ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το πρώτο γρήγορο 4κίνητο made in Japan και η γερμανική… έμπνευση

23.335 Επισκέψεις στο άρθρο (22/4/2024)
O RB26DETT αποτελεί έναν από τους κορυφαίους 6κύλινδρους σε σειρά που φτιάχτηκαν ποτέ.
2 Φωτογραφίες »

O RB26DETT αποτελεί έναν από τους κορυφαίους 6κύλινδρους σε σειρά που φτιάχτηκαν ποτέ.

Όπως είπαμε, στόχος της Nissan ήταν να μπει σφήνα στους γρήγορους Ευρωπαίους και τι καλύτερο για έμπνευση από το κορυφαίο supercar της εποχής και ένα από τα θαύματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, την Porsche 959. Μάλιστα για το λόγο αυτό αγόρασαν μια 959 και την ανέλυσαν μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια για να πάρουν ιδέες. Και τα κατάφεραν!


Το σύστημα 4κίνησης ATTESA της Nissan.
2 Φωτογραφίες »

Το σύστημα 4κίνησης ATTESA της Nissan.


Αρχικά οι δύο τουρμπίνες ήταν ο τρόπος της Porsche να ξεπεράσει το turbo lag, σημαντικό πρόβλημα για τα αγωνιστικά της εποχής. Από εκεί εμπνεύστηκε και τον δικό της κινητήρα η Nissan.

Επίσης, για διάφορους λόγους (αγωνιστικοί κανονισμοί, σχεδίαση κλπ.) ο αρχιμηχανικός της Nissan και επικεφαλής σχεδίασης του μοντέλου, Naganori Ito, αποφάσισε πως το R32 GT-R πρέπει να έχει κίνηση και στους 4 τροχούς. Εκεί ήταν η πρωτοποριακή 4κίνηση της 959 για να δώσει τον τρόπο για το σύστημα 4κίνησης του R32. Με την ονομασία ATTESA-ETS (Advanced Total Traction Engineering System for All Terrain - Electronic Torque Split), το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα 4κίνησης του R32, λειτουργούσε ως πισωκίνητο σε κανονικές συνθήκες, όμως όταν χρειαζόταν μπορούσε να μεταφέρει στον εμπρός άξονα έως και το 50% της ισχύος.

Αυτό γινόταν μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη που έστελνε ροπή στους εμπρός τροχούς μέσω ενός άξονα μετάδοσης σε ένα ανοικτό διαφορικό. Ένας έξτρα εγκέφαλος συγκέντρωνε πληροφορίες από τον κινητήρα, την ταχύτητα των τροχών, το ABS και τρεις αισθητήρες επιτάχυνσης και αποφάσιζε τον τρόπο που θα λειτουργούσε το σύστημα 4κίνησης.

Τέλος, οι μηχανικοί της Nissan δανείστηκαν και το εξαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης του R32 από την 959, που ονομάστηκε Super-HICAS και έκανε τον «Godzilla» να στρίβει με μεγάλες ταχύτητες χωρίς να χάνει πρόσφυση.

Το δημιούργημα των Ιαπώνων μεγαλούργησε τα επόμενα χρόνια στους αγώνες ταχύτητας της Ιαπωνίας (4 σερί τίτλοι) αλλά και της Αυστραλίας, ενώ to 1989 κατάφερε να σπάσει και το ρεκόρ του γρηγορότερου αυτοκινήτου παραγωγής που κατείχε η Porsche 944, κατα 25 ολόκληρα δευτερόλεπτα!

Σελίδα 1Nissan GT-R: Η «άγνωστη» ιστορία πίσω από την γέννηση του «Godzilla»
Σελίδα 2Το πρώτο γρήγορο 4κίνητο made in Japan και η γερμανική… έμπνευση
Mercedes
EGYHSH ELASTIKON