Στο φως ήρθαν οι πρώτες πληροφορίες σχετικά με όλα όσα πρέπει να περιμένουμε σχετικά με τα κινητήρια σύνολα και όλες τις εκδόσεις αμαξώματος με τις οποίες θα διατίθεται το νέο Audi A3.
Η άφιξη του ολοκαίνουριου premium μικρομεσαίου καθυστέρησε παραπάνω από ένα έτος εξαιτίας του dieselgate αλλά και την απόφαση της Audi να βάλει σε προτεραιότητα το λανσάρισμα της e-tron γκάμας της. Υψηλόβαθμό στέλεχος της μάρκας ωστόσο δήλωσε πως το A3 θα γίνει το πιο εξελιγμένο αυτοκίνητο στην κατηγορία του λέγοντας συγκεκριμένα: «Θα είναι καλύτερο σε κάθε τομέα, ειδικά στην καμπίνα, για να προσφέρει premium αίσθηση αλλά και τεχνολογικό εξοπλισμό που συναντάς σε πιο πολυτελή μοντέλα. Έχουμε ξοδέψει πολύ χρόνο για να βελτιώσουμε την ποιότητα κύλισης και τα τεστ μας δείχνουν ότι είναι πλέον στην κορυφή».
Σχεδιαστικά, το νέο A3 θα μοιάζει πολύ στα νέα Α1 και Q3 και θα βασίζεται πάνω σε μια πολύ αναβαθμισμένη έκδοση της MQB πλατφόρμας που θα μπορεί να εξοπλιστεί τόσο με ήπια όσο και με plug-in υβριδικά σύνολα. Επίσης, σίγουρο πρέπει να θεωρείται πως τόσο το μήκος όσο και το μεταξόνιο όλων των εκδόσεων θα μεγαλώσει ώστε οι επιβάτες να έχουν περισσότερους χώρους για τα πόδια τους και την άνεσή τους.
Η νέα γενιά του A3 θα προσφέρεται ως 5θυρο hatchback και σεντάν και στην συνέχεια θα λανσαριστεί και σε «Allroad» έκδοση με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, πλαστικά στο αμάξωμα και νέο σύστημα ανάρτησης. Η έκδοση αυτή θα τοποθετηθεί κάτω από το Q3 και πιθανότατα θα γίνει αντίπαλος της νέας Mercedes GLA που θα παρουσιαστεί στα τέλη του 2021. Ακόμα, πληροφορίες αναφέρουν πως μια liftback έκδοση βρίσκεται στα σχέδια της μάρκας ενώ διάδοχο πρέπει να περιμένουμε και για το A3 e-tron. Όσον αφορά τις πιο σπορ εκδόσεις, η Audi θα λανσάρει τα S3 και RS3 μέσα στο 2020. Το νέο S3 λέγεται πως θα έχει κάτω από το καπό τον ίδιο 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του Group με απόδοση κοντά στα 330 άλογα, ενώ το RS3 αποδίδει 420 άλογα χάρη στο ίδιο 2,5 λίτρων turbo μοτέρ. Το RS3 λέγεται πως θα εξοπλιστεί με εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης που θα του επιτρέπει να έχει drift mode, ενώ θα έχει κράτημα που «θα το κάνει να ξεχωρίζει σε σχέση με τα άλλα μοντέλα του VW Group που βασίζονται πάνω στην MQB πλατφόρμα». Tέλος, πρέπει να σημειωθεί πως οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως το νέο A3 δεν θα διατεθεί σε 3θυρη και cabrio έκδοση.
Η παλέτα μηχανικών συνόλων του νέου A3 θα αποτελείται από κινητήρες βενζίνης και diesel σε συνδυασμό με το 6άρι μηχανικό ή το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της μάρκας. Στην βενζίνη θα υπάρχει ο 1,5 λίτρων σε δύο εκδόσεις 130 και 150 ίππων αλλά και ο 2λιτρος TFSI των 190 και πρέπει να σημειωθεί πως και τα δύο μοτέρ θα εξοπλίζονται με 48βολτο σύστημα που θα μειώνουν την κατανάλωση. Στο diesel, όλες οι εκδόσεις θα έχουν το 12βολτο ηλεκτρικό σύστημα και θα αφορούν το 2λιτρο μοτέρ με ισχύ έως 204 άλογα.