Ο Reiter δήλωσε στην SZ ότι η απαγόρευση των κινητήρων ντίζελ είναι η μόνη αποτελεσματική επιλογή για τη μείωση του επιπέδου ρύπων στον αέρα.
Κατά του diesel το Μόναχο
7.656 Επισκέψεις στο άρθρο (15/6/2017)
Μία ακόμα πόλη προστίθεται στην ατζέντα εκείνων, που επιδιώκουν την απαγόρευση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων με κινητήρες diesel. Μάλιστα το γεγονός πως η συγκεκριμένη πόλη είναι το Μόναχο, έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία καθώς μιλάμε για την βάση της BMW.
Σύμφωνα με δηλώσεις του δημάρχου της πόλης Dieter Reiter στην εφημερίδα Süddeutsche Zeitung, ένας από τους στόχους που έχει θέσει είναι να βελτιώσει τις περιβαλλοντικές συνθήκες της πόλης. «Όσο και να θέλω να βελτιώσω τα πράγματα, δεν ξέρω πως μπορεί να γίνει αυτό χωρίς να θέσουμε κάποια όρια», ανέφερε σε ερώτηση για πιθανή απαγόρευση του diesel.
Ο δήμαρχος ανέφερε πως μέχρι το τέλος του έτους ελπίζει να έχει στα χέρια του ένα σχέδιο νόμου, το οποίο βεβαίως θα μπορούσε να αντιμετωπίσει και κάποιες αντιστάσεις από τη Χριστιανική Κοινωνική Ένωση (CSU), η οποία κυβερνά τη Βαυαρία και προηγουμένως εξέφρασε την αντίθεσή της σε μια απαγόρευση των ντίζελ.
Διαβάστε ακόμη: 30.000 ευρώ πρόστιμο για κάθε «κακό» diesel
Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί πως στη συγκεκριμένη πόλη έχει την έδρα της η BMW, έχοντας ένα ισχυρό λόμπι αυτοκινήτων στο Μόναχο. Αναφερόμενος σε αυτό το ζήτημα ο δήμαρχος τόνισε «Αυτό το θέμα έχει πολλές προεκτάσεις, καθώς υπάρχουν πολλά συμφέροντα. Για εμένα πρώτο από όλα έρχεται η υγεία των πολιτών».
Διαβάστε ακόμη: Έρχεται απόσυρση στα diesel
Μάλιστα η εφημερίδα αναφέρει πως η ατμοσφαιρική ρύπανση στο Μόναχο είναι πολύ πιο σοβαρό ζήτημα, απ ότι είχε θεωρηθεί προηγουμένως, ενώ τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου ακόμη και σε ορισμένους οικιστικούς δρόμους παραβιάζουν τα όρια της ΕΕ.
Το τελευταίο επιβεβαιώνεται από μια έκθεση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος (UBA), η οποία έδειξε ότι στο Landshuter Allee του Μονάχου το 2016, το μέσο επίπεδο διοξειδίου του αζώτου ήταν 80 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο (μg/m³) διπλάσιο του ορίου της ΕΕ.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Ο δήμαρχος ανέφερε πως μέχρι το τέλος του έτους ελπίζει να έχει στα χέρια του ένα σχέδιο νόμου, το οποίο βεβαίως θα μπορούσε να αντιμετωπίσει και κάποιες αντιστάσεις από τη Χριστιανική Κοινωνική Ένωση (CSU), η οποία κυβερνά τη Βαυαρία και προηγουμένως εξέφρασε την αντίθεσή της σε μια απαγόρευση των ντίζελ.
Διαβάστε ακόμη: 30.000 ευρώ πρόστιμο για κάθε «κακό» diesel
Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί πως στη συγκεκριμένη πόλη έχει την έδρα της η BMW, έχοντας ένα ισχυρό λόμπι αυτοκινήτων στο Μόναχο. Αναφερόμενος σε αυτό το ζήτημα ο δήμαρχος τόνισε «Αυτό το θέμα έχει πολλές προεκτάσεις, καθώς υπάρχουν πολλά συμφέροντα. Για εμένα πρώτο από όλα έρχεται η υγεία των πολιτών».
Διαβάστε ακόμη: Έρχεται απόσυρση στα diesel
Μάλιστα η εφημερίδα αναφέρει πως η ατμοσφαιρική ρύπανση στο Μόναχο είναι πολύ πιο σοβαρό ζήτημα, απ ότι είχε θεωρηθεί προηγουμένως, ενώ τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου ακόμη και σε ορισμένους οικιστικούς δρόμους παραβιάζουν τα όρια της ΕΕ.
Το τελευταίο επιβεβαιώνεται από μια έκθεση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος (UBA), η οποία έδειξε ότι στο Landshuter Allee του Μονάχου το 2016, το μέσο επίπεδο διοξειδίου του αζώτου ήταν 80 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο (μg/m³) διπλάσιο του ορίου της ΕΕ.
