Τα 60 χρόνια ζωής συμπληρώνει φέτος η Mercedes 230 SL, ένα αυτοκίνητο το οποίο εκτός από το γεγονός πως έμεινε γνωστό στην ιστορία με το παρατσούκλι «Παγόδα», αποτελεί ορόσημο στην ιστορία τη μάρκας όσον αφορά την ασφάλεια.
Η 230 SL (W113) έκανε το ντεμπούτο της στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1963, αντικαθιστώντας στην γκάμα της μάρκας τόσο την 300 SL Roadster όσο και την 190 SL. Ωστόσο, ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της ήταν το ενισχυμένο πάτωμα, το οποίο σε συνδυασμό με το ενιαίο κέλυφος τους αμαξώματος για τους μπροστά επιβάτες ανέβασε κατακόρυφα τα στάνταρ της ασφάλειας.
Πήρε το παρατσούκλι της από την οροφή της
Το γερμανικό roadster σχεδιάστηκε από τον Friedrich Geiger, με καθαρές γραμμές, την κλασική εμφάνιση SL και ένα μεγάλο αστέρι στην μάσκα. Η προαιρετική σκληρή οροφή, σχεδιασμένη από τον Paul Bracq, είχε μια εσωτερικά κυρτή επιφάνεια που έδωσε στο αυτοκίνητο το παρατσούκλι «Παγόδα» (Pagoda), καθώς θύμιζε τα ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής κτίρια που εντοπίζεται κυρίως σε χώρες της Νότιας Ασίας και χρησιμοποιούνται για θρησκευτικούς λόγους.
48.912 μοντέλα σε 8 χρόνια
Η Mercedes κατασκεύασε την 230 SL έως το 1971, έχοντας προλάβει να δημιουργήσει 48.912 οχήματα. Κατά τη διάρκεια της οκταετούς κατασκευής της, η Mercedes πρόσφερε την SL με τρεις διαφορετικούς κινητήρες. Η 280 SL, η πιο επιτυχημένη έκδοση, εμφανίστηκε στο 1968, με έναν εξακύλινδρο κινητήρα 2,8 λίτρων με 170 άλογα κάνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτά.
Επιτυχημένη και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Εκτός από την εμπορική της επιτυχία, η Mercedes 230 SL είχε επιτυχία και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο Eugen Bohringer και ο Klaus Kaiser κέρδισαν το αγώνα 5.000+ χλμ. Σπα-Σόφια-Λιέγη το 1963, ενώ την επόμενη χρονιά κατέκτησαν την τρίτη θέση στον ίδιο αγώνα.
Τι λες, περνάει ακόμα η μπογιά της;
- Η Mercedes 230 SL έγινε 60 ετών.
- 8 χρόνια στην παραγωγή.
- Ανέβασε τα στάνταρ ασφάλειας.
- Επιτυχημένη και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Ξέρεις πως η Mercedes 230 SL πήρε το παρατσούκλι «Παγόδα»;