- Είναι η premium μάρκα με την μεγαλύτερη εγγύηση (6 χρόνια), όταν οι Γερμανοί ανταγωνιστές της έχουν 2 και 4 χρόνια
- Κιβώτιο: Έφτιαξε το πρώτο 8άρι αυτόματο, εξελίσσει χειροκίνητο σασμάν για τα ηλεκτρικά (είναι μόνο αυτόματα)
- Συνεργάστηκε με τηYamaha για να βάλει... μελωδίες στον V10 κινητήρα των 560 ίππων
- Ξεχωρίζει για την πολυτέλεια στο εσωτερικό, που φτιάχνεται στο χέρι από δεξιοτέχνες Takumi με πάνω από 60.000 ώρες εμπειρίας
1. Είναι η premium μάρκα με την μεγαλύτερη εγγύηση, όταν οι Γερμανοί ανταγωνιστές της έχουν 2 και 4 χρόνια
Με 63.697 πωλήσεις το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024 στην ευρωπαϊκή αγορά η Lexus σημείωσε ρεκόρ όλων των εποχών και έδειξε μια αυξανόμενη δυναμική. Μιλάμε, άλλωστε, για μία μάρκα με πιστούς οπαδούς που εδώ και χρόνια έχουν βρει στην ιαπωνική μάρκα ένα πολύ συμφέρον σύνολο παροχών σε όλους τους τομείς.
Ας δούμε 10 ενδιαφέροντα στοιχεία και μυστικά για την Lexus, ξεκινώντας από την κορυφαία εργοστασιακή εγγύηση. Πιο συγκεκριμένα, η βασική εγγύηση Lexus διαρκεί για 6 χρόνια ή 180.000 χλμ., όταν οι αντίστοιχοι Γερμανοί ανταγωνιστές έχουν 2 και 4 χρόνια εγγύηση. Την ίδια στιγμή, προσφέρει και 11ετή κάλυψη για τις υβριδικές μπαταρίες και κάλυψη υβριδικών εξαρτημάτων.
2. Έχει γκάμα μόνο με εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα, το τελευταίο μη υβριδικό μοντέλο της βγήκε το 2009 (Lexus IS 250)
Έπειτα, είναι ένα brand με 100% «πράσινη» στόχευση, καθώς εδώ και πολλά (πάρα πολλά για την ακρίβεια) χρόνια προσφέρει μόνο εξηλεκτρισμένες εκδόσεις κινητήρων. Από το λανσάρισμα της 2ης γενιάς του IS 250 το μακρινό 2009 η Lexus έπαψε να λανσάρει καθαρά βενζινοκίνητα μοντέλα και στράφηκε στην υβριδική και την αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία κίνησης.
Μην ξεχνάμε πως η Lexus αποτελεί το premium παρακλάδι της Toyota με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τεχνογνωσία της πάνω στην υβριδική τεχνολογία. Για αυτό και κοιτάζοντας προς τα πίσω βλέπουμε την Lexus να έχει αρκετές πρωτιές στο «βιογραφικό» της, όπως το RX 400h (1ο πλήρως υβριδικό πολυτελές SUV - 2005), το GS 450h,(1ο πισωκίνητο υβριδικό όχημα - 2007) και το LS 600h (1ο πλήρως υβριδικό V8 - 2010).
Στο σήμερα, στην γκάμα της ιαπωνικής μάρκας βλέπουμε full hybrid μοντέλα (LBX, UX κ.ά.), Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (NX 450h+ και RX450h+), αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις (π.χ. RZ 450e AWD).
3. Μοντέλα με όνομα λίγα γράμματα, αλλά τι σημαίνει το καθένα;
Ρίχνοντας μία δεύτερη ματιά στην τρέχουσα γκάμα της Lexus, θα δούμε ότι κάθε μοντέλο έχει ένα μικρό όνομα, αποτελούμενο από λίγα γράμματα, καθένα από τα οποία δηλώνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα το «h» υποδηλώνει την υβριδική τεχνολογία του κινητήρα, εξ ου και δεν υπήρχε στο IS 250 (σκέτο). Αντίστοιχα, το h+ δηλώνει τα Plug-in hybrid μοντέλα.
Γενικότερα, για την ονοματοθεσία των μοντέλων της Lexus πρέπει να γνωρίζουμε τις παρακάτω ερμηνείες:
- Τύπος αμαξώματος: Χ (SUV/Crossover) και S (Sedan)
- L: Luxury (πολυτελές)
- F Sport: Πακέτο sport χαρακτηριστικών
- F: Τα αυτοκίνητα επιδόσεων
- LF: Πρωτότυπα (concept) μοντέλα
4. Επενδύει στην κατηγορία των μικρών SUV, το νέο Lexus LBX είναι το πολυτελέστερο της κατηγορίας του
Η πιο πρόσφατη προσθήκη στην γκάμα της Lexus αφορά το Lexus LBX, το μικρότερο SUV στην ιστορία των Ιαπώνων, που λανσάρεται αποκλειστικά ως υβριδικό (2κίνητο και 4κίνητο). Η επιλογή αυτή της Lexus έχει σημειολογική αξία, καθώς στην συγκεκριμένη κατηγορία βλέπουμε να απουσιάζουν οι Γερμανοί «παίκτες». BMW και Mercedes δεν έχουν εκπρόσωπο, ενώ το Audi Q2 θα σταματήσει να κυκλοφορεί από το 2025 και μετά. Κάπως έτσι ανοίγει ο δρόμος για Lexus LBX που θα έχει μόνο ευρωπαϊκούς ανταγωνιστές, ενώ ήδη έχει ξεχωρίσει ως το πολυτελέστερο μικρό SUV.
5. Η πολυτέλεια της Lexus «οφείλεται» στους αριστοτέχνες Takumi
Η παραπάνω υψηλή ποιότητα αίσθησης και κατασκευής των μοντέλων της Lexus βασίζεται σε μία στοχευμένη φιλοσοφία, βασιζόμενη στην αρχαία ιαπωνική παράδοση Takumi. Για την κατασκευή κάθε Lexus υπάρχουν συγκεκριμένοι δεξιοτέχνες με αποδειγμένες ικανότητες, οι οποίοι εργάζονται στο χέρι για να δημιουργήσουν απόλυτη ακρίβεια και τελειότητα σε κάθε λεπτομέρεια.Αυτοί οι δεξιοτέχνες έχουν το πλεονέκτημα της χρόνιας εμπειρίας. Διότι απαιτούνται 10.000 ώρες για να γίνει κάποιος εμπειρογνώμονας, αλλά 60.000 ώρες και 25 χρόνια εμπειρίας στον τομέα του για να γίνει κάποιος αριστοτεχνίτης Takumi.
Σελίδα 2 | Η θρυλική Lexus LFA & οι πρωτιές σε κιβώτιο και τιμόνι αλά F1 (vid) |