Πέρασε ο έρωτας της ελληνικής αγοράς με το Ibiza; Πέρασε η καψούρα με την SEAT; Η ισπανική φίρμα κατείχε πάντοτε μια ξεχωριστή θέση στην ελληνική αγορά. Τόσο γιατί είναι η άλλη μάρκα της Μεσογείου, όσο και γιατί εκτός από την παλιά της συγγένεια με την επίσης αγαπημένη Fiat, για χρόνια κάποιοι την βλέπουν ως μια άλλη Alfa Romeo.
Έτσι τα Ibiza καθιερώθηκαν ως τα πιο συνηθισμένα μικρά μοντέλα γι οδηγούς που ήθελαν κάτι μεσογειακό, με ιδιαίτερο ντιζάιν και επιδόσεις, και πολύ, πάρα πολύ χώρο για βελτίωση, μηχανική ή εξωτερική. Το Ibiza αγαπήθηκε στην Ελλάδα όσο λίγα μικρά μοντέλα, και έγινε το στάνταρ αυτοκίνητο των νέων.
To 2004, το Ibiza ήταν τρίτο στα μικρά, μπροστά από το Polo, το 2009 ήταν πέμπτο, πουλώντας τρία αυτοκίνητα για κάθε δύο του Polo, από κει και πέρα όμως η αγορά γύρισε, και το Ibiza έμεινε πίσω. Ήδη από το 2014 το Polo πουλάει τρεις φορές περισσότερο. Έγινε το Polo τόσο καλύτερο; Δεν αρέσει πια το Ibiza; Τι άλλαξε;
Αλήθεια είναι πως η αγορά άλλαξε συνολικά τα τελευταία δέκα χρόνια. Έτσι τα πορτοφόλια που αγόραζαν Ibiza ζορίστηκαν περισσότερο από τα πορτοφόλια που αγόραζαν Polo, αφού το ισπανικό μοντέλο λόγω χαμηλότερης τιμής είχε μεγαλύτερη απήχηση σε χαμηλότερα εισοδήματα.
¶λλαξαν όμως και τα μοντέλα. Το Polo έγινε πολύ πιο όμορφο και φρέσκο από ότι ήταν, ενώ το Ibiza παρότι δεν έχασε την φινέτσα του, έγινε λιγότερο ξεχωριστό. Μπορεί να πει κανείς πως ή το Polo άρχισε να φέρνει στο Ibiza ή πως το Ibiza άρχισε να φέρνει σε Polo και ας μην μοιάζουν ιδιαίτερα τα δύο μοντέλα, οι σχεδιαστικές τους σχολές πλησίασαν μεταξύ τους.
Και μετά είναι η τιμή. Η VW μπορεί μέχρι και το μοτέρ των 95 ίππων να είναι κοντά τιμολογιακά με το Ibiza. Εντάξει, στα 115 άλογα η διαφορά ανοίγει υπέρ του ισπανικού μοντέλου που μένει προσιτό όταν το Polo πάει σε τιμές άλλης κατηγορίας, ποιός ξέρει γιατί, δεδομένου ότι τα μηχανικά είναι ίδια.
Και πάλι όμως, αυτό σημαίνει πως όταν τα μοντέλα διαφέρουν 300-400 ευρώ στις 15.000, η αγορά προτιμά το σηματάκι της VW παρά της Seat, και ας είναι ίδια τα μηχανικά, οι επιδόσεις και η κατανάλωση, ενώ στον τομέα εγγύηση, το ισπανικό μοντέλο υπερτερεί.
Είναι πλέον πιο όμορφο το Polo.
Η διαφορά στην τιμή είναι πλέον μικρή σε σχέση με το βάρος τους ονόματος, μια που στην Ελλάδα έχουμε ακόμη το "κόλλημα" με τη μούρη που θα πουλήσουμε. Επίσης το polo έχει ομορφύνει πολύ, όσον αφορά τα προηγούμενα μοντέλα του. Ειδικά στις σπορ εκδόσεις δεν έχει να ζηλέψει το ibiza. Οπότε μπήκε και στα χωράφια άλλων ηλικιών.