Το υβριδικό Hyundai Tucson επιταχύνει σαν GTi, φρενάρει σαν sportscar, είναι άνετο-ήσυχο, χωράει με άνεση μια οικογένεια και καίει σαν αυτοκίνητο πόλης. Με 230 ίππους και κίνηση μπροστά ή στους 4 τροχούς;
Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να λέμε πως τα υβριδικά μοντέλα αποτελούν την καλύτερη επιλογή για όσους θέλουν να περιορίσουν την κατανάλωσή τους στο μισό, χωρίς να χρειάζεται να φορτίζουν κάθε βράδυ και κάνουν τον κύριο όγκο των χιλιομέτρων τους εντός πόλης. Έχει σημασία το εντός πόλης, γιατί εκεί τα υβριδικά καίνε το μισό συγκριτικά με τα diesel. Ακόμα και αν πρόκειται για το ισχυρότερο full hybrid SUV της αγοράς, το Hyundai Tucson με τα 230 άλογα (μαζί με το Kia Sportage).
Από τα υβριδικά της Toyota μέχρι σήμερα είχαμε συνηθίσει ατμοσφαιρικούς κινητήρες σε κύκλο Άτκινσον και τύπου CVT κιβώτια, που στην πλήρη επιτάχυνση εμφανίζεται το χαρακτηριστικό και έντονο βουητό των συστημάτων μετάδοσης του είδους. Στο υβριδικό Tucson όμως τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Για παράδειγμα ο 1,6 T-GDI βενζινοκινητήρας είναι turbo, αποδίδει 180 ίππους PS στις 5.500 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων και 264 Nm που παίρνει ρεύμα από μια μικρή μπαταρία της 1,49 kWh. Έτσι η συνδυαστική ισχύς φτάνει τα 230 PS και η ροπή στα 350 Nm. Η μετάδοση γίνεται από… κανονικό αυτόματο κιβώτιο με 6 σχέσεις, το οποίο δεν ενοχλεί ηχητικά στο βαθύ πάτημα του γκαζιού. Σε κάθε περίπτωση πάντως, αυτό που έχει σημασία είναι πως χάρη στην ικανότητά του να πηγαίνει και ηλεκτρικά κρατάει την κατανάλωση πολύ χαμηλά, ενώ με την ισχύ που έχει εξασφαλίζει επιδόσεις που θυμίζουν GTi.
Πιο ελαφρύ και οικονομικό το 2κίνητο
Δικίνητο ή τετρακίνητο λοιπόν; Ας δούμε πρώτα γιατί δικίνητο: Ζυγίζει 70 κιλά λιγότερο, το οποίο σημαίνει ελαφρώς καλύτερες ρεπρίζ με 3,8 και 4,9 δλ. για το 60-100 και 80-120 χλμ/ώρα έναντι 4,0 και 5,1 δλ. αντίστοιχα. Βέβαια ελάχιστη σημασία έχει με τόσα καλά νούμερα. Το πιο βασικό είναι πως καίει λιγότερο κατά 0,2 λτ./100 χλμ. (7,3 έναντι 7,5 λτ./100 χλμ.) σύμφωνα με τις μετρήσεις μας και συγχρόνως έχει και μικρότερο κόστος αγοράς κατά 2.500 ευρώ. Από 39.140 το δικίνητο και από 41.640 ευρώ το τετρακίνητο. Ήσσονος σημασίας και τα πιο χαμηλά επίπεδα θορύβου στο ταξίδι, αν και γενικά και οι δύο εκδόσεις είναι από τις πιο ήσυχες τις κατηγορίας.
Στρίβει καλύτερα και πάει πιο μακριά το 4κίνητο
Που πλεονεκτεί το τετρακίνητο τώρα; Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας φρενάρει 20 πόντους λιγότερο, στα 34,8 μέτρα έναντι 35 μέτρων του 2WD. Νούμερα που σε κάθε περίπτωση συγκρίνονται μόνο με μοντέλα επιδόσεων. Βέβαια τα πραγματικά πλεονεκτήματά του δεν καταγράφονται σε αριθμούς. Το 4κίνητο έχει καλύτερη πρόσφυση σε πιο ολισθηρό οδόστρωμα, αφού η εμπλοκή του πίσω άξονα στην κίνηση θα δώσει την απαραίτητη ώθηση ώστε να μην υποστρέψει το SUV της Hyundai. Φυσικά και σε γρήγορους ρυθμούς υπό φυσιολογικές συνθήκες το Tucson θα μπει πιο αποφασιστικά σε μια έντονη καμπή με την ώθηση από πίσω να καθυστερεί την παρέμβαση του ESP. Τέλος η σημαντικότερη διαφορά, είναι ότι το τετρακίνητο θα πάει πιο μακριά όταν αφήσεις την ασφάλεια της ασφάλτου. Θα περάσει από λάσπες και συναφή εδάφη, όπως και στα σημεία που δεν υπάρχει επαφή και των τεσσάρων τροχών με το έδαφος.
Τεράστιο πορτ-μπαγκάζ και με premium κύλιση
Αυτά σχετικά με τις διαφορές των δύο εκδόσεων. Γενικότερα το Tucson προσφέρει εξαιρετικούς χώρους ακόμα και για 5 ενήλικους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 616 λίτρα είναι στους κορυφαίους της κλάσης. Μιλώντας για το εσωτερικό, έχει προσεγμένη αισθητική, με υψηλή ποιότητα υλικών-κατασκευής και hi-tech στοιχεία.
Τέλος να αναφέρουμε πως ανεξαρτήτων έκδοσης, το Tucson έχει ποιότητα κύλισης που θυμίζει premium κατασκευή, με την ανάρτηση να φιλτράρει υποδειγματικά τις κακοτεχνίες πριν περάσουν στην καμπίνα και την εξαιρετική ηχομόνωση να μην επιτρέπει οποιοδήποτε θόρυβο από κύλιση ή άνεμο να ενοχλήσει τους επιβαίνοντες.