Μικρά SUV: Ποιο στρίβει «μόνο του»; (+videos)
168.296 Επισκέψεις στο άρθρο (20/4/2018)
Ψάχνεσαι για μικρό SUV; Δες τώρα σε βίντεο πως «έστριψαν» στη δοκιμή μας, 12 μικρά SUV μοντέλα. Ποιος είναι ο μεγάλος νικητής;
Η πρώτη Live μετάδοση απευθείας από τον χώρο των δοκιμών που πραγματοποιήθηκε το Elk Test σε 12 μικρά SUV ολοκληρώθηκε και στις παρακάτω «σελίδες» μπορείτε να παρακολουθήσετε πως ακριβώς εξελίχθηκε. Δείτε πρώτα όμως τι σημαίνει το Elk Test...
Στο ELK test, ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, πρέπει να αποφύγεις ένα εμπόδιο που πετάχτηκε ξαφνικά μπροστά σου και να επιστρέψεις πάλι στη λωρίδα σου. Η διαδρομή είναι στενή, όσο η λωρίδα ενός επαρχιακού δρόμου. Έτσι δεν υπάρχει δυνατότητα να διορθώσεις. Αν το αυτοκίνητο χάσει έστω και ελάχιστα την πρόσφυση του, χτύπησες στο εμπόδιο ή στο πεζοδρόμιο ή στο αυτοκίνητο που έρχεται από απέναντι.
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να γίνει αυτό;
Από 65 μέχρι 78 χιλιόμετρα την ώρα είναι η επίδοση των σημερινών αυτοκινήτων.
Και τι διαφορά έχει αν ένα αυτοκίνητο μπορεί να «περάσει», για παράδειγμα, με 70 ενώ ένα άλλο με 72 χλμ./ώρα; Σιγά την διαφορά.
Και όμως.
Πριν από το προηγούμενο ELK test, ρώτησα στέλεχος κάποιας εταιρείας, που είχε οδηγήσει και όλα τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού του, να μου πει τις προβλέψεις του. «Δεν έχω ιδέα» μου είπε.
Α. «Σε ποιο αισθάνεσαι καλύτερα όταν στρίβεις;», επέμεινα.
«Peugeot 208;». Ρώτησα. «Πολύ καλό», απάντησε (έκανε 74 χλμ./ώρα)
«Toyota Yaris;» «Διαφορετικό, αλλά έχει τον τρόπο του. Καλό» (έκανε 73 χλμ./ώρα)
«VW Polo;» «Καλό» (έκανε 73 χλμ./ώρα)
«Ford Fiesta;» «Πολύ καλύτερο από όλα» (έκανε 77 χλμ./ώρα).
Ένα χλμ./ώρα διαφορά και όμως την καταλαβαίνεις όταν στρίβεις. Αλλη αίσθηση.
Β. Υστερα έρχεται το ESP. Δουλειά του να σώσει την κατάσταση, όταν βρεθούμε σε δύσκολη θέση και το αυτοκίνητο αρχίσει να χάνει την πρόσφυση. Κάποια ESP φρενάρουν έντονα – κάποια και με κραδασμούς - κατεβάζοντας την ταχύτητα του αυτοκινήτου αρκετά, ώστε να μπορέσει να ολοκληρώσει τον ελιγμό. `Αλλα ESP απλώς τσιμπάνε λίγο το φρένο σε κάποιον ή κάποιους από τους τροχούς, όσο χρειάζεται για να διορθώσουν ελάχιστα την πορεία και να επαναφέρουν την πρόσφυση. Ούτε που τα παίρνεις είδηση, ότι βάλανε το "χεράκι" τους.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στο ELK test, ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, πρέπει να αποφύγεις ένα εμπόδιο που πετάχτηκε ξαφνικά μπροστά σου και να επιστρέψεις πάλι στη λωρίδα σου. Η διαδρομή είναι στενή, όσο η λωρίδα ενός επαρχιακού δρόμου. Έτσι δεν υπάρχει δυνατότητα να διορθώσεις. Αν το αυτοκίνητο χάσει έστω και ελάχιστα την πρόσφυση του, χτύπησες στο εμπόδιο ή στο πεζοδρόμιο ή στο αυτοκίνητο που έρχεται από απέναντι.
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να γίνει αυτό;
Από 65 μέχρι 78 χιλιόμετρα την ώρα είναι η επίδοση των σημερινών αυτοκινήτων.
