Ο κλάδος της αυτοκίνησης και των μεταφορών υφίστανται αυτήν τη στιγμή τη μεγαλύτερη μετάβασή τους, καθώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης περνούν σταδιακά στο περιθώριο για χάρη της ηλεκτροκίνησης και των καθαρότερων μετακινήσεων. Ωστόσο, φαίνεται ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι έτοιμες να αφήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα επενδύσουν σε εναλλακτικά καύσιμα για να πετύχουν καθαρότερη καύση και λιγότερους ρύπους.
Οι εταιρίες αυτές, έξι στον αριθμό προέρχεται όλες από την Ιαπωνία και συγκεκριμένα πρόκειται για τις Toyota, Subaru, Suzuki, Daihatsu, ENEOS Corporation και Toyota Tsusho Corporation, με την τελευταία να είναι και αυτή που ίδρυσε μια νέα ερευνητική ένωση την 1η Ιουλίου φέτος. Στόχος της συμμαχίας είναι η εύρεση τρόπων βελτιστοποίησης της διαδικασίας παραγωγής καυσίμου, καθιστώντας το λιγότερο ρυπογόνο και πιο αποτελεσματικό. Το κοινό πρότζεκτ ονομάζεται Research Association of Biomass Innovation for Next Generation Automobile Fuels.
Βιομάζα και βιοαιθανόλη σε πρώτο πλάνο
Μεταξύ των τρόπων αυτών, η ιαπωνική συμμαχία ανέφερε πως θα εργαστεί για την προώθηση της τεχνολογικής έρευνας για τη χρήση βιομάζας, αλλά και πιο αποτελεσματικούς τρόπους παραγωγής καυσίμου βιοαιθανόλης.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως η ιαπωνική συμμαχία δεν είναι η μοναδική που «ψάχνεται» πάνω στον τομέα των efuels. Μόλις πρόσφατα, η Porsche επένδυσε 75 εκατομμύρια δολάρια στην HIF Global LLC, μια εταιρεία με έδρα το Σαντιάγο της Χιλής που αναπτύσσει εγκαταστάσεις παραγωγής συνθετικών καυσίμων. Η Lamborghini ερευνά επίσης τις δυνατότητες στα συνθετικά καύσιμα για να διατηρήσουν ζωντανό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2030.
Θέλουν να κρατήσουν ζωντανούς τους κινητήρες βενζίνης-diesel!
- Toyota και πέντε ακόμα εταιρείες ερευνούν φιλικά για το περιβάλλον καύσιμα.
- Στη συμμαχία και οι Subaru, Suzuki, Daihatsu.
- Η χρήση βιομάζας και η βιοαιθανόλη είναι σε πρώτο πλάνο.
Θα καταργηθούν τελικά οι κινητήρες εσωτερικής καύσης ή τα «πράσινα» καύσιμα θα δώσουν τη λύση;