ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

«Αγρίμια» SUV για όλες τις χρήσεις: Jeep Renegade ή Suzuki Vitara;

42.150 Επισκέψεις στο άρθρο (16/2/2022)
«Αγρίμια» SUV για όλες τις χρήσεις: Jeep Renegade ή Suzuki Vitara;
8 Φωτογραφίες »

Jeep Renegade και Suzuki Vitara, δύο B-SUV που έχουν κάνει καριέρα κυρίως λόγω της εκτός δρόμου φήμης τους. Ένα από τα best seller του 2022, το Renegade, κοντράρεται με το ιαπωνικό Vitara, που είχε κατοχυρώσει παλιότερα τον τίτλο του off-road animal. Ποιό θα κερδίσει;

Jeep & Vitara, συνυφασμένα με το off-road

Το να έχεις SUV αντί για οποιοδήποτε άλλο τύπο αυτοκινήτου για τις καθημερινές μετακινήσεις σου μπορεί να έχει γίνει πλέον της μόδας και στη χώρα μας, ωστόσο είναι γεγονός πως η φύση αυτών των αυτοκινήτων τα προστάζει να είναι πάντα σε ετοιμότητα προκειμένου να σκονιστούν σε off-road διαδρομές, όταν αφήσουν την άσφαλτο και πατήσουν στο χώμα! Δύο μοντέλα που έχουν έντονα στο DNA τους αυτό το στοιχείο είναι και οι πρωταγωνιστές αυτού του συγκριτικού θέματος.
 
Το Jeep Renegade, το οποίο ξεκίνησε φουριόζο στο 2022 και φιγουράρει στη 2η θέση με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ελλάδα -πίσω μόνο από το Toyota Yaris Cross- και το Suzuki Vitara, που κατείχε τον τίτλο του «off-road animal» σε παλιότερα διαφημιστικά, κοντράρονται στις βασικές τους εκδόσεις ξεδιπλώνοντας τις αρετές αλλά και τις αδυναμίες τους με στόχο να βρεθεί ο τελικός νικητής.

Σχεδιασμός: Κερδίζει πόντους το πιο macho Renegade

Από τη στιγμή που το οff-road είναι συνυφασμένο στο μυαλό των περισσοτέρων με δυναμικό, macho σχεδιασμό, είναι βέβαιο πως σε αυτή την κατηγορία το Renegade κερδίζει  πόντους. Το τετραγωνισμένο αμάξωμα του Renegade, με τους στρογγυλούς προβολείς και την κλασική μάσκα με τις επτά γρίλιες προσφέρει τη στιβαρότητα και το δυναμισμό που πρέπει να έχουν και στην όψη τα εν λόγω μοντέλα. Σε αυτό συμβάλουν και τα πίσω φωτιστικά σώματα που δίνουν ένα πιο διερευνητικό και περιπετειώδες τόνο.

Από την πλευρά του ο πιο «αιχμηρός» σχεδιασμός του Vitara, δίνει έναν πιο παιχνιδιάρικο και ανάλαφρο τόνο. Τα βλέμματα τραβάει ο μπροστά  προφυλακτήρας και η γρίλια που πλαισιώνεται από τους LED προβολείς, ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα αυξάνουν το μέγεθος τους, την ώρα που μία νίκελ φάσα στον προφυλακτήρα, δίνει μία νότα πολυτέλειας.       

Εσωτερικό-Χώροι: Πιο off-road το Renegade, μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ το Vitara

Η πληθωρική εμφάνιση του Renegade στο εξωτερικό, μεταφέρεται απρόσκοπτά και στην καμπίνα, με τις ηθελημένα «χοντροκομμένες» επιφάνειες όπως η παχιά μπάρα εμπρός από το συνοδηγό (σ.σ. για να κρατιέται από εκεί σε μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος), που δίνει μία ακόμα εσάνς του off-road χαρακτήρα του. Μάλιστα κατά την ανανέωση του μοντέλου πραγματοποιήθηκε και μια πλήρη αναδιάρθρωση της κονσόλας ανάμεσα στις εμπρός θέσεις, με νέες ποτηροθήκες, μια νέα πλατιά θήκη χαμηλά αλλά και μια πιο βολική εσοχή για το κινητό τηλέφωνο. Τα υλικά παραμένουν αρχοντικά για την κατηγορία, με μαλακή επένδυση στο μεγαλύτερο μέρος του κόκπιτ. Καλή και η θέση οδήγησης αλλά και η εργονομία, όπως και το εύχρηστο σύστημα infotainment .  

Το εσωτερικό του Suzuki Vitara χωρίς να εντυπωσιάζει, καταφέρνει να είναι ευχάριστο και εργονομικό. Υπερβολές από τους Ιάπωνες σχεδιαστές δεν έχουν υπάρξει, ενώ ποιοτικά θα σε ικανοποιήσει η μαλακή επένδυση στο πάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και η ποιότητα των περιφερειακών πλαστικών, σημεία τα οποία προβλημάτιζαν στο προ ανανέωσης μοντέλου με την συναρμογή και την ποιότητα τους. Στο κέντρο του ταμπλό και ανάλογα με την έκδοση συναντάμε την οθόνη του συστήματος πολυμέσων, το οποίο θέλει λίγο χρόνο μέχρι να το μάθεις, ενώ δεν θα εντυπωσιάσει με την απόκριση και την ποιότητα των γραφικών.

Όσον αφορά στους χώρους, είναι ικανοποιητικοί και στα δύο μοντέλα όπου το πίσω κάθισμα να φιλοξένει δίχως παραχωρήσεις δύο επιβάτες. Στο χώρο αποσκευών το Vitara έχει προβάδισμα με 375 λίτρα χωρητικότητας, έναντι 351 λίτρων του Renegade, που διαθέτει ωστόσο κανονικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. 

Κινητήρες - Οδική συμπεριφορά: Ισχυρότερο το Vitara, πιο ισορροπημένο το Renegade

Ο 1,0 λίτρου 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας που συναντούμε στην βάση του Jeep Renegade προσφέρει 120 ίππους και 190 Nm ροπής και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο στην δικίνητη βασική επιλογή. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας η κατανάλωση ανέρχεται μεταξύ 5,4 και 5,7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Στην αντίπερα όχθη, κάτω από το καπό του Suzuki Vitara βρίσκεται ο 1.400άρης Boosterjer των 129 ίππων και 235 Nm ροπής που συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 48 βολτ. Σχετικά με την κατανάλωση οι μετρήσεις μας έδειξαν 7,0 λτ./100 χλμ..    
 
Εντός πόλης το Renegade ελίσσεται εύκολα, ενώ εκτός πόλης γίνεται ακόμα πιο ευχάριστο. Φυσικά τιμώντας το όνομα της μάρκας, που είναι συνυφασμένη με τις εκτός δρόμου διαδρομές, το Renegade δεν ξεχνά το χώμα καθώς ακόμα και δικίνητο δείχνει καλά προετοιμασμένο από πλευράς ανάρτησης τουλάχιστον που είναι σφικτή και σίγουρη αλλά ταυτόχρονα ενδοτική στη λακκούβα και χωρίς ενοχλητικές κλίσεις. Ευχάριστα ακριβές είναι  το τιμόνι, ενώ τα αποτελεσματικά φρένα ολοκληρώνουν την εικόνα ενός Renegade με αυξημένη αυτοπεποίθηση σε άσφαλτο αλλά και χώμα. Το Vitara για όση ώρα βρίσκεσαι στην άσφαλτο, τα πράγματα είναι… τυπικά, χωρίς κάτι να σε ενοχλήσει, αλλά και χωρίς να υπάρξει κάτι που θα σε ενθουσιάσει. Στο χώμα επιδεικνύει βελτιωμένη συμπεριφορά με την ανάρτησή του να απορροφά τους κραδασμούς και τα 185 χλστ. απόστασης από το έδαφος να μην σε εμπνέουν απέναντι σε κροκάλες και νεροφαγώματα.           

Συνέχεια του άρθρου >>>
Autotriti.gr
DOBLO VS COURIER