Και τι διαφορά έχει αν ένα αυτοκίνητο μπορεί να «περάσει», για παράδειγμα, με 70 ενώ ένα άλλο με 72 χλμ./ώρα; Σιγά την διαφορά.
Και όμως.
Πριν από το προηγούμενο ELK test, ρώτησα στέλεχος κάποιας εταιρείας, που είχε οδηγήσει και όλα τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού του, να μου πει τις προβλέψεις του. «Δεν έχω ιδέα» μου είπε.
Α. «Σε ποιο αισθάνεσαι καλύτερα όταν στρίβεις;», επέμεινα.
«Peugeot 208;». Ρώτησα. «Πολύ καλό», απάντησε (έκανε 74 χλμ./ώρα)
«Toyota Yaris;» «Διαφορετικό, αλλά έχει τον τρόπο του. Καλό» (έκανε 73 χλμ./ώρα)
«VW Polo;» «Καλό» (έκανε 73 χλμ./ώρα)
«Ford Fiesta;» «Πολύ καλύτερο από όλα» (έκανε 77 χλμ./ώρα).
Ένα χλμ./ώρα διαφορά και όμως την καταλαβαίνεις όταν στρίβεις. Αλλη αίσθηση.
Β. Υστερα έρχεται το ESP. Δουλειά του να σώσει την κατάσταση, όταν βρεθούμε σε δύσκολη θέση και το αυτοκίνητο αρχίσει να χάνει την πρόσφυση. Κάποια ESP φρενάρουν έντονα – κάποια και με κραδασμούς - κατεβάζοντας την ταχύτητα του αυτοκινήτου αρκετά, ώστε να μπορέσει να ολοκληρώσει τον ελιγμό. `Αλλα ESP απλώς τσιμπάνε λίγο το φρένο σε κάποιον ή κάποιους από τους τροχούς, όσο χρειάζεται για να διορθώσουν ελάχιστα την πορεία και να επαναφέρουν την πρόσφυση. Ούτε που τα παίρνεις είδηση, ότι βάλανε το "χεράκι" τους.
Σελίδα 2 | Opel Crossland X |
Σελίδα 3 | Citroen C3 Aircross |
Σελίδα 4 | Nissan Juke |
Σελίδα 5 | SEAT Arona |
Σελίδα 6 | Fiat 500 X |
Σελίδα 7 | VW T-Roc |
Σελίδα 8 | Ford EcoSport |
Σελίδα 9 | Renault Captur |
Σελίδα 10 | Peugeot 2008 |
Σελίδα 11 | Suzuki Vitara |
Σελίδα 12 | Jeep Renegade |
Σελίδα 13 | Opel Mokka X |
Σελίδα 14 | Kia Stonic |
Σελίδα 15 | Τελική κατάταξη |
Υπαρχουν 3ων ηδων Qashqai το+2 που ειναι στα"μεγαλα" το 4Χ4 1600cc που ανοικει στα " μεσαια" και το 1500cc οπου ανοικει στα μικρα μαζι με το Juke. Πως αντιλαμβανεστε εσεις τα μεγεθη και με ποια κριτηρια;;;
Απάντηση: Οι κατηγορίες καθορίζονται από τις διαστάσεις και τον συνολικό όγκο του αμαξώματος ενός μοντέλου. Όχι από τον κυβισμό τους.
Γιατι δεν υπαρχει στο τεστ το Nissan Qashqai;;;
Απάντηση: To Qashqai ανήκει στα μικρομεσαία SUV. Στα μικρά SUV τη Nissan εκπροσωπεί το Juke.
Συγχαρητήρια για την προσπάθεια , αλλά αμφιβάλω πάρα πολύ αν μπορώ να πάρω ένα αμάξι με άλλα λάστιχα , χαμηλωμένο και γενικά φτιαγμένο από τη μαμά του (ecosport St line) ή 4χ4 και απλά να αφαιρέσω κάποια standard χιλιόμετρα από την ταχύτητα . Λες και οι επιπλέον μαμισιες βελτιώσεις έχουν σε όλα τα μοντέλα ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα .
Απάντηση: Στην πράξη έχουμε δει ότι οι διαφορές είναι όντως αυτές. Ιδανικό θα ήταν να ήταν όλα τα αυτοκίνητα ίδιων προδιαγραφών, ωστόσο δεν ήταν όλα διαθέσιμα από τις εταιρείες.
