Διαφορετικά αμαξώματα, το καθένα έχει τα πλεονεκτήματά του. Mercedes C-Class και GLC εκπέμπουν πολυτέλεια και κύρος και μας αποκαλύπτουν τελικά τι τύπος αμαξώματος ταιριάζει σε αυτούς που είναι αναποφάσιστοι και όχι μόνο.
Στο σεντάν κάθεσαι άνετα, όμως το SUV έχει τεράστιο πορτ-μπαγκάζ. Αλλά καίει περισσότερο και πάει και εκτός δρόμου κάνοντας πιο πολύ θόρυβο στην εθνική. Εσύ όμως τι λες; SUV ή sedan; Mercedes C-Class ή GLC; Ή μήπως προτιμάς κάποιο άλλο αμάξωμα;
Mercedes C-Class και Mercedes GLC Coupe. Κόσμοι αντίθετοι, βίοι συγγενικοί. Από τη μια έχουμε μια παραδοσιακή λιμουζίνα, από την άλλη ένα σαγηνευτικό κουπέ SUV. Υπάρχουν κοινά σημεία επαφής μεταξύ τους; Σε αυτήν την ερώτηση δεν θα απαντήσουμε, δεν είναι άλλωστε και ο σκοπός της αντιπαράθεσης αυτής. Στόχος μας είναι να σας βάλουμε σε σκέψεις και να αναρωτηθείτε: «Τελικά, τι τύπος είμαι; Μου αρέσουν περισσότερο οι λιμουζίνες ή τα SUV; Ποια τα υπέρ του κάθε αμαξώματος;»
Άλλωστε και τα δύο μοντέλα εκφράζουν με τον καλύτερο τρόπο τις παραδοσιακές αξίες της γερμανικής μάρκας, δηλαδή την κορυφαία, premium ποιότητα κατασκευής και την τεχνολογική υπεροχή σε όλα τα επίπεδα. Πάμε να βρούμε την απάντηση. Λιμουζίνα ή SUV; Και αν όχι τίποτα από τα δύο, θα μας πείτε όταν τελειώσετε την ανάγνωση, το δικό σας -ιδανικό- τύπο αμαξώματος;
Ζήτημα πρεστίζ: Λιμουζίνα ή SUV; Από μόνο του το αστέρι στη μάσκα είναι το στοιχείο για να αποδείξει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο που εκπέμπει άκρατη πολυτέλεια και premium κύρος, έχει κορυφαία ποιότητα κατασκευής και είναι ποθητό ακόμη και από αυτούς που δεν ξέρουν τίποτα από αυτοκίνητα. Αστέρι είναι αυτό…
Από εκεί και πέρα η απορία που προκύπτει είναι: ποιο από τα δύο αμαξώματα εκπέμπει περισσότερο πρεστίζ; To sedan ή το SUV; Από τη μια έχουμε, λοιπόν, την C-Class στις γραμμές μίας λιμουζίνας, μιας baby S-Class σε εικόνα αλλά και τεχνολογικό επίπεδο (διαβάστε περισσότερα για τα κοινά στοιχεία τους), και από την άλλη βλέπουμε ένα SUV που δείχνει πιο macho και στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα σαγηνεύει τα βλέμματα χάρη με το κουπέ σχήμα του. Άρα; Ποιο από τα δύο; Εμείς γοητευόμαστε και από τα δύο αλλά κλίνουμε προς το κουπέ SUV, ίσως όμως και για προσωπικούς λόγους…
Περί χώρων ο λόγος Ποιο από τα δύο αμαξώματα κερδίζει σε χώρους, το SUV ή το σεντάν; Ξεκάθαρα το SUV είναι η απάντηση, η GLC στην προκειμένη περίπτωση, γιατί έχει πιο βολικό πορτ-μπαγκάζ, μεγαλύτερο άνοιγμα και ψηλότερο κατώφλι φόρτωσης. Από την άλλη βέβαια, ο χώρος αποσκευών της C-Class είναι ανεξάρτητος και μάλιστα δεν ανησυχείς αν έχεις ξεχάσει κάποια τσάντα σε κοινή θέα επειδή δεν τράβηξες την εταζέρα.
