Το Kia Ceed στην 3η του γενιά μπήκε απευθείας στα βαθιά νερά του ανταγωνισμού, εκεί που βρίσκεται το Volkswagen Golf. Τα συγκρίνουμε στις βασικές diesel εκδόσεις τους…
Η νεότερη 3η γενιά του Kia Ceed εντατικοποίησε τις ευρωπαϊκές της σπουδές και έχει βλέψεις για μεγάλα πράγματα στην κορυφή της mainstream μικρομεσαίας κατηγορίας. Όπως και οι προηγούμενες 2 γενιές του, έτσι και το νέο Kia Ceed σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη. Μάλιστα άλλαξε και όνομα και το Ceed έγινε Ceed αποτελώντας τα αρχικά των λέξεων «Community of Europe with European Design».
Αντίθετα με εκείνες τις γενιές ωστόσο, το νέο Ceed ήρθε με το καλημέρα να βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό και μάλιστα στο κορυφαίο κομμάτι αυτού. Τo VW Golf στην 7η γενιά του συνεχίζει να αποτελεί το αυτοκίνητο σημείο αναφοράς της κατηγορίας, με τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα. Ας δούμε πως τα πάει το νέο Ceed απέναντί του σε κάθε τομέα.
Εμφάνιση: Πιο ενδιαφέρον το Ceed, σήμα κατατεθέν το Golf
Βασισμένο πάνω στην καινούρια Κ2 πλατφόρμα της Kia, το (ίδιο σε μήκος με το προηγούμενο) νέο Ceed είναι πιο θελκτικό στο μάτι, ακολουθώντας τη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της Kia με την χαρακτηριστική tiger nose -μύτη της τίγρης- γρίλια στο προσκήνιο. Συνδυαστικά όμως με τα νέα φώτα, τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, τις πιο έντονες ακμές στα πλαϊνά του, τη γραμμή της οροφής και το ενδιαφέρον αισθητικά πίσω μέρος, το Ceed δείχνει ιδιαίτερα «αθλητικό» και πιο δυναμικό από ποτέ. Το VW Golf από την άλλη δεν έχει αλλάξει πολύ ακόμα και μετά την ανανέωσή του, παραμένοντας σύγχρονο αλλά και πιο επιβλητικό αισθητικά.
Κινητήρες: Πιο σβέλτο το 6τάχυτο Ceed, πιο οικονομικό το Golf
Τα δύο μικρομεσαία αυτοκίνητα εφοδιάζονται με αντίστοιχης απόδοσης σύνολα 1,6 λίτρων, το Ceed όμως έχει 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ενώ το Golf 5τάχυτο. Το Ceed έχει έτσι ένα ελαφρύ προβάδισμα μέσω του πιο σφιχτής κλιμάκωσης κιβωτίου του στις επιδόσεις εν κινήσει, ωστόσο το Golf αντισταθμίζει τη διαφορά μέσω της πιο χαμηλής του κατανάλωσης. Και οι δύο πάντως διακρίνονται για την πολιτισμένη τους λειτουργία και τα χαμηλά για diesel επίπεδα παραγόμενου θορύβου τους.
Εσωτερικό: Πιο ποιοτικό το Golf, καλύτεροι χώροι στο Ceed
Στο εσωτερικό των δύο μοντέλων η εικόνα είναι σύγχρονη, με τις οθόνες αφής να αποτελούν κυρίαρχο χαρακτηριστικό και των δύο, ωστόσο το Golf προάγει ένα πιο high tech προφίλ μέσω του ψηφιακού πίνακα οργάνων του (προαιρετικό στοιχείο) και της ενσωματωμένης στο κέντρο του ταμπλό, οθόνης αφής. Ο διάκοσμος είναι πιο οδηγοκεντρικός στο Ceed που προσφέρει και πιο σπορτίφ θέση οδήγησης, ενώ αν και έχουν γίνει «άλματα» στους τομείς της ποιότητας, του φινιρίσματος και της συναρμολόγησης, το VW Golf συνεχίζει να κρατά τα σκήπτρα ως το πιο ποιοτικό mainstream μοντέλο της αγοράς ξεχωρίζοντας σε όλα τα παραπάνω σημεία.
Οι χώροι είναι σε κάθε περίπτωση επαρκείς για 4 επιβάτες, με το Ceed να έχει το προβάδισμα αφού εμφανίζει περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, το χώρο αποσκευών τους και το εσωτερικό πλάτος του πίσω καθίσματος, ενώ το Golf υπερτερεί ελαφρώς στο διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω.
Οδική συμπεριφορά: Πιο ευχάριστο το Ceed, πιο άνετο το Golf
H βασική διαφορά των δύο αυτοκινήτων είναι πως η Kia με τη νέα γενιά του Ceed ήθελε να παρουσιάσει ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο της κατηγορίας, ενώ η VW όπως και σε κάθε Golf ήθελε ένα αυτοκίνητο που να είναι πολύ καλό σε όλα τα σημεία που ορίζει η οδική συμπεριφορά. Η Kia από την μία πετυχαίνει το στόχο της υιοθετώντας την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με το Ceed να είναι πραγματικά ιδιαίτερα ευχάριστο και συμμετοχικό στους σβέλτους ρυθμούς κίνησης και θα μιλούσαμε για ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία της αγοράς αν δεν αλλοίωνε τη συνταγή το μέτριο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης. Το Golf παρά τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, είναι σταθερό και προβάλλει καλύτερα χαρακτηριστικά κίνησης σε νορμάλ ρυθμούς, όντας πιο άνετο και με καλύτερη ποιότητα κύλισης, ενώ σε πιο σβέλτους ρυθμούς δεν εκθέτει τον οδηγό του.
Η άποψή μας
Το Kia Ceed διαθέτει πλέον ότι χρειάζεται για να εισχωρήσει στην κατηγορία των mainstream μοντέλων της κατηγορίας και να ανταγωνιστεί τα καλύτερα, όπως το Golf. Απέναντι σε αυτό, η μάχη κρίνεται στις λεπτομέρειες, με το Ceed τελικά να προβάλει ένα καλό Value for money που διαμορφώνεται και από την 7ετή του εγγύηση.
Καλό το άρθρο αλλά μήπως θα έπρεπε να αναφέρουμε και την συχνότητα βλαβών? του κάθε αυτοκινήτου γιατι ςιναι πολύ πιο σημαντικό απο το αν έχει 7 η 8 ιντσες οθόνη
Καλό το άρθρο αλλά μήπως θα έπρεπε να αναφέρουμε και την συχνότητα βλαβών? του κάθε αυτοκινήτου γιατι ςιναι πολύ πιο σημαντικό απο το αν έχει 7 η 8 ιντσες οθόνη
High tech εσωτερικά το Golf;γελάνε και τα τσιμέντα,δεκαετία 90' ίσως να εντυπωσίαζε!