Αν είσαι ανάμεσα στο δίλημμα να αποκτήσεις ένα καινούριο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μέσω leasing ή μέσω κανονικής αγοράς, υπάρχουν 5 παράγοντες που μπορούν να σε βοηθήσουν να αποφασίσεις στο τι πρέπει να κάνεις.
Χρειάζεσαι leasing ή αγορά αυτοκινήτου; Μάθε τώρα!
H επιλογή ανάμεσα στην αγορά ενός αυτοκινήτου και της χρονομίσθωσης (το γνωστό σε όλους μας leasing) ενός αυτοκινήτου αποτελεί πονοκέφαλο, αφού ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να πάρει μια δύσκολη απόφαση, αφού προηγουμένως έχει ζυγίσει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε επιλογής. Γενικότερα, η αγορά συνεπάγεται άμεσα πως ο ιδιοκτήτης δεσμεύεται με ένα αυτοκίνητο και αναλαμβάνει να καλύψει όλα τα έξοδα λειτουργίας, συντήρησης και ασφάλειας, ενώ αντίθετα, στο leasing, ο πελάτης (ιδιώτης, ελεύτερος επαγγελματίας ή εταιρεία) καταβάλλοντας μόνο ένα μηνιαίο μίσθωμα, έχει την υποχρέωση να πληρώνει μόνο τα καύσιμα του αυτοκινήτου, αφού απαλλάσσεται από κάθε άλλο έξοδο, θεωρητικά.
Πάμε να δούμε ορισμένους παράγοντες που πρέπει να λάβουν υπόψη τους όσοι βρίσκονται στο δίλημμα να επιλέξουν αν θα κινηθούν προς το leasing ή θα επιλέξουν να προχωρήσουν σε μια «κανονική» αγορά αυτοκινήτου:
Αν ο υποψήφιος αγοραστής θέλει να κρατήσει το ίδιο αυτοκίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα και να το «παντρευτεί» φροντίζοντας για την τακτική του συντήρηση, τότε η αγορά φαντάζει ως η πιο ενδεικτική λύση. Υπάρχουν όμως και αυτοί που θέλουν να αλλάζουν αυτοκίνητο κάθε 4-5 χρόνια και βλέπουν ως μπελά την διαδικασία πώλησης και αγοράς ενός νέου οχήματος. Στην τελευταία περίπτωση, το leasing είναι μια καλύτερη επιλογή.
Τι συμβαίνει με τον παράγοντα της τεχνολογίας
Τα τελευταία χρόνια η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι ραγδαία και αυτό έχει αντίκτυπο και στα αυτοκίνητα, αφού χρόνο με το χρόνο εξοπλίζονται με καινούρια συστήματα και ανέσεις που κάνουν την οδηγική εμπειρία πιο ευχάριστη. Αυτό σημαίνει πως όποιος επιθυμεί να έχει στα χέρια του ένα αυτοκίνητο προηγμένο σχεδόν κάθε χρόνο, θα προτιμήσει το leasing, αφού με την αγορά αυτοκινήτου, ο ιδιοκτήτης θα «ξεμείνει» με ένα παλιό αυτοκίνητο μετά από κάποια χρόνια.
Δεν μπορείς να εξατομικεύσεις το μισθωμένο αυτοκίνητο
Δεν είναι λίγοι αυτοί που θέλουν να εξατομικεύουν το αυτοκίνητό τους τοποθετώντας πάνω του διάφορα καλούδια όπως ανεμοθραύστες, αεροδυναμικά βοηθήματα, πιο σπορ προφυλακτήρες ή να βελτιώνουν την απόδοση του κινητήρα του. Αυτή η πρακτική ταιριάζει περισσότερο σε όσους αγοράζουν ένα αυτοκίνητο αφού στο leasing αφενός πρέπει να έχεις την άδεια της εταιρείας και αφετέρου στο τέλος του συμβολαίου, είναι πιθανό να επιλέξεις να επιστρέψεις το αυτοκίνητο.
Έχουν σημασία τα χιλιόμετρα
Εάν κάποιος έχει στην ιδιοκτησία του ένα αυτοκίνητο, μπορεί να κάνει όσα χιλιόμετρα θέλει κάθε χρόνο, χωρίς να υπάρχει κανένας περιορισμός. Αυτό αλλάζει στο leasing, αφού το συμβόλαιο ορίζει πόσα χιλιόμετρα μπορεί να κάνει κάποιος χωρίς να επιβαρυνθεί με κάποια επιπλέον χρέωση. Αν λοιπόν σου αρέσει να κάνεις συχνά ταξίδια με το αυτοκίνητο, βάζοντας πολλά χιλιόμετρα στο οδόμετρο, θα ήταν καλό να λάβεις υπόψη το όριο χιλιομέτρων που υπάρχει στο συμβόλαιο και τις επιπλέον χρώσεις με τις οποίες θα επιβαρυνθείς.
Παίζει τον ρόλο του το... κεφάλαιο
Αφήσαμε τελευταίο ίσως τον σημαντικότερο παράγοντα, τα χρήματα. Είναι ξεκάθαρο πως η αγορά ενός αυτοκινήτου απαιτεί την καταβολή ολόκληρου ποσού ή μιας μεγάλης προκαταβολής. Από την άλλη, στο leasing, η μίσθωση απαιτεί μικρή ή και καθόλου προκαταβολή αλλά ένα στάνταρ προσυμφωνημένο μηνιαίο μίσθωμα. Συμπερασματικά, αν κάποιος δεν έχει αρκετό κεφάλαιο, τότε το leasing αποτελεί μονόδρομο.