Έρευνα της Mozilla αποκαλύπτει: 25 αυτοκινητοβιομηχανίες παρακολουθούν τους ιδιοκτήτες τους. Το 76% των εταιρειών πουλάνε τα δεδομένα σε άλλες εταιρείες. Ορισμένοι παρακολουθούν μέχρι και τον σεξουαλικό προσανατολισμό των επιβατών. Μήπως ήρθε η ώρα να γίνει λόγος και για την προστασία των δεδομένων μας στο αυτοκίνητο;
Αυτοκίνητο: Η χειρότερη κατηγορία προϊόντων στην ιδιωτικότητα
Αυτό υποστηρίζει το ίδρυμα Mozilla, το οποίο μεταξύ άλλων, καταπιάνεται και με την διαχείριση προσωπικών δεδομένων από διάφορες εταιρείες. Παλαιότερες έρευνες αφορούσαν «έξυπνα» προϊόντα, όπως τα smartphones, τα smartwatches και κάθε λογής activity tracker. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καυχιούνται πως τα οχήματά τους βρίσκονται στην αιχμή της τεχνολογίας, ωστόσο δεν έχει γίνει ποτέ κουβέντα για το πόσο ασφαλή είναι τα δεδομένα που εισάγουν οι χρήστες στα διαρκώς περίπλοκα infotainment συστήματα.
Οι κατασκευαστές οχημάτων «μπήκαν στο παιχνίδι» αθόρυβα, καθώς ενσωμάτωναν καινούργιες λειτουργίες στα οχήματά τους. Με τον καιρό, τα νέα οχήματα μετατράπηκαν σε μηχανές συλλογής δεδομένων, γεμάτα με κάμερες, μικρόφωνα, εντοπιστές θέσης και αισθητήρες. Πώς όμως διασφαλίζεται η ιδιωτικότητα του ιδιοκτήτη;
Στην έρευνα που διεξήγαγε το Mozilla Foundation, συμμετείχαν 25 αυτοκινητοβιομηχανίες, με μεγάλα ονόματα ανάμεσά τους όπως η Tesla, η Volkswagen, η Ford, η Toyota και η Hyundai. Όλες τους απέτυχαν παταγωδώς να διασφαλίσουν την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών, κάνοντας τα αυτοκίνητα «την χειρότερη κατηγορία προϊόντων που έχουμε αναλύσει όσον αφορά την ιδιωτικότητα». Αυτό δήλωσε το ίδρυμα όταν δημοσίευσε τα πορίσματα της έρευνας.