Έκανες την κίνηση και πήρες SUV, αλλά άφησες την τετρακίνηση εκτός εξοπλισμού; Πήρες SUV που δεν έχει καν τετρακίνητη έκδοση; Και τώρα με το χιόνι, το μετάνιωσες, ή μήπως για μία φορά το χρόνο, είναι απλά πεταμένα λεφτά;
Έχασες την ευκαιρία να μη «μασάς» στα χιόνια, ή πεταμένα λεφτά για μια φορά το χρόνο;
Η τετρακίνηση και τα SUV έχουν πάρει διαζύγιο τα τελευταία χρόνια, και πολλά μοντέλα πλέον δεν προσφέρονται καν σε έκδοση 4X4. Και είναι λογικό, αφού πλέον τα μοντέλα που ονομάζουμε SUV είναι βασικά διασταυρώσεις, Crossover όπως λένε οι αμερικάνοι, δηλαδή κανονικά μικρά, μικρομεσαία ή μεγάλα χάτσμπακ αυτοκίνητα, που απλά είναι σχεδιασμένα να μοιάζουν με εκτός δρόμου, και είναι ψηλότερα.
Για κάποιους φυσικά η τετρακίνηση είναι απαραίτητη. Εκτός πόλεων, και αναλόγως τοποθεσίας και χρήσης, πολλοί έχουν ανάγκη ένα αυτοκίνητο που προσφέρει αυξημένη πρόσφυση, και μπορεί να κινηθεί όταν το έδαφος είναι γλιστερό. Για όλους τους άλλους όμως;
Κάποιοι θα πάρουν το 4κίνητο ως ακριβότερο και άρα «καλύτερο», άλλοι γιατί το τετρακίνητο έχει περισσότερη «μούρη», μερικοί γιατί νομίζουν ότι πάει «παντού» ενώ θα υπάρχουν και εκείνοι που νομίζουν το το 4κίνητο SUV τους είναι τάνκς.
Όμως αξίζει το 4κίνητο αν μιλάμε για μία μόνο μέρα, και αυτή Κυριακή, που χιονίζει; Και ας μην είναι μία, ας είναι πέντε μέρες το χρόνο. Αξίζει κα δώσεις τα παραπάνω χρήματα για να το πάρεις τετρακίνητο; Και αξίζει το επιπλέον κόστος χρήσης από την κατανάλωση και ίσως και το σέρβις, για αυτές τις 5 μέρες;
Ίσως αν είναι υποχρεωτικό να μπορείς να κινηθείς τις μέρες του χιονιά, λόγω δουλειάς ή άλλων υποχρεώσεων, ένα τετρακίνητο να είναι η μόνη λύση. Και το πιθανότερο σε αυτές τις περιπτώσεις η σωστή επιλογή να μην είναι απλά μια τετρακίνητη έκδοση ενός SUV, αλλά κάτι με περισσότερη έμφαση στην κίνηση εκτός δρόμου.
Και τελικά, ακόμη και με τετρακίνηση, μπορεί ένα SUV να κινηθεί στο χιόνι; Από τη μία η τεχνολογία τετρακίνησης, που δεν είναι με πολλά και μπλοκέ διαφορικά, και από την άλλη, και το σημαντικότερο, τα ασφάλτινα λάστιχα. Αν και με χιονοκουβέρτες ή αλυσίδες αυτό ίσως να λύνεται.
Δε λύνεται όμως με χιονοκουβέρτες ή αλυσίδες συνολικά το πρόβλημα; Στη Σουηδία έχουν χιόνι όλο το χρόνο, και όμως οι περισσότεροι αγοράζουν αυτοκίνητα με κίνηση στον έναν τροχό, και τα πάνε μια χαρά με χιονολάστιχα. Το τετρακίνητο SUV τι παραπάνω θα κάνει τη μία μέρα του χιονιά δηλαδή;
Τι λες; Το μετάνιωσες για τη μία μέρα το χρόνο, που δεν πήρες τετρακίνητο; Ή μήπως ήταν η σωστή κίνηση;