Mercedes: Από το ραδιόφωνο στο MBUX Hyperscreen
- Ήξερες ότι το 1954 η Ponton έγινε η πρώτη Mercedes με ραδιόφωνο που ήταν πανάκριβο και «έξτρα»;
- Η θρυλική 300 SEL W109 είχε Becker κασετόφωνο με δυνατότητα stereo το 1969
- Γνώριζες πως τo 1995 ήρθε η πρώτη Mercedes με σύστημα πλοήγησης που είχε κεραία στο πορτ-μπαγκάζ;
- To 2018 έκανε ντεμπούτο το MBUX και πλέον με το Hyperscreen το ταμπλό έχει μετατραπεί σε μια οθόνη
Το 1954 η Ponton έγινε η πρώτη Mercedes με ραδιόφωνο που ήταν πανάκριβο και «έξτρα»
Μπορεί στις μέρες μας κάθε αυτοκίνητο να έχει ραδιόφωνο και αυτό να θεωρείται δεδομένο, κάποιες δεκαετίες όμως πίσω, τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Τα αυτοκίνητα δεν εφοδιαζόντουσαν με ραδιόφωνο και όταν αυτό συνέβαινε, το ραδιόφωνο αποτελούσε ένα από τα πιο ακριβά «έξτρα» μέσα στην λίστα του εξοπλισμού. Κάποιοι που έχουν αγοράσει με την 1η απόσυρση στην Ελλάδα, θα το θυμούνται…
Στις επόμενες γραμμές ωστόσο -και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ραδιοφώνου- θυμόμαστε την ιστορία του μέσα από μία μάρκα που έχει πρωτοπορήσει σε πολλούς τομείς ασφάλειας και άνεσης, την Mercedes-Benz.
Η πρώτη φορά λοιπόν που βρίσκουμε ραδιόφωνο με FM σε μια Mercedes είναι το 1954. Η Mercedes που το έφερε αυτό ήταν η θρυλική Ponton και αυτό ήταν φτιαγμένο είτε από την Becker είτε από την Telefunken (σ.σ. μεγαθήρια της εποχής και πανάκριβα), ενώ ραδιόφωνα δύο ακόμη κατασκευαστών, της Blaupunkt και της Philips, μπορούσαν να εγκατασταθούν σε κατά τόπους dealer της μάρκας.
H θρυλική 300 SEL W109 είχε Becker κασετόφωνο με δυνατότητα stereo το 1969
Έναν χρόνο πριν έκανε ντεμπούτο το Becker Mexico, το πρώτο premium ραδιόφωνο που μετέδιδε AM/FM και την πρώτη αυτόματη αναζήτηση ραδιοσταθμών. Το 1969, η ίδια εταιρεία έδωσε στην 300 SEL W109 το πρώτο κασετόφωνο με δυνατότητα stereo. Ακόμη, ξεκίνησαν οι προεπιλογές με κουμπιά που έκαναν την εύρεση του αγαπημένου σταθμού του οδηγού και των επιβατών ευκολότερη, η ισχύς του αυξήθηκε και ο ήχος έγινε πιο ποιοτικός χάρη σε καλύτερα και περισσότερα ηχεία.
To 1995 ήρθε η πρώτη Mercedes με σύστημα πλοήγησης που είχε κεραία στο πορτ-μπαγκάζ
Αλλο ένα σύστημα που πλέον διατίθεται στάνταρ ή προαιρετικά σε πολλά αυτοκίνητα είναι το navigation. Η πρώτη Mercedes που εξοπλιζόταν με τέτοια τεχνολογία ήταν η S-Class 140 το 1995, η οποία διέθετε μια μικρή οθόνη στην κεντρική κονσόλα, η οποία έδειχνε με βέλη προς τα πού έπρεπε να κατευθυνθεί ο οδηγός. Το παράξενο ήταν ότι η κεραία για τη λήψη των δορυφορικών σημάτων πλοήγησης GPS ήταν τοποθετημένη στο πορτμπαγκάζ. Το 1998 είδαμε στην S-Class έγχρωμη οθόνη 4:3 με υποδοχή για τηλεόραση, ενώ στην αυγή του 2000 άρχισε η επανάσταση του Bluetooth και του MP3. Καθώς ο χώρος στη μνήμη των κινητών τηλεφώνου αυξανόταν, έγινε πιο σύνηθες να συνδέει ο οδηγός το κινητό του μέσω USB ή ασύρματα μέσω Bluetooth και να ακούει στο αυτοκίνητό του την αγαπημένη του μουσική.
To 2018 έκανε ντεμπούτο το MBUX και πλέον με το Hyperscreen το ταμπλό έχει μετατραπεί σε μια οθόνη
To νέο ευφυές σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην τελευταίας γενιάς A-Class που έκανε ντεμπούτο το 2018 με δύο στάνταρ 7άρες ψηφιακές οθόνες, με τη μία να παίρνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων και την άλλη να υποστηρίζει το σύστημα ψυχαγωγίας. Το επόμενο βήμα έγινε με το MBUX δεύτερης γενιάς που αποτελείται από μια OLED οθόνη 11,9 ιντσών τοποθετημένη χαμηλά στο κέντρο της κονσόλας προς τέρψιν της εργονομίας, ενώ το 2021 παρουσιάστηκε η τρίτη και τελευταία γενιά του συστήματος με όνομα MBUX Hyperscreen. Πρόκειται για τη νέα ενιαία υπέρ-οθόνη της γερμανικής μάρκας, η οποία εκτείνεται σχεδόν σε όλο το μήκος του ταμπλό και αποτελείτα από 3 ξεχωριστές οθόνες (πίνακας οργάνων, κεντρική, συνοδηγού) που συγχωνεύονται και δημιουργούν μία ενιαία καμπύλη υπέρ-οθόνη μήκους 141 εκ.