SUV και να στριβει που το ειδατε
Αναμενομενα αποτελεσματα. Ο ομιλος psa της, peugeot ειναι το next big thing στην ευρωπη. To mokka x εχει παρα πολυ καλο στησιμο με μηδαμινες αποκλισεις στις στροφες
To Stonic τι απέγινε;
Απάντηση: Το Stonic δεν ήταν διαθέσιμο προς δοκιμή την Παρασκευή που κάναμε το τεστ.
Αφού λοιπόν δεν ήταν το Stonic διαθέσιμο για το test την Παρασκευή (αν και δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί η KIA δεν είχε ένα αμάξι διαθέσιμο ??? να σας δώσει για την δοκιμή) , έχει γίνει κάποια ξεχωριστή δοκιμή για να έχουμε μια εικόνα για το συγκεκριμένο μοντέλο και να μπορούμε να το συγκείνουμε με τα υπολοιπα της κατηγορίας αφού πρόκειται για ένα μοντέλο με μεγάλη ζήτηση αυτή την στιγμή.
Γιατί επιλέξατε το Suzuki Vitara και όχι το SX4 S-Cross;
Απάντηση: Στην συγκεκριμένη κατηγορία των μικρών SUV την Suzuki εκπροσωπεί το Vitara. Το SX4 S-Cross είναι μεγαλύτερο από το Vitara κατά 13 εκατοστά.
Το απογειωσατε και μπραβο σας. Αν και δουλευα, καθε 10 λεπτα εριχνα κλεφτιες ματιες στο live. Δεν περιμενα να με κολλησει τοσο οσο ενα ματσακι μπαλας αλλα το ευχαριστηθηκα το ιδιο. Στα αποτελεσματα του τεστ νομιζω οτι το Peugeot οντως δικαια ειναι πρωτο. Προσωπικα περιμενα το Arona να τα παει καλυτερα απ ολα. Ως κατοχος μικρομεσαιου SUV θα περιμενω κατι αντιστοιχο και γι αυτη την κατηγορια παρεα σιγουρα με Qashqai 3008 CHR και Kuga.
Αναμενόμενο. Ο ομιλος psa της peugeot που εξοπλιζει και την opel ειναι απο το next big think στην Ευρωπη. Το mokkax ειναι απιστευτα στσθερο αυτοκινητο με μηδαμινες σχεδον κλισεις στις αποτομες στροφες
Μπράβο στο Peugeot 2008!!!
AYTOKINHTA ΓΙΑ PIC-NIKATZHΔΕΣ
Δε ξερω κατα ποσο θεωρειται SUV το citroen C3 aircross... Πιστευω καλυτερα αντι αυτού να δοκιμαζατε το crossover της Citroen το C4 Cactus...
Toyota C-HR
Εξακολουθείτε με υπεκφυγές !!!Το νέο C4 βγήκε τώρα !!!Το τέστ που κάνατε συμπεριλαμβάνει υπάρχοντα μοντέλα όπως το 2008 και το Captur kai Juke, και το C4 Cactus mod 2017 το οποίο έχω και συγκεκριμένα με τα pups στις πόρτες και ανήκει στα crossover !!!Συγκεκριμένα το έχετε συμπεριλάβει σε Τέστ μαζί με το Captur, το Juke, to 2008, το ford ecosport και το 500X !!!!Αναιρείτε έτσι τα δικά σας Τέστ και προφανώς συνε χίζεται να υποτιμάται τη νοημοσύνη μας!!!Καμία σοβαρότητα!!!! Το καινούργιο Cactus ούτε καν κυκλοφόρησε καλά-καλά !!!Παραθέτω και το link με το τέστ που είχατε κάνει !!!! https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Neo-Ford-EcoSport-1,5-TDCi-Vs-5-antagwnistes_135321.asp
Απάντηση: Αρχικά στη δοκιμή μας, χρησιμοποιήσαμε μοντέλα που πωλούνται στις αντιπροσωπείες, καθώς το να δοκιμάσουμε ένα αυτοκίνητο που έχει αντικατασταθεί και έχει σταματήσει η εμπορική του διάθεση, δεν έχει κάποιο νόημα. Από εκεί και πέρα, μπορείτε να μπείτε στο site της Citroen και να δείτε αν το αυτοκίνητό σας, είναι ακόμα εμπορικά διαθέσιμο. Τέλος, το τεστ που παραθέτετε είναι από το 2016. Καλημέρα σας.
