Ιδού ο τρόπος για να αυξηθούν φορτιστές & ηλεκτρικά σε όλη την Ελλάδα
Τους πρώτους πέντε μήνες του 2022 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν φτάσει τις 1.515 και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε τον τρόπο για να αυξήσουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες τα σημεία φόρτισης, αλλά και να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητα οχήματα στο άμεσο μέλλον.
2019 έως 2021: 9 φορές περισσότερα ηλεκτρικά στην Ελλάδα
Η ηλεκτροκίνηση υποστηρίζεται με δέσμη πρωτοβουλιών από την κυβέρνηση, δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε Διεθνές Συνέδριο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με θέμα την Ηλεκτροκίνηση που πραγματοποιήθηκε στις 9 Ιουνίου στην Κοζάνη.
Το 2019 είχαν ταξινομηθεί 404 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ το 2021 ο αριθμός αυτός πολλαπλασιάστηκε σε 3.594 ταξινομήσεις, που μεταφράζεται σε σχεδόν 9 φορές περισσότερες πωλήσεις. Τους πρώτους πέντε μήνες του 2022 οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν φτάσει τις 1.515, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλο τον κόσμο, ως συνέπεια της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία.
Πέρα από τα Ι.Χ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αναβάθμιση προβλέπεται και στις δημόσιες συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οι οποίες θα εμπλουτίσουν τον στόλο τους με 1.300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων εκατοντάδες θα είναι ηλεκτρικά. Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι ταυτόχρονα με τα κίνητρα ανανέωσης του στόλου, έχουν αυξηθεί τα σημεία φόρτισης από 58 που υπήρχαν το 2019 σε περίπου 1.200 σήμερα, με στόχο να γίνουν 12.000 το 2030.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Τα ΣΒΑΚ είναι η λύση
Ο υφυπουργός αποκάλυψε επίσης τον τρόπο για να αυξήσουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες τα σημεία φόρτισης, αλλά και να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητα οχήματα. Αυτός είναι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Μάλιστα, πρόσφατα εγκρίθηκαν τα Σχέδια της Θεσσαλονίκης, της Λαμίας και της Ελασσόνας και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δημιουργήσει μια φιλική νομοθεσία και διαθέτει επαρκή τεχνογνωσία για να υποστηρίξει την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε αυτή την προσπάθεια.
Επιπλέον, έχουν διατυπωθεί οι κανόνες για τα συνεργεία υψηλής τάσης και προωθείται το πλαίσιο για τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, μια νέα επαγγελματική ειδικότητα με σημαντικές προοπτικές απασχόλησης. Όσον αφορά στην ποιότητα των υπηρεσιών, με το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών (Μ.Υ.Φ.Α.Η.) που έθεσε σε λειτουργία το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο οδηγός του ηλεκτρικού οχήματος αποκτά πρόσβαση απλά και εύκολα από την οθόνη του κινητού σε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται σχετικά με τις επιλογές φόρτισης: ακριβή τοποθεσία, κόστος kWh, δυνατότητα για online κράτηση, τρόπους πληρωμής, διαθεσιμότητα εκείνη τη στιγμή κ.ά.
Κλείνοντας, στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» προβλέπεται επίσης μια γενναία επιδότηση για την αντικατάσταση των ταξί, η οποία αναμένεται να αυξηθεί στον νέο κύκλο του προγράμματος.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »