Τα μεταχειρισμένα ακρίβυναν μέχρι και 25%! Μήπως είναι πιο λογικό να πας σε καινούργιο, αφού η αγορά έχει κατακλυστεί από «σαπάκια» εισαγωγής με γυρισμένα χιλιόμετρα που τώρα θα τα πληρώσεις μια περιούσια και θα χάσουν τάχιστα την αξία τους;
Ετοιμοπαράδοτο μεν, αλλά έχει παγίδες το μεταχειρισμένο!
Τα μεταχειρισμένα στην Ελλάδα ήταν ανέκαθεν ακριβά, όμως τώρα οι τιμές είναι πραγματικά αστείες. Ποιος ο λόγος να προτιμήσεις ένα μεταχειρισμένο -αμφιβόλου ποιότητας- σε τέτοια τιμή;
Η ελληνική αγορά είναι μικρή, και ο Έλληνας οδηγός συνηθίζει να κρατάει το αυτοκίνητό του μέχρι να πεθάνει (το αυτοκίνητο). Δεν είναι περίεργο λοιπόν που η αγορά μεταχειρισμένου είναι μικρή και τα αυτοκίνητα δεν φτάνουν. Οπότε και έχουμε την εισαγωγή μεταχειρισμένων να καλύπτει τη ζήτηση, και οι τιμές παραμένουν έτσι υψηλές.
Όμως, αυτή τη στιγμή το πρόβλημα είναι ακόμη μεγαλύτερο. Βλέπεις τα μεταχειρισμένα εισαγωγής, μέχρι πρότινος, τα αγόραζαν «μπιρ παρά» και τα μοσχοπουλούσαν στην Ελλάδα. Η χώρα μας βλέπεις έχει την ατυχία να δέχεται για «καινούργια» αυτά που οι άλλες χώρες πουλάνε για παλιά.
Όταν όμως η αγορά καινούργιου βρίσκεται σε κρίση λόγω της έλλειψης ημιαγωγών από τους οποίους φτιάχνονται τα «τσιπάκια» που ελέγχουν τόσα πράγματα στα αυτοκίνητα, το μεταχειρισμένο ακριβαίνει. Ο κορονοϊός βλέπεις μείωσε τις παραγγελίες για τσιπάκια, οι βιομηχανίες σταμάτησαν την παραγωγή, και όταν βγήκαμε από την πανδημία και οι παραγγελίες έπεσαν μαζεμένες, η παραγωγή απλά δεν φτάνει.
Δίνεις σήμερα 13 χιλιάρικα και σε 2 χρόνια θα κοστίζει 6-7 χιλιάδες
Και έτσι, ακόμη και στις αγορές που τα μεταχειρισμένα ήταν φθηνά, τώρα ακρίβυναν, άρα και οι δικοί μας έμποροι πουλάνε ακριβότερα στην Ελλάδα. Το θέμα είναι πως ένα μεταχειρισμένο με πραγματική αξία γύρω στις 10.000 ευρώ, τώρα θα το βρεις 13-14.000 ίσως και παραπάνω, αλλά όταν στρώσει η κατάσταση με τις παραγωγές (οι περισσότεροι μιλούν για μέσα στο 2023) τότε αυτό που αγόρασες μάνι-μάνι θα χάσει τρελή αξία, αφού θα έχουν περάσει και 2 χρονάκια. Αρα δίνεις τώρα 13 χιλιάρικα για να κοστίζει σε δύο χρόνια γύρω στα 7 χιλιάρικα!
Και αν αυτό δεν είναι αρκετός λόγος για να παγώσεις τη σκέψη για αγορά μεταχειρισμένου, σκέψου και το άλλο. Τα καλά μεταχειρισμένα σε μια αγορά της Ευρώπης δεν έχουν λόγο να εξαχθούν, αφού η ζήτηση είναι υψηλή στην εγχώρια αγορά, και οι τιμές καλές.
Που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα που έρχονται τώρα στην Ελλάδα είναι τα λίγο (ή πολύ) παλιότερα, και γενικά όχι ότι καλύτερο, ή για να το κάνουμε πιο λιανά τα περισσότερα είναι «σαπάκια» με γυρισμένα χιλιόμετρα για να μοιάζουν ευκαιρίες, αφού είπαμε πως τα φρέσκα μεταχειρισμένα και τα καλά, μένουν εκεί.
Οπότε τι κάνεις; Με τα μεταχειρισμένα ακριβότερα έως και 25% από πέρσι, τα εισαγωγής να είναι ως επί το πλείστον παλιότερα και χειρότερα από άλλες εποχές, μήπως είναι προτιμότερο να πας σε καινούργιο; Μήπως τελικά δε σε συμφέρει και τόσο πολύ με αυτές τις τιμές και την κατάσταση; Το κοίταξες; Το έψαξες; Και τελικά τι θα κάνεις;