Jeep Avenger: Είναι B-SUV, ανήκει δηλαδή στην κατηγορία που πουλάει σαν ζεστό ψωμάκι, είναι ηλεκτρικό, έχει το DNA και το πρεστίζ της Jeep και όλα αυτά με 27.500 ευρώ. Μήπως πρέπει να ανησυχούν οι ανταγωνιστές του;
Jeep Avenger με 27.500 ευρώ & αυτονομία γύρω στα 400 χλμ.
Η κατηγορία των μικρών SUV (B-SUV) κατακλύζεται διαρκώς από νέες παρουσίες, δείχνοντας με τον καλύτερο τρόπο ότι τα compact Crossover αρέσουν. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως τα τελευταία χρόνια υπάρχουν μάρκες που είχαν, ή και συνεχίζουν να έχουν, διπλή παρουσία στο συγκεκριμένο segment (π.χ. η Hyundai με τα Bayon και Kona) ή ακόμα και τριπλή, όπως για παράδειγμα η Volkswagen με τα T-Cross, T-Roc και Taigo. Πρόσφατη προσθήκη σε αυτή τη λίγκα είναι το Jeep Avenger, το οποίο με μήκος λίγο πάνω από τα 4 μέτρα (4,084 μ. για την ακρίβεια), ίσως έκανε μερικούς να πιστέψουν πως, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep θα είναι ο αντικαταστάτης του δημοφιλούς Renegade. Καμία σχέση!
Τα δύο SUVάκια της Jeep, που κατασκευάζονται σε δύο εντελώς διαφορετικές πλατφόρμες, θα παραμείνουν μαζί στη γκάμα της θρυλικής αμερικάνικης φίρμας. Το Avenger στηρίζεται στην πλατφόρμα CMP, που γνωρίζουμε από μοντέλα της PSA, όπως το Peugeot e-2008 και το Opel Mokka-e για παράδειγμα και θα προσφέρεται στη χώρα μας αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Το καλό της υπόθεσης είναι πως η τιμή του, μετά την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» φτάνει στα 27.500 ευρώ. Όχι και άσχημα για ηλεκτρικό Jeep-άκι, θα έλεγε κανείς.
Μπορεί η τιμή να είναι ανταγωνιστική σε αυτή τη φάση, όπου όλα τα αυτοκίνητα έχουν «τσιμπήσει» προς τα πάνω, ωστόσο για να τα καταφέρει το Avenger θα βρεθεί -αναπόφευκτα- αντιμέτωπο με μοντέλα που βρίσκονται ψηλά στη λίστα των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια. Και η κόντρα δεν αναμένεται μόνο ανάμεσα σε ηλεκτρικά, αφού θα πρέπει να «κλέψει» μερίδια από βενζινοκίνητα και υβριδικά (full hybrid ή mild hybrid) μοντέλα.
Πάρε για παράδειγμα το Toyota Yaris Cross, που από τη μία έχει ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα και από την άλλη μια full hybrid έκδοση, και από το λανσάρισμά του βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση των πωλήσεων. Έχει το όνομα (Yaris), έχει τη χάρη του SUV μαζί με την κατάληξη «Cross» και 6 χρόνια εγγύηση από την Toyota, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ευκολία στην μεταπώληση και τη διατήρηση της τιμής υψηλά σε μεταγενέστερο χρόνο. Αν αυτό το B-SUV δεν είναι δύσκολος αντίπαλος, τότε ποιο;
Έπειτα, υπάρχει η Volkswagen με το T-Roc, που ποντάρει σε κινητήρες βενζίνης χωρίς ηλεκτρική βοήθεια (mild hybrid), η Ford με το Puma που προσφέρει το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ στην κατηγορία και κινητήρες mild hybrid 1,0 λτ. με 125 και 155 άλογα και πολλές ακόμα επιλογές. Μία από αυτές και το Kia Stonic, που πέρα από τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, έχει να προβάλλει και ήπια υβριδικές υλοποιήσεις με 48V σύστημα και ιπποδυνάμεις έως 120 άλογα.
Σκεφτείτε ότι η λίστα είναι αρκετά μεγάλη, ωστόσο με τα παραπάνω μοντέλα σχηματίζεται ένα μέτωπο στο οποίο θα κληθεί να «πολεμήσει» το Jeep Avenger. Και εκεί δημιουργείται το ερώτημα... Θα τα καταφέρει; Θα γίνει το ηλεκτρικό Jeep, το μικρό SUV που θα ταράξει τα νερά σε μια κατηγορία βενζινοκρατούμενη; Ή θα ακολουθήσει μια ράθυμη εμπορική πορεία, όπως τα περισσότερα compact ηλεκτρικά στην Ελλάδα μέχρι στιγμής; Τι λες;