Και τo συμπερασμα που βγαινει μετα και απο αυτο το τεστ ειναι οτι τα crossover - μικρα suv εχουν τα ιδια κρατηματα με τα χαμηλοτερα σε υψος αντιστοιχα μοντελα της μικρης κατηγοριας καθως κανανε περιπου τους ιδιους χρονους απο 70-77km/h
Toyota C-HR
Επειδή η κατηγορίες σχετίζονται με τις διαστάσεις βάση των δικών σας λεγομένων σας παραθέτω τις διαστάσεις του 2008 και του C4 Cactus γιατί λέτε ότι ανήκουν σε άλλη κατηγορία!!!! 2008 Μ=4,159, Π=1,739, Υ=1,556 !!! Cactus Μ=4,157, Π=1,729, Υ=1,48 !!!!Σας προσκαλώ να μου πείτε πιο από τα δυο είναι μεγαλύτερο και αν ανήκουν σε άλλη κατηγορία πείτε μου με τι κριτήρια ?????Διαφορετικά υποτιμάτε τη νοημοσύνη μας !!!!
Απάντηση: Το νέο Cactus αποτελεί τον διάδοχο του C4 συνεπώς σύμφωνα και με την Citroen ανήκει στο κάτω άκρο των Hatchback μικρομεσαίων.
Συγχαρητήρια για τη δοκιμή που πραγματοποιήσατε. Θα ήθελα να κάνω μόνο μια ερώτηση: Για ποιό λόγο βάζετε βαθμούς ποινής στα τετρακίνητα οχήματα; Θεωρητικά το test αποφυγής κινδύνου πραγματοποιείται μόνο με το τιμόνι, χωρίς καθόλου να χρησιμοποιείται το γκάζι ή τα φρένα. Θεωρητικά η ύπαρξη τετρακίνησης δεν θα έπρεπε να επηρεάζει τη δοκιμή (εκτός ίσως απο τις περιπτώσεις που η τετρακίνηση προσθέτει extra βάρος στο όχημα, οπότε πιθανόν να έχει και χειρότερη συμπεριφορά). Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να δοκιμάσετε 2 ίδια μοντέλα, το ένα με τετρακίνηση και το άλλο χωρίς, ώστε να υπάρχει ένα σημείο αναφοράς.
Απάντηση: H τετρακίνηση προσθέτει βάρος στο αυτοκίνητο και αλλάζει το στήσιμό του. Δοκιμάσαμε 2 ίδια μοντέλα με και χωρίς 4κίνηση και η διαφορά ήταν αντίστοιχη.
Μπραβο για την προσπαθεια και την ολη LIVE εκτελεση. Ημουν σιγουρος απο πριν για την πρωτη τριαδα σε αυτη τη κατηγορια.
Μήπως κάποια στιγμή να κάνατε κι ένα τεστ άνεσης σ αυτούς τους απίστευτους δρόμους που οδηγούμε, σε όλες τις κατηγορίες ΙΧ;
Ένα μεγάλο μπράβο σε αυτόν που είχε την ιδέα, και σε αυτούς που την υλοποίησαν. Περιμένω να προχωρήσετε και στις επόμενες δυο σημαντικές κατηγορίες, για το ευρύ κοινό. Αγωνιώ να δω focus vs bmw 1 και 3008 vs X1
Περίμενα σχόλια και για το Yeti της Skoda 4×4 1,8
Απάντηση: To Skoda Yeti δεν ανήκει στην κατηγορία των μικρών SUV αλλά σε αυτή των μικρομεσαίων, ενώ πλέον δεν είναι και εμπορικά διαθέσιμο.
Τα Hrv και Chr που κατατάσσονται; σε όλα τα διεθνή τεστ(ς), κατατάσσονται στα της δοκιμής σας. Έχουμε ακούσει τόσο καλά λόγια για τη συμπεριφορά τους. Δε θα έπρεπε να ξέρουμε; Ή θα συμπεριληφθούν στα μεσαία SUV;;;
Απάντηση: Τα 2 αυτά μοντέλα ανήκουν στα μικρομεσαία SUV και όχι στα μικρά.
Εκτιμώ ότι κάποια δεν έπρεπε να μπουν στο test, αφού είναι suv like... κι εύχομαι μη βγει κανένα από τα μη suv πρώτο..!!!!
