ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
2 φωτογραφίες »

Μάθε μπαλίτσα από τον Γιάπωνα

42.925 Επισκέψεις στο άρθρο (10/7/2021)

Το τούρμπο το μάθανε αργά, επιμένουν στα φασαριόζικα CVT κιβώτια, το ρολόι στο ταμπλό είναι ίδιο τόσα χρόνια, ενώ ο κύκλος Ατκινσον και το VVTi συνεχίζει να είναι από τα αγαπημένα τους.

Οι Toyotaίοι έχουν αρκετά για να τους κράξεις, όμως μην ξεχνάς πως ήταν οι πρώτοι που πίστεψαν στα υβριδικά, δεν βιάστηκαν με το τούρμπο όταν οι άλλοι κατασκευαστές έτρεχαν να βάλουν σαλίγκαρο στα ατμοσφαιρικά μοτέρ τους, είπαν bye bye στο diesel παρότι δεν τους άγγιξε το dieselgate, και τώρα έχουν αρχίσει σταθερά να μπαίνουν στα ηλεκτρικά κάνοντας βήματα προς μια τεχνολογία που δεν είναι διαδεδομένη: Το υδρογόνο. Μήπως τελικά οι Toyotaίοι βλέπουν μακριά και όχι στο τώρα; Πριν απαντήσεις, ας δούμε και τις δύο πλευρές.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Ξεκινώντας με την υβριδική τεχνολογία, έχουν κατακτήσει με το σπαθί τους η λέξη «υβριδικό» να αποτελεί συνώνυμο του ονόματος «Toyota». Ήταν το μακρινό 1997 που παρουσίασαν την 1η γενιά Prius, σήμερα βρίσκονται στην 4ης γενιά υβριδικής τεχνολογίας τους. Ενδεικτικό, μάλιστα, είναι το ότι το υβριδικό Yaris πουλάει περισσότερο από το συμβατικό, ότι η Lexus έχει να πουλήσει στην Ελλάδα μη-υβριδικό μοντέλο από το 2009 (το τελευταίο ήταν το IS250), ή ότι το C-HR πλέον διατίθεται μόνο ως υβριδικό. Αυτό μάλιστα ήταν και από τα πρώτα μοντέλα που η Toyota επέλεξε να μην του φορέσει diesel, βλέποντας ίσως μακριά, αφού σήμερα diesel δεν θα βρεις συχνά στο segment B (Yaris κτλ.), ούτε στα B-SUV (Yaris Cross), ενώ στα μεγαλύτερα μοντέλα το Plug-in κερδίζει έδαφος.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό των Toyotaίων είναι ότι εμμένουν σε αυτό που πιστεύουν και δεν παρασύρονται από τη μόδα της εποχής. Για παράδειγμα, δεν έτρεξαν να βάλουν τούρμπο, ίσως να ήταν και από τους τελευταίους που έβαλαν στα Corolla και C-HR ή δεν βιάστηκαν να ανακοινώσουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, όταν οι υπόλοιποι κάνουν πολλές ανακοινώσεις περί εξηλεκτρισμού. Αντιθέτως η Toyota δεν έχει ακόμη προς το παρόν κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, ενώ η Lexus το UX300e. Καθυστερούν, ή θέλουν να το κάνουν όπως αυτοί θέλουν; Εμείς κλίνουμε προς το δεύτερο, εσείς τι λέτε;

Οι παραπάνω «εμμονές» βέβαια έχουν δώσει τροφή σε αρκετούς για κράξιμο. Π.χ., το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο ρολόι με την πράσινη -και νυν μπλε- LCD οθόνη δεν ταιριάζει με τη 10ετία που διανύουμε. Τα CVT κιβώτια, όπως και να το κάνουμε, είναι απαρχαιωμένα, γιατί -sorry Toyota- όταν κάνεις kickdown πρέπει να κατεβαίνουν 2 και 3 σχέσεις όπως στα κιβώτια διπλού συμπλέκτη και όχι απλά να ακούγεται ένα συνεχές βουητό με τη βελόνα του κοντέρ κολλημένη κοντά στα κόκκινα. Όσο για τον κύκλο Otto ή Atkinson ή τον συνδυασμό τους, ίσως και να μην έχει και πολύ σημασία. Το αποτέλεσμα μετρά.

Και από εκεί και έπειτα είναι οι υπόλοιποι υποκειμενικοί παράγοντες όπως «τα Toyota είναι βαρετά στην οδήγηση» και ο αντίλογος «οδηγήστε Yaris, Corolla και C-HR που πατάνε πάνω στην νέα πλατφόρμα TNGA, ή το κλισέ «η σχεδίαση των Toyota είναι για παππούδες» με τον αντίλογο δείτε το C-HR! Μήπως να αλλάζατε άποψη;
 
Αν μη τι άλλο, η Toyota βλέπει μακριά, αν κρίνουμε από τα στοιχήματα που κέρδισε στο παρελθόν (υβριδική τεχνολογία, diesel). Και τώρα έχει βάλει προσφάτως ένα νέο στοίχημα που ακούει στη λέξη υδρογόνο. Εξελίσσει ηλεκτρικά που αντί να παίρνουν ρεύμα από μπαταρίες «καίνε» υδρογόνο εκπέμποντας από την εξάτμιση νεράκι του θεού, ή ακόμη και προσπαθούν να καύσουν υδρογόνο σε κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ακούγεται περίπλοκη τεχνολογία, μήπως όμως είναι αντίστοιχα περίπλοκη όσο αυτή του Prius το 1997; Τι λέτε; Βλέπουν οι Toyotaίοι μακριά; Λέτε σε 10 χρόνια το υδρογόνο να έχει γίνει μόδα; Μπορούν οι Ιάπωνες να... διδάξουν μπαλίτσα;

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
NEXEN NBLUE 4SEASON