Η Mercedes θα εξηλεκτρίσει την C-Class, θα της δώσει την ονομασία της EQC, θα τη βασίσει σε πλατφόρμα με τεχνολογία 800 volt, προσφέροντάς της ισχύ έως 500 ίππους. Μάθε τα πάντα για την επερχόμενη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της Mercedes C-Class.
Δεν είναι μυστικό πως η Mercedes στο μέλλον θα γίνει αμιγώς ηλεκτρική μάρκα. Άλλωστε η γερμανική φίρμα έχει κάνει ήδη τα πρώτα γενναία βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, παρουσιάζοντας τα αμιγώς ηλεκτρικά της αυτοκίνητα. Όμως η φίρμα με έδρα την Στουτγκάρδη δεν σταματά εδώ και ετοιμάζει ακόμα περισσότερα για το άμεσο μέλλον. Ένα από αυτά είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της Mercedes C-Class, με τις πρώτες πληροφορίες για το νέο σεντάν χωρίς ρύπους να κάνουν την εμφάνισή τους.
Συμφώνα με πληροφορίες από τη Γερμανία, το νέο ηλεκτρικό σεντάν θα λάβει το όνομα EQC. Και αν πολλοί είναι αυτοί που θα αναρωτηθούν τι θα συμβεί με το τρέχον SUV, την Mercedes EQC, όλα δείχνουν πως οι Γερμανοί θα δώσουν το όνομά του στο σεντάν και στη συνέχεια θα προσθέσουν απλά το επίθεμα SUV, στη νέα Mercedes EQC SUV. ΆΑλλωστε κάτι ανάλογο ετοιμάζεται με την υπάρχουσα EQS και την επερχόμενη EQS SUV. Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να βρουν κάποιο νέο όνομα, κάτι που με τα μέχρι τώρα δεδομένα δε συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες.
Με σχεδίαση α λα EQXX
Η ονομασία δεν είναι το μοναδικό μυστήριο της ηλεκτρικής Mercedes C-Class, αφού το ίδιο ισχύει και με τον εξωτερικό σχεδιασμό. Το γεγονός πως δεν έχουν εμφανιστεί ακόμη πρωτότυπα της ηλεκτρικής C-Class που θα μπορούσαν να παρέχουν ενδείξεις για την εξαγωγή συμπερασμάτων, αφήνουν μετέωρο το πώς θα είναι εξωτερικά το μοντέλο. Ωστόσο, μετά τις EQE και EQS, ο επικεφαλής σχεδιαστής Gorden Wagener σίγουρα δεν θα προσαρμόσει ένα τρίτο σεντάν με σχεδόν το ίδιο αμάξωμα. Το πιθανότερο σενάριο θέλει το ατελιέ της Mercedes να καθοδηγούνται σχεδιαστικά με βάση το πρωτότυπο EQXX, που εστιάζει στην ακόμα καλύτερη αεροδυναμική. Αυτό έχει αποτυπωθεί και στις αποκλειστικές ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες που μπορείτε να δείτε. Η κλειστή αεροδυναμική μάσκα, συνεχίζει με την κεκλιμένη σχεδίαση της οροφής που καταλήγει στο πίσω μέρος. Εκεί η Mercedes EQC θα υιοθετήσει το σχέδιο της EQXX. Ο στόχος για την EQC πρέπει να είναι ένας συντελεστής οπισθέλκουσας μικρότερος από 0,2 cd, που φυσικά θα έχει μέγιστη συμβολή και στην υψηλότερη αυτονομία.
Εσωτερικό με MBUX hyperscreen αλλά όχι μόνο
Στο εσωτερικό, η νέα EQC θα υιοθετήσει το MBUX hyperscreen, όπου τρεις οθόνες είναι ενσωματωμένες σε ένα πλαίσιο και καλύπτουν απ` άκρη σ` άκρη το ταμπλό. Μία οθόνη έχει τον ρόλο του πίνακα οργάνων, η άλλη χρησιμεύει για το σύστημα infotainment και η τρίτη που δεσπόζει μπροστά από τη θέση του συνοδηγού. Το MBUX hyperscreen δε θα είναι όμως η μοναδική επιλογή αφού στις αρχικές εκδόσεις θα υπάρχει και η δυνατότητα εξοπλισμού με δύο οθόνες για να καθιστά ακόμα πιο προσιτό το αυτοκίνητο. Από κει και πέρα, η premium καταγωγή του αυτοκινήτου θα αποτυπωθεί στη μέγιστη δυνατή άνεση του εσωτερικού και για τους πίσω επιβάτες, όπως φυσικά και από την ποιότητα των υλικών, αλλά και το πλήθος των έξτρα επιλογών. Φυσικά οι τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού θα κάνουν αισθητή την παρουσία τους.
Έως 500 ίππους με 1 ή 2 ηλεκτρικά μοτέρ
Τη βάση της ολοκαίνουργιας Mercedes EQC θα αποτελέσει η νέα αρχιτεκτονική MB.EA. Το ηλεκτρικό σεντάν θα επωφεληθεί επίσης από την τεχνολογία 800 volt, ενώ θα είναι εξοπλισμένο με κινητήρες ακτινικής ροής με αναμενόμενη ισχύ 250 έως 500 ίππων, ανάλογα με την έκδοση. Η βασική έκδοση θα έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ φυσικά παρούσες θα είναι και οι τετρακίνητες επιλογές με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα.
Αυτονομία που θα αγγίζει τα 1.000 χλμ.
Όπως σε όλα τα ηλεκτρικά, έτσι και στην περίπτωση της ηλεκτρικής C-Class, η αυτονομία είναι ίσως αυτό που απασχολεί περισσότερο. Επίσημες πληροφορίες δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή όμως η Mercedes αναμένεται να προσαρμόσει μπαταρία 100 kWh με αυξημένη σημαντικά την ενεργειακή πυκνότητα. Ο συνδυασμός λοιπόν της μπαταρίας, του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και του αεροδυναμικού σχεδιασμού ενδεχομένως θα προσφέρει στο αυτοκίνητο αυτονομία στα 1.000 χιλιόμετρά περίπου. Μάλιστα η σεντάν EQC θα μπορούσε να έχει διαθέσιμη την ηλιακή οροφή και την αντλία θερμότητας από την EQXX, τα οποία και τα δύο εξασφαλίζουν επιπλέον χιλιόμετρα. Σε ότι αφορά τη φόρτιση, θα πραγματοποιείται με έως και 350 kW, που σημαίνει φόρτιση από το μηδέν έως το 80 τοις εκατό σε περίπου 20 λεπτά από γρήγορο φορτιστή. Επίσης η ηλεκτρική C-Class θα υποστηρίζει αμφίδρομη φόρτιση, δηλαδή η ενέργεια από την μπαταρία θα μπορεί επίσης να τροφοδοτηθεί πίσω στο ηλεκτρικό δίκτυο.
Αφιξη το 2025
Το λανσάρισμα της ηλεκτρικής Mercedes C-Class υπολογίζεται το 2025, με την παραγωγή της να λαμβάνει χώρα στο εργοστάσιο της μάρκας στη Βρέμη.
Η ηλεκτρική C-Class στο πλάνο της Mercedes.
- «Κλέβει» το όνομα της υπάρχουσας EQC.
- Με σχεδίαση α λα EQXX.
- Εσωτερικό με MBUX hyperscreen αλλά όχι μόνο.
- Έως 500 ίππους με 1 ή 2 ηλεκτρικά μοτέρ και 1.000 χλμ. αυτονομία.
Πως θα σου φαινόταν να οδηγείς μία ηλεκτρική C-Class;