Προσπάθησε να φρενάρεις και να αποφύγεις το μπροστινό εμπόδιο στρίβοντας και μη μένοντας με κλειδωμένο το τιμόνι στην ευθεία
1. Φρέναρε και στρίψε αν μπορείς!
Τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους έχουν ABS. Αυτό είναι ένα σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών που εξυπηρετεί δύο σκοπούς: Ο πρώτος είναι να μειώσει την απόσταση φρεναρίσματος, ο δεύτερος είναι να δώσει στον οδηγό τη δυνατότητα να κατευθύνει το αυτοκίνητο εκεί που θέλει και άρα να αποφύγει το εμπόδιο. Αυτό συμβαίνει διότι αν οι τροχοί μπλοκάρουν, τότε χάνεται η πρόσφυση και αντίστοιχα χάνεις και το τιμόνι. Aρα, σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σου έχει ABS, προσπάθησε να φρενάρεις και να αποφύγεις το μπροστινό εμπόδιο στρίβοντας και μη μένοντας με κλειδωμένο το τιμόνι στην ευθεία! Εμείς θα λέγαμε να το δοκιμάσεις μάλιστα και σε μια αλάνα, όχι στο δρόμο. Αν έχεις προπονηθεί από πριν, θα είσαι πιο έτοιμος όταν πρέπει…
2. Κράτα πατημένο το πεντάλ του φρένου
«Ακόμη θυμάμαι την πρώτη φορά που φρέναρα ως νέος οδηγός και μπήκε το ABS. Το πεντάλ έτρεμε και εγώ -μέγα λάθος- ταράχθηκα και σήκωσα ελαφρώς το πόδι από το φρένο».
Το παραπάνω μας το εκμυστηρεύτηκε έμπειρος οδηγός σήμερα, και τώρα που το ξανασκεφτόμαστε ίσως να βρεθήκαμε και εμείς στη θέση του… Συμβουλή μας λοιπόν: αν το αυτοκίνητό σου έχει ABS, τότε κράτα γερά πατημένο το φρένο και μην χαλαρώσεις την πίεση που του ασκείς! Μάλιστα, όπως και με την παραπάνω συμβουλή, θα λέγαμε να το δοκιμάσεις στην πράξη, ώστε να έχεις νιώσει την αντίδραση του αυτοκινήτου σου από πριν. Φυσικά, με ασφάλεια! Δεν θέλεις να σε… φιλήσει ο πισινός σου!