Ξέρετε τι κοινό έχει το μοντέλο που ξεκίνησε την υπερκατηγορία των supercars με τα σημερινά μικρομεσαία; Κανένα; Λάθος! Γιατί η Lamborghini Countach το 1974 είχε την ίδια ιπποδύναμη με την AMG A-Class σήμερα. Αν είναι supercar η Countach, γιατί να μην είναι η κορυφαία A-Class;
Πήρε 25 χρόνια να φτάσουν τα 150 άλογα οι κορυφαίες εκδόσεις των μικρομεσαίων. Το Golf GTI το 2000 βρισκόταν στους 150 ίππους από 1,8 λίτρα. Και πήρε μόλις 15 για να τα διπλασιάσουν και να φτάσουμε σήμερα στις κορυφαίες εκδόσεις που ξεπερνούν τα 300 άλογα. Η μάχη της κορυφής σήμερα σπρώχνει τα 400 άλογα, αφού εκεί φημολογείται ότι θα πλησιάζει η ισχύς του νέου μοντέλου, ιπποδύναμη που ακόμη και τώρα δεν διαθέτουν πολλά supersport μοντέλα.
Μήπως λοιπόν είναι ώρα να θεωρούμε αυτές τις εκδόσεις ως supercars; Μήπως να συγκρίνουμε και να βαφτίζουμε αυτοκίνητα για αυτό που είναι και αυτό που κάνουν και όχι με βάση το σε ποια κατηγορία ανήκουν. Γιατί η ΑΜG Α 45 δεν έχει μόνο την ίδια ιπποδύναμη με την Countach, αλλά είναι και πιο γρήγορη. Με εξαίρεση τις τελευταίες επετειακές εκδόσεις της Lamborghini με ιπποδυνάμεις που έφτασαν μέχρι και τους 750 ίππους, η A 45 είναι πιο γρήγορη στο 0-100 και με διαφορά, ακόμη και όταν η Countach της «έριχνε» σε άλογα.
Έχει κανείς αμφιβολία σήμερα πως η Α 45 στρίβει και καλύτερα; Δεν υπάρχει σύγκριση για το πόσο έχουν προχωρήσει τα αυτοκίνητα, και προφανώς το να συγκρίνεις ένα μοντέλο που ήρθε στην αγορά το 2014 και ανανεώθηκε προσφάτως με ένα του 1974 δεν είναι δίκαιο.
Ή μήπως είναι όταν μιλάμε για ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ του σήμερα, με το απαύγασμα, το απόγειο της αυτοκίνησης πριν 40 χρόνια; Όταν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με βάση ένα απλό οικογενειακό και μία σούπερ ειδική κατασκευή φτιαγμένη μόνο για ταχύτητα, δύναμη και αδρεναλίνη. Και πάλι το χάτσμπακ σήμερα να είναι καλύτερο; Για φαντάσου…
Έχει λοιπόν κανείς λόγο, ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ένα μοντέλο καλύτερο από την Countach, να μην το θεωρεί supercar; Γιατί; Εσείς τι λόγο βρίσκετε; Και τελικά πως βάζετε τα αυτοκίνητα σε κατηγορίες; Τι λέτε;
Φυσικά μια εταιρεία ονόματι Honda που έφτιαχνε μοτέρ με 160 άλογα από τα τέλη 80`s και αρχές 90`s και ένα ταπεινό αυτοκινητάκι με όνομα civic type r ek9 του 1997 με 185 άλογα μοτέρ B16B δεν σας λέει κάτι.Καταλαβαίνω, η Ανατολή είναι πολύ μακριά και οι Γερμανοί είναι φίλοι μας...
Φυσικά μια εταιρεία ονόματι Honda που έφτιαχνε μοτέρ με 160 άλογα από τα τέλη 80`s και αρχές 90`s και ένα ταπεινό αυτοκινητάκι με όνομα civic type r ek9 του 1997 με 185 άλογα μοτέρ B16B δεν σας λέει κάτι.Καταλαβαίνω, η Ανατολή είναι πολύ μακριά και οι Γερμανοί είναι φίλοι μας...
Απάντηση: Δεν καταλαβαίνουμε τι θέλετε να πείτε. Είναι κοντά τα 300+ που αναφέρουμε με τα 160 ή τα 185 που λέτε εσείς;