ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Mazda: Οι Skyactiv στην Ελλάδα

4.314 Επισκέψεις στο άρθρο (30/5/2019)

Πανέτοιμη να κάνει την είσοδό της στην Ελληνική αγορά είναι πλέον η Mazda. H γκάμα των μοντέλων είναι επίσης πλήρης αλλά οι κινητήρες δεν είναι ό,τι πιο συνηθισμένο.

Η Mazda είναι εταιρεία η οποία έχει κινηθεί αντισυμβατικά τα τελευταία χρόνια και δεν έχει ακολουθήσει ακριβώς την ίδια κατεύθυνση που έχουν επιλέξει οι περισσότερες από τις ανταγωνίστριες εταιρείες.
 
Η σχεδίαση είναι προφανώς εξαιρετική, η ποιότητα από όσο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μοντέλα της είναι υψηλού επιπέδου, αλλά, τουλάχιστον για αγορές όπως η ελληνική έχει χαρακτηριστικά τα οποία ίσως της βάλουν κάποια εμπόδια.
 

Αυτά αφορούν τη γκάμα των κινητήρων. Η Mazda κατ`αρχάς δεν έχει ασπαστεί τόσο έντονα τις αρχές του downsizing, κίνημα το οποίο για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ακολουθείται, πλέον, δογματικά.

Μικροί κυβισμοί και τούρμπο σε κινητήρες βενζίνης είναι κάτι που η Mazda δεν έχει βάλει στο ρεπερτόριό της. Ούτως ή άλλως οι περισσότερες από τις ιαπωνικές εταιρείες μπήκαν τελευταίες στο χορό της υπερτροφοδότησης και των μικρών κυβισμών και συχνά δεν το κάνουν και στον απόλυτο βαθμό, δε γεμίζουν δηλαδή τη γκάμα μόνο με τέτοιες εκδόσεις, όπως κάνουν πιο εύκολα οι Ευρωπαίοι.
 
Από χρόνια η Mazda είχε εξαγγείλει την οικογένεια κινητήρων Skyactiv, με την οποία σπρώχνεται κι άλλο στα όρια της η εξέλιξη των κινητήρων βενζίνης, χωρίς να μπαίνει το τούρμπο στο παιχνίδι ή ο μικρός κυβισμός. Παράδειγμα, το κρίσιμο Mazda 3, από τα πιο καινούρια και όμορφα μικρομεσαία οικογενειακά, έχει έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης με 122 ίππους και mild hybrid χαρακτηριστικά.
 
Τεχνικά δεν τίθεται θέμα: με γενναιόδωρη χωρητικότητα, σεβαστή ροπή και άριστα χαρακτηριστικά λειτουργίας (όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στο εξωτερικό), το Mazda 3 με αυτό το μοτέρ ήταν απόλυτα θετικό. Ο κυβισμός των 2,0 λίτρων όμως δε θα είναι ό,τι πιο εύπεπτο για την ελληνική αγορά με τις γνωστές, φορολογικές ιδιομορφίες που αυτή εμφανίζει.

Υπό αυτό το πρίσμα, ο ντίζελ των 1,8 λίτρων και 116 ίππων φαντάζει ως πιο ελπιδοφόρα πρόταση. Σε κάθε περίπτωση, όταν οι περισσότεροι αντίπαλοι ξεκινούν από το 1,0 λίτρο, όσο κι να μην έχει πολυσυνηθίσει το ελληνικό κοινό τόσο μικρούς κινητήρες σε μικρομεσαία, ένα δίλιτρο μοτέρ ως βάση, παραμένει πολύ διαφορετικό.
 
Εσείς τι πιστεύετε; Πόσο μπορεί να επηρεάσει η γκάμα των κινητήρων ένα μικρομεσαίο μοντέλο όπως το εντελώς νέο Mazda 3; Θα παίξει ρόλο ότι η φίρμα δεν έχει ακολουθήσει πολύ τη φιλοσοφία του downsizing;

EPILEGONTAS LEASING
VW