Συγκρίνοντας τώρα τους χώρους για τους επιβάτες, χωρίς να αντιπαραθέτουμε τα δύο μοντέλα με το χάρακα, χιλιοστό προς χιλιοστό, έχουμε να παρατηρήσουμε από τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center πως τα σεντάν (βλ. C-Class) έχουν άφθονο χώρο για τα γόνατα, ενώ τα SUV άφθονο χώρο για το κεφάλι. Να είμαστε ειλικρινείς, για ένα μακρινό ταξίδι, θα προτιμήσουμε το πίσω κάθισμα της C-Class, αν και στις δύο περιπτώσεις η ποιότητα κύλισης, η κορυφαία ηχομόνωση και η προσφερόμενη άνεση θέτουν το πήχη και στις δύο κατηγορίες στις οποίες ανήκουν τα δύο μοντέλα της Mercedes.
Στο δρόμο: Κούρσα ή off roading; Τι τύπος είσαι; Πολυτέλεια, κορυφαία ποιότητα κύλισης, άνεση από την ανάρτηση και απόλαυση σε σβέλτους ρυθμούς -με το δικό τους στιλ και δεδομένα της κλάσης- διακρίνει και τα δύο μοντέλα στο δρόμο. Δεν θα μπορούσαν άλλωστε να μην ισχύουν τα παραπάνω για ένα μοντέλο Mercedes. Ωστόσο, υπάρχουν και τους διαφορές. Με την GLC Coupe για παράδειγμα κάθεσαι ψηλά, βλέπεις ευκολότερα στις διασταυρώσεις και το πιο σημαντικό πας εκτός δρόμου. Η C-Class από την άλλη, είναι πιο ευέλικτη μέσα στην πόλη αν και με ίδιο μήκος, είναι και ξεκούραστη στον αυτοκινητόδρομο. Ποια από τα δύο; Αν πατάτε χώμα, τότε GLC Coupe, αν όχι, τότε C-Class.
Επιδόσεις - κατανάλωση: Με την EQ ώθηση της Mercedes Βάρος, όγκος και σχήμα είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά επιδόσεις και κατανάλωση σε ένα αυτοκίνητο. Και αυτό φαίνεται από τα δύο μοντέλα που πήραμε ως βάση και έχουν ιπποδύναμη περίπου 200 άλογα. Η GLC Coupe είναι βαρύτερη από την C-Class, έχει μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια, μεγαλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας και άρα λογικό που καίει περισσότερο.
Ωστόσο, και τα δύο μοντέλα κρύβουν έναν άσσο στο μανίκι, που είναι η πρωτοποριακή τεχνολογία EQ Boost της Mercedes. Συγκεκριμένα, η τεχνολογία EQ παντρεύει τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης του σήμερα με την ηλεκτροκίνηση του αύριο καθώς ένας ηλεκτροκινητήρας που είναι συνδεδεμένος με ένα σύστημα 48Volt (με μπαταρία πιο απλά) δίνει extra boost στον κινητήρα με αποτέλεσμα κέρδος σε επιδόσεις και κατανάλωση. Στην περίπτωση της C-Class ο ηλεκτροκινητήρας δίνει 20 επιπλέον άλογα στιγμιαία και 200 Nm ροπής, στη δε GLC Coupe δίνει 10 άλογα και 150 Nm ροπής. Έτσι, ενδεικτικά το 0-100 έρχεται σε 8 δευτερόλεπτα, και οι ρεπρίζ 60-100 και 80-120 είναι εξαιρετικές, την ώρα που η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 10 λτ./100 χλμ..
Στο ταμείο Είναι τα δύο κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία τους, η C-Class στα μεσαία και η GLC Coupe στα μεσαία SUV για αυτό και εμείς θα τα προτείναμε με κλειστά μάτια. Τώρα, στην ερώτηση sedan ή SUV προφανώς και η απάντηση έχει να κάνει με τις ανάγκες. Ναι, τα SUV έχουν περισσότερο κοινό, όμως τα sedan αποτελούν παραδοσιακή αξία.