Μείωση στις τιμές των διοδίων από τα 2,8 ευρώ που είναι σήμερα στα 2,5 ευρώ προβλέπει η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Τον Ιούλιο οι υποβολές των προσφορών
Το τελικό κείμενο της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ και έτσι ο διαγωνισμός εισέρχεται στην τελική ευθεία χωρίς, όμως, να είναι «κλειδωμένη» η ημερομηνία υποβολής οικονομικών προσφορών από τους υποψήφιους επενδυτές.
Η σύμβαση έχει σταλεί ήδη στο υπουργείο Οικονομικών για να πάρει έγκριση εντός 10 ημερών. Η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών πρόκειται να μετατεθεί για το πρώτο 15νθήμερο του Ιουλίου.
Όσον αφορά στο αντίτιμο για τα διόδια, αυτό τέθηκε στα 2,5 ευρώ ανά διέλευση (-0,30 λεπτά σε σχέση με σήμερα). Οι νέες μειωμένες τιμές αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τον Οκτωβριο του 2024 το νωρίτερο. Δεν αναμένεται επίσης να ισχύσουν διαφορετικές χρονικές ζώνες και τιμές χρέωσης, όπως είχε αρχικώς ειπωθεί. Στον ανάδοχο θα δοθεί η δυνατότητα να αιτηθεί την αύξηση των τιμών στα διόδια μετά το πέρας των πρώτων πέντε ετών.
Ποιοι διεκδικούν τη σύμβαση
Τη νέα σύμβαση διεκδικούν: η Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξίαΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners.