Λίγοι είναι αυτοί που θα πάνε για το ένα μοντέλο και θα πάρουν το άλλο. Γιατί το καθένα έχει τη δική του απήχηση, το δικό του κοινό, που δύσκολα θα κοιτάξει νούμερα, χαρακτηριστικά ή κάτι άλλο από τη σχεδίαση για να αποφασίσει.
Όσοι θα πάρουν το MINI, θα το πάρουν χωρίς δεύτερη σκέψη, και όσοι προτιμήσουν το Audi, θα πάνε σε αυτό καρφί. Γιατί όμως τέτοια πόλωση;
Για το MINI το πράγμα είναι απλό. Η ΒΜW έχει κάνει δουλειά ώστε το αυτοκίνητό της να μην είναι απλά μια ρετρό αναβίωση. Είναι ένα μοντέλο με τα όλα του, που έχει σαφώς σχεδιαστικές αναφορές στο αρχέτυπο της δεκαετίας του 50, όμως όλο και λιγότεροι είναι αυτοί που το προτιμούν για αυτό το λόγο. Το Mini σήμερα στέκεται στην αγορά με την δική του μοναδική ταυτότητα, για αυτό που είναι το ίδιο, όχι για αυτό που θυμίζει.
Και έτσι το κοινό του το θέλει ακριβώς γι αυτό. Με δεδομένο ότι η BMW του έχει προσθέσει μια ολόκληρη γκάμα, από τρίθυρο και πεντάθυρο χάτσμπακ μέχρι SUV και στέισον βάγκον, οι αγοραστές του μοντέλου πλέον έρχονται από ένα σωρό κατηγορίες. Δεν χρειάζεται να συμβιβαστούν με ένα τρίθυρο μικρό.
Για τους αγοραστές του Α1 το πράγμα είναι λίγο πιο πολύπλοκο. Θα έλεγε κανείς πως είναι πρώτα αγοραστές Audi και μετά αγοραστές Α1. Εξάλλου έτσι όπως είναι η δεύτερη γενιά του Α1, οι επιλογές είναι κάπως πιο περιορισμένες. Μόνο πεντάθυρο και αν θες SUV είτε θα πας σε ένα άλλο Audi, το Q2 ή το Q3, είτε θα χρειαστεί να περιμένεις το A1 citycarver, την crossover εκδοχή του γερμανικού μικρού με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και offroad πινελιές.
Ένας περίεργος ανταγωνισμός, σαν να τα βάζει ολόκληρη η MINI με ένα μέρος μόνο της Audi. Καθόλου περίεργο όμως, αφού με την υπόλοιπη Audi τα βάζει η BMW, η μητρική της MINI.
Στο δια ταύτα όμως, όταν μιλάμε για το Α1, η Audi έχει μια εύκολη γκάμα, μόνο 5 πόρτες και τρία μοτέρ. Η MINI στο πεντάθυρο είναι λίγο πιο τσιμπημένη σε τιμή, ανάλογα όμως εξοπλισμού οι διαφορές δεν είναι μεγάλες. Το ίδιο και στις επιδόσεις, παρά την σημαντική διαφορά στα μηχανικά ανάμεσα στα δύο μοντέλα.
Η μεγάλη διαφορά είναι πως η MINI έχει μια κάποια μοναδικότητα που η Audi μάλλον μοιράζεται με τις άλλες μάρκες του ομίλου και έτσι μπορεί να έχει διαρροές προς φθηνότερα μοντέλα όπως το Polo ή το Ibiza και το Fabia. Αν και δύσκολα.