Τιμές με Leasing
Επαγγελματικά
Ιμάντας vs Καδένα: Ποια είναι η καλύτερη επιλογή;

Ιμάντας vs Καδένα: Ποια είναι η καλύτερη επιλογή;

4.283 Επισκέψεις στο άρθρο (13/1/2023)

Ιμάντα ή καδένα; Σίγουρα έχετε ακούσει αυτήν την ερώτηση, αλλά οι περισσότεροι δε γνωρίζουν καν τι είναι και τι από τα δύο έχει το αμάξι τους. Δες στο τεχνικό θέμα που ακολουθεί τις διαφορές τους!

Δύο από τα πιο ζωτικής σημασίας μηχανικά μέρη του κινητήρα αποτελούν ο στρόφαλος και οι εκκεντροφόροι. Ο μέν στρόφαλος (αλλιώς εμβολφόρος άξονας) είναι αυτός που -όπως λέει και το όνομά του- φέρει το έμβολο του κινητήρα και μετατρέπει την παλλινδρομική κίνησή του σε κυκλική, ενώ ο εκκεντροφόρος αναλαμβάνει το "άνοιξε-κλείσε" των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, δηλαδή την εισαγωγή του μίγματος βενζίνης-αέρα και την εξαγωγή των καυσαερίων από το θάλαμο της καύσης, δηλαδή τον κύλινδρο. 

Όπως γίνεται κατανοητό, τα δύο αυτά μηχανικά μέρη είναι αλληλένδετα μεταξύ τους και για να λειτουργήσουν όμως αρμονικά αυτά τα δύο εξαρτήματα μεταξύ τους και με απόλυτο συγχρονισμό, μπορούν να χρησιμοποιηθούν δύο μέσα χρονισμού. Ο ιμάντας ή η καδένα. Την καδένα θα μπορούσε κανείς να την χαρακτηρίσει το πιο ανθεκτικό μέσο, καθώς όντας κατασκευασμένη από μέταλλο, έχει μεγαλύτερη αντοχή στην φθορά και γι΄ αυτό το λόγο παρατηρείται να χρησιμοποιείται σε κινητήρες με μεγαλύτερη ισχύ. Ο ιμάντας από την άλλη έχει το πλεονέκτημα της πιο αθόρυβης λειτουργίας και με λιγότερους κραδασμούς. Όποιο από τα δύο και να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο σου (ψάξ`το στο service manual για να μάθεις αν δεν γνωρίζεις), ο στόχος είναι ίδιος, να εξασφαλίζουν ότι κάθε κύλινδρος πυροδοτείται στην κατάλληλη στιγμή.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Συνέχεια του άρθρου >>>
Autotriti.gr
Autotriti.gr