- Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν επιδόσεις που τα βενζινοκίνητα GTi ούτε που ονειρεύονταν
- Οι κατασκευαστές επαναπαύτηκαν στις επιδόσεις των ηλεκτρικών και «κόψανε» όλα τους τα GTi
- H Hyundai με το Ioniq 5 N έδειξε σε όλους πως GTi δεν σημαίνει μόνο 0-100 και ρεπρίζ
- Τα σωστά φτιαγμένα GTi ηλεκτρικά μπορούν να πείσουν τον κόσμο
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν επιδόσεις που τα βενζινοκίνητα GTi ούτε που ονειρεύονταν
Πού πήγαν τα GTi, τα hot hatch, οι μικροί πύραυλοι, και τα «τρελό»-γκαζα; Πώς με το πού βουτήξαμε στα ηλεκτρικά, χάσαμε όχι μόνο αυτά που μπορούσαμε να αγοράσουμε αλλά και αυτά που θέλαμε να αγοράσουμε; Και πώς μπόρεσε η Hyundai τώρα να βάλει τα «γυαλιά» σε όλους με το Ioniq 5 N;
Αλήθεια είναι πως με την ηλεκτροκίνηση είχαμε αυτό που πολλά μέσα αποκαλούν «εκδημοκρατισμό» της ιπποδύναμης. Πως δηλαδή τώρα ακόμη και οι βασικές εκδόσεις έχουν πολλά άλογα. Είναι μια απλούστευση της κατάστασης, αφού η λέξη «εκδημοκρατισμός» θα σήμαινε πως τώρα όλοι εμείς μπορούμε να έχουμε επιτέλους πολλά άλογα. Αυτό που όμως συμβαίνει είναι διαφορετικό. Τώρα όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν πολλή ιπποδύναμη. Εμείς πάλι δεν έχουμε αφού δεν μπορούμε να τα αγοράσουμε.
Οι κατασκευαστές επαναπαύτηκαν στις επιδόσεις των ηλεκτρικών και «κόψανε» όλα τους τα GTi
Αυτά συμβαίνουν όταν τις αποφάσεις τις παίρνει το μάρκετινγκ και όχι άνθρωποι που τους αρέσει η οδήγηση. Γιατί όταν απλοποιείς τα πάντα σε δύο νούμερα, χάνεις πολλά. Όταν νομίζεις πως ένα βαρύ, ψηλό SUV, επειδή έχει 500 άλογα και 0-100 σε 3 δευτερόλεπτα, δεν χρειάζεται να βγάλεις και «γρήγορη» έκδοση, κάποιος θα έρθει και θα σου δείξει πως αυτό δεν ισχύει.
H Hyundai με το Ioniq 5 N έδειξε σε όλους πως GTi δεν σημαίνει μόνο 0-100 και ρεπρίζ
Πάρτε μάθημα λοιπόν τώρα από τη Hyundai. Το Ioniq 5 είναι αρκετά γρήγορο και στην κανονική του έκδοση. Τόσο γρήγορο που οι εγκέφαλοι του μάρκετινγκ θα έλεγαν πως αρκεί, και δεν υπάρχει λόγος για ένα «Ν» στη γκάμα του. Επειδή ευτυχώς στην Hyundai δεν κάνει κουμάντο το μάρκετινγκ, το Ioniq 5 Ν ήρθε, και τα «σπάει». Πιο γρήγορο; Ναι. Αλλά γρήγορο είναι και το Tesla. Κάνε βόλτα όμως στο Huyndai και μπες μετά στο Model S, και δες τη διαφορά. Το Tesla πάει πολύ γρήγορα, το Hyundai όμως τραβάει-και-δέρνει!
Τα σωστά φτιαγμένα GTi ηλεκτρικά μπορούν να πείσουν τον κόσμο
Με τον κόσμο να είναι ιδιαίτερα καχύποπτος απέναντι στα ηλεκτρικά, μια κίνηση σαν της Hyundai, να δείξει δηλαδή πως πίσω από ένα μοντέλο σαν το Ioniq 5, δεν υπάρχει μόνο ψυχρή λογική, σκέτοι αριθμοί, καθαρό περιβάλλον και απρόσωπη τεχνολογία, έχει τη δική της σημασία. Το Ioniq 5 Ν, δεν είναι κάτι που θα δεις παρκαρισμένο σε κάθε τέταρτο στενό της γειτονιάς σου, όπως ήταν το i30 N. Είναι όμως το αυτοκίνητο που ξέρεις πως φτιάχτηκε από ανθρώπους για ανθρώπους, και όχι από λογιστές για ρομπότ.
Τι λες; Δεν βλέπεις τα ηλεκτρικά με καλύτερο μάτι, αν ξέρεις πως κάποιος σκέφτηκε εκτός από το περιβάλλον, και εσένα; δεν νιώθεις καλύτερα έτσι; Κι ας μην το φτάνεις στα λεφτά. Τι λες;