Η Stellantis παρουσίασε ένα νέο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, το οποίο έρχεται όντας πιο αποτελεσματικό, πιο αξιόπιστο και λιγότερο δαπανηρό από τα τρέχοντα συστήματα μπαταριών.
Πιο αποτελεσματικό και πιο φθηνό
Ως μέρος μιας συνεργασίας με το Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας της Γαλλίας (CNRS), η Stellantis και η Saft δημιούργησαν αυτό που περιγράφουν ως επαναστατικό πρωτότυπο μπαταρίας. Το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε ενσωματώνει λειτουργίες φορτιστή και μετατροπέα στην μπαταρία, καθιστώντας το σύστημα μετάδοσης κίνησης πιο αποτελεσματικό, πιο αξιόπιστο και λιγότερο δαπανηρό.
Το νέο πρωτότυπο είναι το αποτέλεσμα τεσσάρων και πλέον ετών έρευνας και πήρε την ονομασία Intelligent Battery Integrated System (IBIS). Μάλιστα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η Stellantis το σύστημα IBIS εξακολουθεί να λειτουργεί με κυψέλες ιόντων λιθίου.
Το εναλλασσόμενο ρεύμα πάει κατευθείαν στην μπαταρία
Η Stellantis λέει ότι το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου του IBIS, έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύει απευθείας το εναλλασσόμενο ρεύμα που μπορεί να περάσει κατευθείαν στον ηλεκτροκινητήρα, χωρίς να χρειάζεται μετατροπέας, που σημαίνει ότι αυτός και ο ενσωματωμένος φορτιστής, μπορούν να εξαλειφθούν, αφήνοντας περισσότερο χώρο στην καμπίνα για τους επιβάτες και μειώνοντας το βάρος του αυτοκινήτου. Λέει επίσης ότι το IBIS έχει τη δυνατότητα να μειώσει το κόστος του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης απλοποιώντας τη διαδικασία κατασκευής και επιτρέπει στο όχημα να ταξιδέψει μακρύτερα με μία φόρτιση.
Στόχος να είναι έτοιμη η τεχνολογία έως το τέλος της 10ετίας
Η Stellantis λέει ότι εργάζεται για να έχει την τεχνολογία έτοιμη για παραγωγή πριν από το τέλος της δεκαετίας. Για να συμβεί αυτό το επόμενο βήμα θα είναι η κατασκευή ενός πλήρως λειτουργικού δοκιμαστικού μοντέλου που θα δοκιμάσει στο δρόμο και την πίστα την ικανότητα και τη λειτουργικότητα του IBIS.