Με το leasing να έχει πάρει μπρος για τα καλά και να αποτελεί μεγάλο μέρος των πωλήσεων κάθε χρόνο, η αγορά μεταχειρισμένου έχει γεμίσει αυτοκίνητα που βγαίνουν από τη χρονομίσθωση στο τέλος του συμβολαίου τους. Είναι αυτά τα αυτοκίνητα καλή αγορά ή μήπως καλύτερα όχι;
Η εικόνα που μέχρι στιγμής πολλοί έχουν για τα αυτοκίνητα που προέρχονται από leasing, είναι ότι πρόκειται για ότι χειρότερο στη αγορά μεταχειρισμένου. Το επιχείρημα είναι βασικά ότι επειδή δεν ανήκουν στον οδηγό τους, δεν αγαπήθηκαν ποτέ και έτσι δεν τα πρόσεξε κανείς και άρα είναι σε κακή κατάσταση, είτε το δείχνουν είτε όχι.
Το επιχείρημα αυτό έχει δημιουργηθεί από την εικόνα που έχουν αυτοκίνητα που προέρχονται από εταιρικούς στόλους και έχουν δουλέψει ως εταιρικά. Και όντως ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς leasing είναι τα εταιρικά αυτοκίνητα. Πρόκειται για αυτοκίνητα που έχουν αλλάξει πολλούς οδηγούς χωρίς να ανήκουν σε κανέναν, αυτοκίνητα που βασικά παρέχουν μεταφορά σε πρόσωπα ή αντικείμενα, χωρίς να ξεχωρίζουν το ένα από το άλλο, χωρίς να ανήκουν σε κάποιον και χωρίς να έχουν αγαπηθεί ποτέ στη ζωή τους.
Όμως δεν είναι όλα τα leasing αυτοκίνητα εταιρικά. Δηλαδή δεν είναι όλα κοινόχρηστα αυτοκίνητα από μέλη μιας εταιρείας. Πολλά είναι αυτοκίνητα που εταιρείες διέθεσαν σε προσωπικό ως τα αποκλειστικά τους αυτοκίνητα ως μέρος κάποιου πακέτου παροχών. Υπάρχουν επίσης αυτοκίνητα που αποκτήθηκαν μέσω ιδιωτικού leasing, που έχει δει ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, αν και όχι τόση όσο στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Αυτά τα αυτοκίνητα διαφέρουν πολύ από τα εταιρικά. Επειδή ανήκουν ουσιαστικά σε κάποιον, υπάρχει κάποιος που λογοδοτεί γι αυτά. Και εδώ είναι το σημείο της διαφοράς. Οι εταιρείες leasing έχουν πολύ συγκεκριμένους όρους για την κατάσταση στην οποία θα παραλάβουν τα αυτοκίνητα με το τέλος του συμβολαίου τους. Ζημιές και βρωμιές χρεώνονται με το παραπάνω, και έτσι οι οδηγοί τους, γνωρίζοντας αυτό το κόστος, πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στη χρήση τους. Είναι τόσο αυστηροί οι όροι, και τόσο ακριβές οι ρήτρες, που για κάποιους αποτελούν λόγω αποφυγής του leasing ως τρόπου απόκτησης καινούργιου αυτοκινήτου.
Για το δεύτερο χέρι όμως, αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι. Σε συνδυασμό με το τακτικό σέρβις, ένα αυτοκίνητο που προέρχεται από προσωπικό leasing είναι συνήθως σε πολύ καλή κατάσταση, τόσο που το κάνει πιθανώς την καλύτερη αγορά μεταχειρισμένου. Το αντίθετο δηλαδή από το εταιρικό leasing;
Εσείς όμως τι λέτε; Κοιτάτε αυτοκίνητα που προέρχονται από leasing για αγορά ως μεταχειρισμένο; Τα εμπιστεύεστε; Κοιτάτε αν είναι εγχώρια ή εισαγωγής; Και τελικά ρωτάτε αν είναι από ιδιωτικό ή εταιρικό leasing; Είναι λοιπόν καλή αγορά; Ή καλύτερα όχι;