 60-100 σε 4,6 δλ., 80-120 σε 5,7 δλ. να εξασφαλίζουν γρήγορο προσπέρασμα
Έχει δυνατά φρένα (36,2 μ. το 100-0 χλμ./ώρα) και προσπερνάει με ασφάλεια λόγω καλών ρεπρίζ
Η Octavia εφοδιάζεται με τον 2,0 TDI turbodiesel, ο οποίος αποδίδει 150 άλογα και 360 Nm ροπής. Χάρη και στο εξαιρετικό DSG7 κιβώτιο, ο 2,0 TDI κινεί με άνεση και επιδόσεις… GTi τη μεσαία μπερλίνα της Skoda, με τις πολύ καλές ρεπρίζ 60-100 σε 4,6 δλ., 80-120 σε 5,7 δλ. να εξασφαλίζουν γρήγορο προσπέρασμα άρα και μικρή παραμονή στο αντίθετο ρεύμα, εφόσον μιλάμε για δρόμο διπλής κατεύθυνσης. Για την ακρίβεια 102 και 158 μέτρα χρειάζεται αντίστοιχα για να προσπεράσει στις παραπάνω συνθήκες.
Σε συνδυασμό λοιπόν με τα πολύ καλά φρένα που χρειάστηκαν 36,2 μ. (λίγο λιγότερο από 2 μ. καλύτερη του μέσου όρου) για να ακινητοποιήσουν την Octavia από τα 100 χλμ./ώρα. Έτσι η Octavia καταφέρνει να πετύχει πολύ καλό σκορ (3η θέση ανάμεσα σε όλα τα diesel) μοντέλα στον τομέα της ασφάλειας.
Οικονομική, ειδικά σε ταξίδι
Παράλληλα ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την ροπή που αναφέραμε παραπάνω και για γρήγορες μετακινήσεις με χαμηλές στροφές, δηλαδή με χαμηλή κατανάλωση. Εξάλλου αυτό είναι και το πλεονέκτημα όλων των diesel μοντέλων, με την Octavia που έχει μέση κατανάλωση 6,5 λτ./100 χλμ. στον συγκεκριμένο τομέα να βρίσκεται στο μέσο όρο των diesel.
Ωστόσο, στην ειδική μέτρηση που έχει καθιερώσει το ΑutoΤρίτη, την ταχύτητα που πιάνει ένα μοντέλο όταν η κατανάλωσή του είναι 5,0 λτ./100 χλμ, η Octavia έχει μία από τις καλύτερες επιδόσεις, ταξιδεύοντας με ταχύτητα 130 χλμ./ώρα.