Πότε δύο διαφορετικά μοντέλα μπορούν να χαρακτηριστούν ίδια;
Ίδια, διαφορετικά
10.694 Επισκέψεις στο άρθρο (14/7/2016)
Πόσο ίδιο είναι ένα Fiat 500X και ένα Jeep Renegade; Μία ΒΜW X1 και ένα Mini Cooper; Ένα Ford Ka και ένα Fiat 500; Και τελικά πόσο ίδια είναι δύο αυτοκίνητα επειδή μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη;
Μάλλον όχι. Γιατί με εξαίρεση αυτά τα όχι και τόσο εμφανή μέρη, όλα τα υπόλοιπα τμήματα είναι 100% διαφορετικά. Μια ματιά στα δύο αυτοκίνητα εξάλλου αρκεί για να δει κανείς πως δεν έχουν καν την ίδια πρόθεση, την ίδια τοποθέτηση στην αγορά, δεν είναι καν ανταγωνιστές. Και τέτοια «κρυφά» αδέλφια υπάρχουν πολλά.
Δεν μιλάμε για παραλλαγές στο ίδιο θέμα, όπως είναι το Golf με το Seat Leon και το Audi A3, που όμως ακόμη κι έτσι, αποτελούν τελείως διαφορετικά αυτοκίνητα, αλλά μοντέλα που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση. Δες την νέα BMW X1 και το Mini Cooper. Καμία σχέση. Κι όμως πολλά μηχανικά μέρη, από αυτά που δεν φαίνονται, είναι ίδια.
Θέλεις ακόμη ένα «κουφό» ζευγάρι; To νέο μικρομεσαίο Infiniti κρύβει μηχανικά μέρη της A-Class. Θα έχουν τα αυτοκίνητα αυτά ομοιότητες; Μάλλον λιγότερες απΆότι το Smart Fourfour με το Twingo, που αν δεν ήταν τα πολύ ιδιαίτερα μηχανικά, κανείς δεν θα έλεγε ότι συγγενεύουν. Δεν μιλάμε δηλαδή για Up/Citigo/Mii ή την άλλη τριπλέτα C1/108/Aygo. Μιλάμε για τελείως διαφορετικά αυτοκίνητα.
Ευχή ή κατάρα λοιπόν η κοινή πλατφόρμα; Οι κακεντρεχείς θα πουν «κατάρα» και θα γκρινιάζουν πως όλα τα αυτοκίνητα είναι ίδια. Ισχύει όμως ακριβώς το αντίθετο. Πως επειδή ακριβώς πολλά μέρη μοιράζονται ανάμεσα σε πολλά μοντέλα, είναι τώρα πιο εύκολο από ποτέ να έχεις ότι διαφορετικό μοντέλο θέλεις. Και γι αυτό οι κατασκευαστές αντέχουν να έχουν τόσο πολύπλοκες γκάμες.
Εσείς τι λέτε; Είναι δύο αυτοκίνητα ίδια επειδή μοιράζονται πάτωμα και κινητήρες; Μήπως το υπόλοιπο είναι αρκετά διαφορετικό για να τα κάνει εντελώς ξεχωριστά το ένα από το άλλο; Και τελικά είναι καλή ή κακή εξέλιξη η χρήση κοινών μηχανικών; Τι λέτε;
Η δική μου άποψη είναι ότι τα αυτοκίνητα που στηρίζονται στα ίδια μηχανικά μέρη, όπως λέτε και εσείς, ουσιαστικά είναι ίδια. Η μόνη τους διαφορά είναι στην εμφάνιση. Αυτό όμως σε κάποια μοντέλα, όπως στο δίδυμο Jeep Renegade/Fiat 500Χ παρουσιάζει το πρόβλημα ότι το "καλό" αντίγραφο, που είναι το Jeep να είναι ένα κατά κάποιο τρόπο κακέκτυπο του γνήσιου Αμερικάνικου Jeep. Έτσι λοιπόν για εκείνον που θα αγόραζε το Fiat, αγοράζοντας στη θέση του το αντίστοιχο Jeep, είναι μια αναβάθμιση σε κάτι εμφανισιακά ανώτερο, αλλά εκείνος που θα ήθελε να αγοράσει ένα γνήσιο Αμερικάνικο Jeep και θα αγοράσει το υποκατάστατο του, θα αισθάνεται πάντα ότι αγόρασε ένα "μαιμού" Jeep. Το ίδιο λίγο, ως πολύ, ισχύει σε όλα αυτά τα ίδια αυτοκίνητα, με διπλή μορφή.
ανδρες αγοραστες,το πιο καμπυλο για γυναικες
Απο τη μια ειναι καλο, διοτι οι αυτοκινητοβιομηχανιες με αυτο εξοικονομουν χρηματα και συνεργαζονται για να προσφερουν ολοκληρωμενες προτασεις οπως πχ το το Jeep Renegade με το Fiat 500X η η BMW 2 Sports Τourer με το Mini που εχουν και την ιδια προσθιοκινητη πλατφορμα. Το πιο τρανταχτο παραδεειγμα παντως ειναι το VW Group στο οποιο πανω στην MQB πλατφορμα που διαθετει, πυρηνας της οπιας ειναι το Golf, οι αδελφες εταιρειες (Skoda, Seat, Audi) χτιζουν τα μοντελα τους. Απο την αλλη βεβαια, οι εταιρειες αφαιρουν απο τα μοντελα τους, τα ιδιαιτερα χαρακτηριστικα τους και αρα την ταυτοτητα τους. Σημερα επομενως, τα περισσοτερα αυτοκινητα ειναι ''ιδια''. Πντως, η μεγαλυτερη συνεργασια, τους καρπους της οποιας αδημονω να δω, ειναι μεταξυ της BMW και της Toyota, με παραγωγα τη νεα Z5 και συγλονιστικη Supra αντιστοιχα.