Ο θρύλος του Ford RS χτίστηκε τόσο στο σκονισμένο σκηνικό του WRC, όσο και στους δρόμους.
Μαθήματα Ford RS ιστορίας
12.548 Επισκέψεις στο άρθρο
Με αφορμή το Focus RS που εξελίσσουν στη Ford για το 2016, ετοιμάσαμε μια αναδρομή στα ιστορικότερα μοντέλα της εταιρείας, τα οποία έχτισαν σταδιακά τον αυτοκινητικό θρύλο του RS.
Ford Escort RS1600Το Ford Escort RS1600 ήταν το μοντέλο με το οποίο ξεκίνησε το «φαινόμενο» του Ford RS. Αποτελούσε την έκδοση δρόμου του αγωνιστικού Ford Escort Twin Cam και κατασκευάστηκε από τη συνεργασία των Ford Advanced Vehicle Operations (AVO) και Rallye Sport (RS). Ο κινητήρας του στηριζόταν στον 1.600άρι του Twin Cam, αλλά η Ford AVO συνεργάστηκε με την Cosworth για τη βελτίωσή του. Απέδιδε 122 ίππους, μια εξαιρετική τιμή για το 1970, μια χρονιά κατά την οποία το 1ο Escort RS1600 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου Averly στο νότιο Essex. Το βάρους 870 κιλών μοντέλο είχε τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα και άνοιξε το δρόμο για τα Escort RS2000 και RS1800 World Rally Car.Ford RS200Το Ford RS200 ήταν ένα τετρακίνητο σπορ όχημα που πουλήθηκε για να ομολογοποιηθεί το RS200 Group B WRC. Σχεδιάστηκε για να πληροί τις προδιαγραφές της FIA για το WRC του 1984. 200 μονό κομμάτια δρόμου φτιάχτηκαν, τα οποία έφεραν έναν 1.800άρη turbo κινητήρα απόδοσης 254 ίππων, το οποίο κινούσε γοργά το ελαφρύ RS200, του οποίου το αμάξωμα ήταν φτιαγμένο από fibreglass και έφερε την υπογραφή της Reliant.Ford Sierra RS CosworthΤο 1986 έγινε το λανσάρισμα του Ford Sierra RS Cosworth, το οποίο χάρη στο body kit της RS, την μεγάλη πίσω αεροτομή, τη νέα μάσκα και τον διαφορετικό προφυλακτήρα, σε λίγα θύμιζε το «κανονικό» Sierra. Υπεύθυνο για την κίνησή του ήταν ένα 16βάλβιδο 2λιτρο μοτέρ, το οποίο χάρη στην τουρμπίνα της Garrett και τον ψεκασμό της Weber-Marelli, απέδιδε 207 ίππους, οι οποίοι μεταφέρονταν στους πίσω τροχούς, προσδίδοντας στο όχημα τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα.Ford Escort RS CosworthΣτηριζόμενο στην πλατφόρμα του απερχόμενου Ford Sierra RS Cosworth, το Escort RS Cosworth λανσαρίστηκε το 1992 με έναν στόχο: να χαρίσει στην Ford τον τίτλο στο WRC, για 1η φορά μετά το 1979, κάτι που δεν κατάφερε. Ο 2λιτρος turbo κινητήρας της Cosworth απέδιδε 230 ίππους και προσέδιδε στο τετρακίνητο μοντέλο μια τελική ταχύτητα της τάξης των 237 χλμ./ώρα, ενώ πραγματοποιούσε το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. Παρόλο που αποσύρθηκε το 1996, το Ford Escort RS Cosworth ή «Cossie», όπως είναι το παρατσούκλι του, εξακολουθεί μέχρι σήμερα να λατρεύεται από τους λάτρεις των Ford RS.Ford Focus RS Mk1Το 1ης γενιάς Ford Focus RS έκανε ντεμπούτο το 2002 και σταμάτησε στα τέλη της επόμενης γενιάς. Διέθετε ένα 2λιτρο Duratec μοτέρ, το οποίο απέδιδε 215 ίππους και χάριζε στο περιορισμένης παραγωγής μοντέλο τελική ταχύτητα 232 χλμ./ώρα. Ήταν διαθέσιμο μονάχα στο Imperial Blue χρώμα και διέθετε ένα body kit εμπνευσμένο από αγωνιστικό Ford Focus WRC, ενώ την εικόνα ολοκλήρωναν οι τροχοί της Ο.Ζ. των 18 ιντσών. Το «μάχιμο» του πράγματος συνεχιζόταν και στο εσωτερικό, εκεί που είχαν τοποθετηθεί καθίσματα της Sparco, ενώ ο διάκοσμος ήταν ασορτί με το μπλε αμάξωμα.Ford Focus RS Mk2Το Ford Focus RS 2ης γενιάς βγήκε στους δρόμους στις αρχές του 2009 και όπως και το προκάτοχο μοντέλο, ήταν προσθιοκίνητο. Κίνηση έπαιρνε από το 2,5 λτ. Duratec turbo μοτέρ της Volvo, η απόδοση του οποίου είχε ανέβει στους 305 ίππους (225 στο Ford Focus ST). Η τιμή αυτή επέτρεπε στο Focus RS να πραγματοποιεί το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δλ., ενώ του προσέδιδε τελική ταχύτητα 262 χλμ./ώρα. Προεξάρχοντα χαρακτηριστικά της μορφής του ήταν ο μεγάλος πίσω διαχύτης, το RS body kit και η τεράστια πίσω αεροτομή, ενώ μάτι έβγαζαν και τα τρία χρώματά του (Ultimate Green, Frozen White και Performance Blue). Από αυτό προέκυψε και το Focus RS 500 του 2010, το οποίο φτιάχτηκε σε 500 αντίτυπα και είχε ισχύ 350 ίππων.Ford Focus RS Mk3Κάπως έτσι φτάσαμε στο σήμερα ή μάλλον στο αύριο, καθώς επίσημα το νέο Focus RS δεν έχει ανακοινωθεί. Αναμένεται να κάνει ντεμπούτο το 2016 και κατά τα φαινόμενα, θα παραμείνει προσθιοκίνητο, όπως οι «πρόγονοί» του, ενώ θα αποκτήσει ένα ηλεκτρονικό διαφορικό για καλύτερο κράτημα. Κίνηση αναμένεται να πάρει από το 2,3 λτ. Turbo EcoBoost μοτέρ του νέου Mustang, η απόδοση του οποίου μπορεί να φτάσει ακόμα και τους 360 ίππους. Το body kit θα είναι εκ νέου δυναμικό, το ίδιο και το εσωτερικό. Περισσότερες πληροφορίες προσεχώς…