τους εχετε πρηξει τους ανθρωπους! μα ειναι δυνατον να ρωτατε τοσο παραλογα πραγματα! μονο για την cayene δεν ρωτησατε! ο ένας c4, ο αλλος sportage! τι σχεση εχουν αυτα με τα μικρα suv? Ωραιο το τεστ, αντιστοιχο του moose test (youtube). Αναμενουμε και μικρομεσαια suv για απροσδοκητες ανατροπες!
Βλέπω στο άρθρο 12 Suv και λέω εδώ είμαστε ωραίο συγκριτικό... Και δε βλέπω Sportage, tuscon και και κάποια άλλα που είμαι υποψήφιος αγοραστής... Τι να πω... Καλύτερα να γράφατε Crossover να μη χαρούμε και τζάμπα... Λίγο προσοχή στη κατά τα άλλα πολύ καλή δουλειά σας..
Απάντηση: Από τον τίτλο, αλλά και σε όλο το θέμα, αναφέρουμε ότι πρόκειται για μικρά SUV. Αυτά που αναφέρετε δεν ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, όμως καλομελέτα κι έρχεται κι αυτό... Ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιο!
Είμαι καθημερινώς αναγνώστης του περιοδικού σας και σας συγχαίρω για την προσπάθεια ενημέρωσης όλων μας για τις δυνατότητες των αυτοκινήτων και τις επιδόσεις σας. Δεν έχω να κάνω κάποια παρατήρηση. Ευχαριστώ. Άρης
Μάλλον το C4 Cactus θα ήταν καλύτερος εκπρόσωπος σε σχέση με το C3 Aircross !!!Αυτό είναι στην ίδια κατηγορία και μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη με το 2008 αν δε κάνω λάθος!!!
Απάντηση: Το νέο C4 Cactus ανήκει στα μικρομεσαία.
Δεν παίζουν ρόλο και τα ελαστικά σε αυτές τις δοκιμές; Φορούσαν όλα την ίδια μάρκα;
Απάντηση: Τα μοντέλα της δοκιμής φορούσαν τα ελαστικά με τα οποία πωλούνται στην αγορά.
αρνητική η συμβολή σας ,το μόνο που καταφέρνει είναι να προοθεί τους χαζογκαζάκηδες ελληνες να σκοτόνωνται ακόμα πιο μαζικά με τα αμάξια ' ντουλάπες ',κ αλίμονο ποιος θα πέσει στόν δρόμο τους
ΚΑΤΑΡΧΑΣ ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ELK TEST ΠΟΥ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΤΑΙ.ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ ΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ. ΕΧΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ.ΑΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΜΕ.ΑΓΝΟΗΘΗΚΕ ΤΟ SUZUKI SX4 S-CROSS FACELIFT 2016 ΟΤΑΝ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΟ ΤΕΣΤ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΤΥΧΕ 76 ΚΑΘΑΡΟ ΚΑΙ 77 ΜΕ ΔΥΟ ΚΟΡΙΝΕΣ ΚΑΤΩ. ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΕΑΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ.
autotriti, αναρρωτιεμαι ποσο σχετιζεται η οδικη συμπεριφορα των μοντελων με το τεστ. Για παραδειγμα ενω το t roc παρουσιαζεται σε ολα τα τεστ ως αρκετα σπορ, με πολυ καλη οδικη συμπεριφορα εφαμιλλη των χαμηλων μικρομεσαιων με πολυ καλο στησιμο στις στροφες, φαινεται οτι στο τεστ δεν τα πηγαινει και τοσο καλα όχι μόνο με αυτα που συγκρινατε αλλά και με σχεδόν αντόιστοιχου αλλά και λίγο μεγαλύτερου μεγέθους αυτοκινητα (karoq, ch r, κ.α.).
Αφού δεν ήταν το Stonic διαθέσιμο για το test την Παρασκευή (αν και δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί η KIA δεν είχε ένα αμάξι διαθέσιμο ??? να σας δώσει για την δοκιμή) , έχει γίνει κάποια ξεχωριστή δοκιμή για να έχουμε μια εικόνα για το συγκεκριμένο μοντέλο και να μπορούμε να το συγκείνουμε με τα υπολοιπα της κατηγορίας αφού πρόκειται για ένα μοντέλο με μεγάλη ζήτηση αυτή την στιγμή.
s