Οι μετρήσεις από την UBA δείχνουν ότι το 2016, το 57% των γερμανικών δρόμων με υψηλή κυκλοφορία είχαν επίπεδα διοξειδίου του αζώτου υψηλότερα από το όριο των 40 μg/m³,τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε προβλήματα αναπνοής καθώς και σε καρδιαγγειακές παθήσεις.
Ο Reiter δήλωσε στην SZ ότι η απαγόρευση των κινητήρων ντίζελ είναι η μόνη αποτελεσματική επιλογή για τη μείωση του επιπέδου ρύπων στον αέρα, ενώ απέρριψε την ιδέα προστίμου στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων diesel που κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης, υποστηρίζοντας ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα πληρώνουν το πρόστιμο, παρά θα εγκαταλείψουν το αυτοκίνητό τους.
Διαβάστε ακόμη: Στενεύει ο κλοιός από την Ε.Ε. για τα diesel
Περίπου το 40% των 720.000 αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί στο Μόναχο έχουν κινητήρες ντίζελ και μόλις ένας αριθμός μεταξύ των 133.000 έως 170.000 θα μπορούσε να επηρεαστεί από μια απαγόρευση, εκτιμά η SZ.
Αν το Μόναχο έθετε σε ευρεία κλίμακα την απαγόρευση των αυτοκινήτων ντίζελ, θα ήταν η πρώτη γερμανική πόλη θα λάμβανε μια τόσο δραστική απόφαση. Η Στουτγάρδη είναι η μόνη άλλη πόλη που έχει κάνει τα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς από τον Ιανουάριο του 2018, τα παλαιότερα αυτοκίνητα diesel θα απαγορευτούν από το κέντρο της πόλης τις ημέρες που τα επίπεδα μόλυνσης είναι υψηλά.
Διαβάστε ακόμη: Νέο πρόστιμο για ρύπους στο Λονδίνο
Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως μια απόφαση του ομοσπονδιακού δικαστηρίου τον Ιούνιο του 2016, διέταξε το Μόναχο να βελτιώσει την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα εντός 12 μηνών ειδάλλως θα δεχτεί πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ. Η προθεσμία αυτή εκπνέει στις 29 Ιουνίου.
Το Diesel πέθανε! Το πήρατε είδηση;
Οι γερμανοι μας πεταξαν τη βρωμικη σαβουρα τους εδω στην Ελλαδα και μετα και το ντιζελγκειτ, ριχνουν ακυρο στο πετρελαιο! Δεν υπαρχουν οι τυποι! Κι εδω τους εχουμε κανει θεους τρομαρα μας...
Αυτές είναι απόψεις και σκέψεις του Δημάρχου που μιλάει υποθετικά χωρίς κανένα πλάνο σε μια πόλη όπου η πλειοψηφία των αυτοκινήτων είναι πετρελαιοκίνητα. Καταρχήν αν εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο στο Μόναχο, πρέπει να βγουν έξω από την πόλη όλα τα ρυπογόνα ταξί και επιπλέον θα πρέπει να απαγορεύσει την είσοδο στην πόλη οχημάτων από άλλες πόλεις της Γερμανίας. Δεν τους νοιάζει τους Γερμανούς κάτι τέτοιο διότι οποιοδήποτε αυτοκίνητο φτάσει στο Μόναχο από άλλες πόλεις της Γερμανίας, έσοδα θα φέρει στην πόλη (parking θα πληρώσει ο ιδιοκτήτης για να το παρκάρει, καύσιμα σε πρατήριο του Μονάχου συνεπώς χρήματα θα αφήσει, γενικά χρήματα θα αφήσει ο επισκέπτης του Μονάχου). Επιπλέον αν κάποιος πλούσιος άνθρωπος από το Μόναχο (υπάρχουν πολλοί εκεί) αγοράσει ένα AUDI SQ7 TDI, θα του πουν "πάρε αυτό το αυτοκίνητο και βγάλτο έξω από την πόλη;
Κανένας Δήμαρχος σε καμία πόλη του κόσμου, δεν είναι σε θέση να πάρει τέτοια απόφαση. Τέτοιες αποφάσεις μπορούν να πάρουν μόνο οι κυβερνήσεις των χωρών και συγκεκριμένα οι αρμόδιοι υπουργοί. Και προσωπικά δεν έχω ακούσει κανέναν αρμόδιο υπουργό, να κάνει τέτοιου είδους δηλώσεις. Απλά η οικολογικές φανφαρες , έχουν πέραση ανέκαθεν και γι αυτό χρησιμοποιούνται από κάθε λογής πολιτικαντηδες μπας και τσιμπησουν κάνα ψηφαλακι παραπάνω. Και η υποκρισία τους φαίνεται από το γεγονός ότι μιλάνε μόνο για τα ντιζελ και όχι για τα παλιά βενζινοκινητα. Λες και αυτά δεν είναι καρκινογονα.
Ναι ποια ντιζελ λετε τα euro 4 και κατω ?όχι τα 5 και ανω , καλα δεν καταλαβα?
Απάντηση: Ο δήμαρχος του Μονάχου, δεν μίλησε για πρότυπα ρύπων αλλά για τα ντίζελ αυτοκίνητα γενικά. Τις επόμενες μέρες λογικά θα έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες.