Πουλάει, αρέσει & κερδίζει όλο και περισσότερους πιστούς
Τι έχουν τα μοντέλα της Hyundai σήμερα και είναι τόσο ψηλά στις πωλήσεις; Τι έχει καταφέρει η μάρκα και πείθει την αγορά, σε κάθε κατηγορία, να προτιμήσει τα αυτοκίνητά της. Δεν μπορεί, κάτι κάνει καλά. Τι;
Η Hyundai έχει αυτή τη στιγμή το πρώτο σε πωλήσεις μίνι της αγοράς, το i10, και το τρίτο σε πωλήσεις μικρομεσαίο, το i30. Αν αυτά δεν είναι αρκετά για να πείσουν πως η γκάμα της μάρκας πάει καλά, τότε το Tucson στην 4η θέση στα SUV της κατηγορίας του, και το i20, στην πέμπτη θέση στα μικρά, μάλλον διώχνουν κάθε αμφιβολία.
Από τα βασικά της μοντέλα, το «χειρότερο» σε κατάταξη είναι το Kona στην 9η θέση της κατηγορίας, που όμως πουλάει περισσότερο από άλλα διάσημα μοντέλα, όπως το Renault Captur, ή ακόμη και αυτό το ίδιο το Nissan Qashqai. Δηλαδή πουλάει «καλά».
Για την Hyundai σήμερα αυτή η εικόνα είναι αναμενόμενη. Δεν ισχύει το ίδιο για ένα (μικρό πλέον) κομμάτι της αγοράς που παρόλη την επιτυχία της μάρκας, την βλέπει ακόμη με μια κάποια δυσπιστία. Όμως η Hyundai έχει σήμερα την αξιοζήλευτη θέση τα μοντέλα της όχι μόνο να πουλάνε καλά, αλλά και να γίνονται ο βασικός στόχος του ανταγωνισμού. Πως το πέτυχε;
Σίγουρα η αναβάθμιση της ποιότητας της μάρκας τα τελευταία 15 χρόνια, έκανε μεγάλη διαφορά. Αυτή τη στιγμή η μάρκα έχει πετύχει η σχεδίαση των μοντέλων της να τα κάνει άμεσα αναγνωρίσιμα, κάτι που ακούγεται ασήμαντο, είναι όμως το βασικότερο στοιχείο που κάνει ένα αμάξι να πουλάει. Το βλέπεις, το ξέρεις το θες. Και ναι, η σχεδίαση αποτελεί μέρος της ποιότητας του αυτοκινήτου.
Μετά ήταν η εμπλοκή της μάρκας στους αγώνες και οι εκδόσεις Ν που έβαλαν φωτιά στην άσφαλτο και τον ανταγωνισμό, κάνοντας τα μοντέλα της όχι μόνο «καλή λύση» αλλά το μοντέλο που θέλει η αγορά.
Το σημαντικότερο όμως φαίνεται είναι πως όλο αυτό η Hyundai το πέτυχε με μία σεμνότητα, μία απλότητα, χωρίς φανφάρες, χωρίς φωνές και χωρίς υπερβολές. Έπεισε για την ουσία της, και για αυτό που είναι, χωρίς να κοκορεύεται, και πιο σημαντικά, χωρίς να ξεχάσει τον κόσμο της. Κόσμο που την στήριξε όταν η βασική της θέση ήταν το χαμηλό κόστος, και το value for money. Κόσμο που σήμερα ακόμη έχει κοντά της χάρη στην συγκρατημένη τιμολογιακή πολιτική της, παρά τη εκρηκτική αναβάθμιση.
Τι λες όμως; Εσένα τι σε φέρνει κοντά στη Huyndai; Τι είναι αυτό που βλέπεις στη μάρκα και σε κρατάει στη γκάμα της; Τι έκανε η Hyundai και κέρδισε την αγορά;