Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών προειδοποιεί ότι η Κομισιόν στρώνει τον δρόμο για τον ερχομό των μεγάλων επικίνδυνων αμερικανικών pick-up και SUV.
Η Κομισιόν ανοίγει τον δρόμο για τον ερχομό των μεγάλων αμερικάνικων pick-up
Σε ανανέωση της λίστας των ελάχιστων απαιτήσεων που πρέπει να έχουν τα οχήματα που λαμβάνουν «ατομική έγκριση», ώστε να μπορούν να πουληθούν και να κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ προχώρησε η Κομισιόν. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλείας των Μεταφορών όμως, η λίστα αυτή καλύπτει μόνο τα βασικά και ανοίγει τον δρόμο σε πολλά επικίνδυνα αμερικανικά pick-up και αυτοκίνητα μεγάλου μεγέθους να βρεθούν στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου.
Τα τελευταία χρόνια, έχει σημειωθεί μεγάλη αύξηση στις λεγόμενες «γκρίζες εισαγωγές» μεγάλων αμερικανικών pick-up όπως το Dodge Ram ή το Ford F-150. Τέτοια οχήματα απαιτούν από τον εισαγωγέα, είτε πρόκειται για ιδιώτη είτε για έμπορο, να λάβει πιστοποιητικό «ατομικής έγκρισης» προτού το όχημα χρησιμοποιηθεί στους δρόμους. Ωστόσο, αυτά τα οχήματα δεν πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας της ΕΕ και αυτή η κατάσταση είναι πιθανό να συνεχιστεί, εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξαιρέσει τα οχήματα αυτά από πολλές από τις νέες βασικές απαιτήσεις που είναι υποχρεωτικές για τα οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ.
Στάνταρ συστήματα ασφαλείας δεν περιλαμβάνονται στις απαιτήσεις!
Σύμφωνα με το προσχέδιο της λίστας με τις ελάχιστες απαιτήσεις, η Επιτροπή σημειώνει ότι τα οχήματα που θα λάβουν το πιστοποιητικό «ατομικής έγκρισης» δεν θα χρειάζεται να εξοπλίζονται με τα παρακάτω συστήματα ασφαλείας:
Προηγμένη προειδοποίηση απόσπασης της προσοχής του οδηγού
Προηγμένο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης που ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες
Εγκατάσταση αλκοολόμετρου
Υποβοήθηση πέδησης
Σύστημα προειδοποίησης για υπνηλία οδηγού
Σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall
Σύστημα διατήρησης λωρίδας
Καταγραφέας δεδομένων
Έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας
Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας
Σύστημα ελέγχου σταθερότητας ESC
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κατάλογος με τις παραπάνω απαιτήσεις ασφαλείας δεν υπόκειται σε πλήρη έλεγχο της ΕΕ αλλά αντ αυτού υπογράφεται από την Επιτροπή και τα κράτη μέλη σε κεκλεισμένων των θυρών συνεδριάσεις της ομάδας εργασίας για μηχανοκίνητα οχήματα. Επίσης, δεν είναι σαφές επί του παρόντος τι θα γίνει με τις ευρωπαϊκές δοκιμές πρόσκρουσης, οι οποίες αξιολογούν την ασφάλεια που παρέχουν τα οχήματα όταν συγκρούονται με πεζούς, καθώς αυτού του είδους οι δοκιμές δεν πραγματοποιούνται σε άλλες αγορές.
«Δεν έχει νόημα να εισάγονται οχήματα που δεν ακολουθούν τους ίδιους κανόνες»
Η Graziella Jost, ειδικός σε θέματα ασφάλειας οχημάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλείας των Μεταφορών είπε: «Η ΕΕ εισήγαγε τα πιο προηγμένα πρότυπα ασφάλειας οχημάτων στον κόσμο πέρυσι, αλλά τώρα θέλει να αφήσει ανοιχτή την πόρτα για τα πιο ογκώδη αμερικάνικα pick-up και SUV που δεν πληρούν τα ίδια πρότυπα που πρέπει να πληρούν τα οχήματα της ΕΕ. Αυτό σημαίνει αθέμιτο ανταγωνισμό από οχήματα χαμηλής ποιότητας εκτός ΕΕ και πιο επικίνδυνους δρόμους για όλους μας. Είναι απολύτως προφανές ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα πρότυπο ασφάλειας οχημάτων για ολόκληρη την αγορά της ΕΕ, χωρίς κερκόπορτα για ακατάλληλα και μη ασφαλή ξένα οχήματα. Υπήρξε μια τεράστια αύξηση στους θανάτους πεζών στις Ηνωμένες Πολιτείες τα τελευταία χρόνια, εν μέρει λόγω της τεράστιας αύξησης των πωλήσεων μεγάλων pick-up και SUV. Η ΕΕ μπορεί να είναι περήφανη για το ιστορικό της στην ασφάλεια των οχημάτων, επομένως αυτή η τελευταία κίνηση να επιτρέψει να εισάγονται οχήματα που δεν ακολουθούν τους ίδιους κανόνες δεν έχει νόημα».