Κάποτε πουλούσαμε μούρη λέγοντας ότι πήγαμε στη Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και κάψαμε 2 ντεπόζιτα. Σήμερα πουλάμε μαγκιά αν πούμε ότι κάψαμε ένα 20ρικο...
Οι καιροί αλλάζουν και σίγουρα τα τελευταία χρόνια, ειδικά στη χώρα μας, έχουν γίνει πιο δύσκολοι από ποτέ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αλλάξουμε πολλές από τις συνήθειές μας. Mεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και ο τρόπος της οδήγησής μας.
Πριν λίγα χρόνια, συζητούσαμε με τις παρέες μας για το πόσο γρήγοροι οδηγοί είμαστε, λέγοντας πως « 3 ώρες έκανα για Θεσσαλονίκη. 2 φορές φουλάρισα». Πλέον αυτές οι συζητήσεις μοιάζουν να ανήκουν στο παρελθόν και τη θέση τους έχουν πάρει παρόμοιες με θέμα την κατανάλωση.
Λογικό θα πει κάποιος. Κάποτε η βενζίνη κόστιζε περίπου 1 ευρώ το λίτρο, ενώ τώρα βρίσκεται κοντά στο 1,60. Μεγάλη αύξηση, αν συνυπολογίσουμε και το αυξημένο κόστος διέλευσης από τα διόδια.
`Αρα στις προτεραιότητες μπήκε η κατανάλωση και οι «τελικές» ή το 0-100 χλμ./ώρα, βρίσκονται πέρα από κάθε σκέψη. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ακόμη και τα τέλη κυκλοφορίας, πλέον, υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 οι οποίες συνδέονται άμεσα με την κατανάλωση του εκάστοτε αυτοκινήτου.
Έτσι οι περισσότεροι οδηγοί προσάρμοσαν τον τρόπο οδήγησής τους στα νέα δεδομένα της εποχής. Λίγοι είναι αυτοί πλέον που πάνε με… όσα στην αριστερή λωρίδα, βυθίζοντας το γκάζι στο πάτωμα αδιαφορώντας για την κατανάλωση. Οι περισσότεροι επιλέγουν ταχύτητες που δεν ξεφεύγουν από τα ανώτατα όρια των αυτοκινητοδρόμων και τους εξασφαλίζουν μειωμένη μέση κατανάλωση καυσίμου.
Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι κατασκευαστές προκειμένου να πληρούν τα νέα στάνταρ σε ρύπους και κατανάλωση. Οι εταιρείες έχουν κάνει μεγάλες προσπάθειες να κάνουν τα αυτοκίνητά τους πιο οικονομικά, αφού τα εξοπλίζουν με συστήματα που βελτιστοποιούν την κατανάλωση, όπως το Start/Stop. Επίσης υπάρχουν και άλλες εφαρμογές που ενημερώνουν τον οδηγό, δίνοντάς του πληροφορίες όπως στιγμιαία και μέση κατανάλωση και ένδειξη αλλαγής σχέσης, με στόχο τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου.
Μήπως τελικά αντιστράφηκαν οι ρόλοι; Μήπως τα νούμερα επιδόσεων του παρελθόντος έδωσαν τη θέση τους στα νούμερα καταναλώσεων και CO2;
Εσείς τι λέτε; Τι προτιμάτε; Θυσιάζετε, πλέον, τις επιδόσεις για χάρη της κατανάλωσης;
Δηλαδή ρωτάτε τους αναγνώστες αν "επιλέγουν" να πηγαίνουν με ΜΕΣΗ ταχύτητα 170 χιλιόμετρα την ώρα, σαν κινητοί δολοφόνοι που θα έλεγε και ο Ιαβέρης. Είναι γελοίο να συζητάμε καν πως κάτι τέτοιο είναι επιλογή.
3 ... ώρες Αθήνα- θεσσαλονίκη, δηλαδή 173,33 Km/h μέση ωριαία ταχύτητα (αν υποθέσουμε ότι η απόσταση είναι 520 km, βάλε στάσεις ανεφοδιασμού, διόδια κλπ)''καρντάσια'' του autotriti, χαμένα ταλέντα μας προκείψατε, δηλαδή τύφλσ νάχει ο ''ΙΑΒΕΡΗΣ'' και οι υπόλοιποι, κρίμα, κρίμα, αφήστε την πένα και πιάστε κανα τιμόνι, τόσο ''χοντρά γκάζια'' που είστε!
άντε μπρε να σε δούμε και σε καμιά πίστα ...
Δηλαδή ρωτάτε τους αναγνώστες αν "επιλέγουν" να πηγαίνουν με ΜΕΣΗ ταχύτητα 170 χιλιόμετρα την ώρα, σαν κινητοί δολοφόνοι που θα έλεγε και ο Ιαβέρης. Είναι γελοίο να συζητάμε καν πως κάτι τέτοιο είναι επιλογή.
3 ... ώρες Αθήνα- θεσσαλονίκη, δηλαδή 173,33 Km/h μέση ωριαία ταχύτητα (αν υποθέσουμε ότι η απόσταση είναι 520 km, βάλε στάσεις ανεφοδιασμού, διόδια κλπ)''καρντάσια'' του autotriti, χαμένα ταλέντα μας προκείψατε, δηλαδή τύφλσ νάχει ο ''ΙΑΒΕΡΗΣ'' και οι υπόλοιποι, κρίμα, κρίμα, αφήστε την πένα και πιάστε κανα τιμόνι, τόσο ''χοντρά γκάζια'' που είστε! άντε μπρε να σε δούμε και σε καμιά πίστα ...