- Εξωφρενική φορολογία στην Τουρκία για τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα
- Ειδικός φόρος από 45% έως και 80% της αξίας του αυτοκινήτου
- Η Mercedes πουλάει την E-Class με 1,5 λτ. turbo μοτέρ 170 + 23 ίππων για να γλιτώσει ό,τι μπορεί
- Κοστίζει 127.000¤ η «βασική» E 180, όσο έχει στην Ελλάδα η Mercedes-AMG C 63 S e Performance των 476+204 ίππων
Εξωφρενική φορολογία στην Τουρκία για τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα
Η Τουρκία έχει γίνει γνωστή ή μάλλον έχει αποκτήσει -εντελώς λογικά- κακή φήμη για την εξωφρενική φορολογία που επιβάλλει στα αυτοκίνητα που εισάγονται από χώρες της Ευρώπης, αναγκάζοντας πολλούς κατασκευαστές να προσφέρουν αποκλειστικά για την τουρκική αγορά πιο αδύναμες εκδόσεις των μοντέλων τους. Αυτό συμβαίνει γιατί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης (Özel Tüketim Vergisi ή αλλιώς ÖTV) που έχει θεσπίσει σχετίζεται με τον κυβισμό του κινητήρα με το όριο να τίθεται στα 1.600 κυβικά εκατοστά.
Ειδικός φόρος από 45% έως και 80% της αξίας του αυτοκινήτου
Συγκεκριμένα, τα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρα μικρότερο των 1,6 λτ. επιβαρύνονται με επιπλέον φόρο 45% της αξίας του αυτοκινήτου, εφόσον αυτή δεν ξεπερνά το χαμηλότατο όριο των 5.250 ευρώ περίπου. Ανάλογα με την αρχική τιμή, ο ειδικός φόρος φτάνει έως και το 80% (!) της αξίας του αυτοκινήτου για μοντέλα με αρχική τιμή μεγαλύτερη από -περίπου- 8.000 ευρώ. Κοινώς, τα περισσότερα εισαγόμενα καινούργια αυτοκίνητα στην Τουρκία δέχονται χαράτσι 80% της αξίας τους, εκτοξεύοντας το κόστος απόκτησης σε δυσθεώρητα χρηματικά ποσά.
Αντί για 2λιτρο μοτέρ, η E 180 εφοδιάζεται με 1,5 λτ. turbo ισχύος 170+23 ίππων στην Τουρκία. Και όλα αυτά με μόλις 127.000 ευρώ!
Η Mercedes πουλάει την E-Class με 1,5 λτ. turbo μοτέρ 170 + 23 ίππων για να γλιτώσει ό,τι μπορεί
Αυτός είναι και ο λόγος που η Mercedes προσφέρει στην Τουρκία την E-Class στην έκδοση E 180 Exclusive με τον turbo κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1.496 κ.εκ. ο οποίος σε συνδυασμό με το ήπια υβριδικό σύστημα της γερμανικής μάρκας αποδίδει 170 + 23 άλογα με 250 Nm ροπής. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω του 9-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου 9G-TRONIC της Mercedes. Από πλευράς επιδόσεων, η εταιρεία υπόσχεται 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ. με την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 225 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στη μέση κατανάλωση, το premium sedan των 1.800 κιλών «καίει» 6,7 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με το εργοστάσιο, ενώ οι ρύποι που εκπέμπει είναι 152 γραμμάρια CO2/χλμ.. Πόσο κοστίζει όμως η «βασική» E-Class στη γειτονική Τουρκία;
Κοστίζει 127.000 ευρώ η «βασική» E 180, όσο έχει στην Ελλάδα η κορυφαία Mercedes-AMG C 63 S e Performance των 476+204 ίππων
Ούτε λίγο, ούτε πολύ, η τελική τιμή της Mercedes E 180 Exclusive των 170+23 ίππων μετά το ΦΠΑ και τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στην Τουρκία υπολογίζεται περίπου στις 127.000 ευρώ ή αλλιώς 4.468.700 τουρικές λίρες. Ναι, καλά διαβάσατε! Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης με τις τιμές στη χώρα μας, τόσα θα χρειαστεί να εκταμιεύσει κανείς στην Ελλάδα αν επιλέξει να αγοράσει μια Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC (120.100 ευρώ) ή την κορυφαία Mercedes-AMG C 63 S e Performance των 476+204 ίππων (120.400 ευρώ) ή ακόμα και δύο Mercedes E 200 με τον 2λιτρο turbo των 204+23 ίππων που η κάθε μια κοστίζει 66.250 ευρώ.
Κλείνοντας, σημειώστε πως η παράνοια δεν σταματά εδώ, καθώς για αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1,6 λίτρων ο ειδικός φόρος σκαρφαλώνει μέχρι και το 220% (!) της αξίας του αυτοκινήτου, πριν το Φ.Π.Α.. Και όλα αυτά σε μια χώρα η οποία ήδη μαστίζεται από την πληθωρισμό και την ακρίβεια.