Τι εμποδίζει και τι ενθαρρύνει τους καταναλωτές από το να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Ποιες οι θετικές και ποιες οι αρνητικές σκέψεις; Μία παγκόσμια έρευνα έρχεται να δώσει τις απαντήσεις.
Το να πάρει κάποιος την απόφαση για να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι κάτι εύκολο σήμερα. Παρά την ραγδαία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, τα ολοένα και περισσότερα μοντέλα που υπάρχουν, αλλά και των πολλών διαφορετικών κινήτρων που δίνουν παγκοσμίως οι χώρες στους πολίτες τους, υπάρχουν ακόμα πολλά «αγκάθια» που εμποδίζουν τους ανθρώπους να κάνουν δικό τους ένα ηλεκτρικό.
Στο πλαίσιο αυτό μία παγκόσμια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Ernst & Young (EY), θέλησε να δει τις θετικές και τις αρνητικές σκέψεις που υπάρχουν στους κατοίκους 13 διαφορετικών χωρών αναφορικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 9.000 ανθρώπων ενώ οι χώρες που συμμετείχαν ήταν οι ΗΠΑ, Καναδάς, Κίνα, Γερμανία, Αυστραλία, Σιγκαπούρη, Νέα Ζηλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Σουηδία, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία και Νότιος Κορέα.
Σε παγκόσμιο επίπεδο το 49% δήλωσε πως θα αγόραζε ηλεκτρικό αυτοκίνητο για περιβαλλοντικούς λόγους, ωστόσο στον αντίποδα το 50% εξέφρασε τις ανησυχίες του για το κόστος ιδιοκτησίας, τη στιγμή που το 33%, το 32% και το 28% αντίστοιχα πονοκεφαλιάζουν για την αυτονομία, τις υποδομές φόρτισης και τον χρόνο φόρτισης αντίστοιχα.
Η Ελλάδα δεν συμμετείχε στην έρευνα, ωστόσο οι γείτονες Ιταλοί το έκαναν και μάλιστα το 57% δήλωσε το περιβάλλον ως το Νο1 κίνητρο για την αγορά ηλεκτρικού και ακολουθεί με 50% οι επιδοτήσεις. Στην αντίπερα όχθη το 67% λέει πως ένας από τους παράγοντες να μην αγοράσει ηλεκτρικό είναι το γεγονός πως αισθάνεται πιο άνετα κατέχοντας όχημα με κινητήρα καύσης, το 58% ανησυχεί για το κόστος ιδιοκτησίας, το 56% δηλώνει πως τα αυτοκίνητα βενζίνης- ντίζελ έχουν καλύτερες επιδόσεις από το ηλεκτρικά, το 55% «φοβάται» την αυτονομία, ενώ ένα 13% επικαλείται απουσία επαρκούς δικτύου φόρτισης στο σπίτι του ή τη δουλειά του!
Το εντυπωσιακό στοιχείο της όλης έρευνας είναι πως ο ίδιος λόγος μπορεί για κάποιους να είναι κίνητρο και για κάποιους άλλους αποτρεπτικό στοιχείο, δείχνοντας έτσι πως ο κόσμος είναι αρκετά μπερδεμένος. Μεταξύ άλλων αυτό ισχύει και στα αποτελέσματα της έρευνας στη Γερμανία, αφού το 31% παρουσιάζει το κόστος ιδιοκτησίας ενός ηλεκτρικού ως κίνητρο, ενώ το 35% προβληματίζεται για αυτό! Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την αυτονομία όπου το 31% ικανοποιείται, όχι όμως το 42% που την αναγορεύσει ως την πιο σημαντική αιτία αποτροπής αγοράς ηλεκτρικού. Από κει και πέρα ενδεικτικά να πούμε πως το περιβάλλον με 49% παραμένει το βασικό κίνητρο για να αποκτήσει κάποιος ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ ένα 28% στέκεται στις ποινές για τα αυτοκίνητα με κινητήρα καύσης. Στα αρνητικά εκτός της αυτονομίας και του κόστους ιδιοκτησίας, το 40% δηλώνει περισσότερο εξοικειωμένο με τα υπάρχοντας αυτοκίνητα, το 30% εκφράζει τους φόβους του για το δίκτυο φόρτισης και το 29% για την πολλές ώρες φόρτισης που απαιτείται στα ηλεκτρικά.